استاندار خوزستان: عدم فروش کالا، احتکار تلقی می‌شود و با محتکران برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

"> عدم فروش کالا احتکار تلقی می شود

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

استاندار خوزستان: عدم فروش کالا، احتکار تلقی می‌شود و با محتکران برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

شوشان : سید جعفر حجازی در شورای برنامه‌ریزی استان از افزایش قیمت برخی اقلام در شهرهای استان خبرداد و گفت: برخی اقلام کالا مانند لبنیات که از خارج از استان وارد می‌شود، در روزهای اخیر با افزایش 70 درصدی قیمت رو به‌ رو بوده است. بنابراین نیاز است که فرمانداران ستاد تنظیم بازار شهرستان‌ها را به منظور کنترل این وضع تشکیل دهند.

به گزارش پایگاه خبری شوشان، وی افزود: عدم کنترل قیمت‌ها در مبدأ، حضور واسطه‌ها و خرده‌فروشی از جمله عواملی است که سبب افزایش قیمت های کالا ها می شوند و فرمانداران باید قیمت 11 قلم کالای اساسی را از نقاط مختلف حوزه استحفاظی خود جمع‌آوری کرده و به ستاد تنظیم بازار ارائه کنند تا با همکاری تعزیرات بتوان بر این نرخ‌ها نظارت کرد.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه به منظور مقابله با احتکار بازرسی از عمده فروشی‌ها و فروشگاه‌های لوازم خانگی با همکاری تعزیرات به زودی آغاز می‌شود، تصریح کرد: برخی فروشندگان لوازم خانگی به بهانه نوسان ارز از فروش کالا امتناع می‌کنند که این مسئله برای خانواده هایی که در آستانه تهیه جهیزیه هستند، مشکل‌ساز شده است.

وی با بیان اینکه خرمشهر گران‌ترین شهر بعد از اهواز در فروش اقلام می باشد تصریح کرد: فاصله نرخ کالاها در برخی شهرستان‌ها زیاد است، به طور مثال قیمت گوشت قرمز و برنج در بعضی شهرها حدود 5 هزار تومان اختلاف دارد که ناشی از افزایش اقلام نیست بلکه به عدم کنترل محلی مربوط می‌شود.

افزایش قیمت برنج ارتباطی به نوسان ارز ندارد

حجازی خاطرنشان کرد: قیمت برخی اقلام که ارتباطی به نوسان ارز ندارد، نیز افزایش یافته است که باید با این مسئله برخورد شود.

وی با اشاره به ذخیره کافی کالاهایی چون برنج تصریح کرد: در صورت بر هم خوردن عرضه و تقاضا در هر شهرستان فرمانداران می‌توانند از ستاد تنظیم بازار استان درخواست کالا کنند.

وی ادامه داد: افزایش 45 تا 90 درصدی قیمت برنج به دلیل عوارض و تعرفه جدید واردات است که برای حمایت از تولیدات داخلی صورت گرفته است.

واردات گوشت گرم به سه استان جنوبی کشور

حجازی گفت: مقرر شده به سه استان جنوبی کشور از جمله خوزستان گوشت گرم وارداتی برای جبران خشکسالی و تاثیر در کاهش دام این استان‌ها اختصاص یابد.

از طرح های مهر ماندگار چه خبر؟

حجازی همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌ها در قالب طرح «مهر ماندگار» به منظور بهره‌برداری تا پایان دولت دهم اظهار کرد: حداقل 30 درصد از پروژه‌های استان (2 هزار پروژه)‌ تحت عنوان مهر ماندگار تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد که از افتتاحیه‌های سالانه استان (2 هزار و 500 پروژه در هر سال) کمتر و رقمی قابل دستیابی است.

وی با تاکید بر اتمام پروژه‌ها تا زمان بهره‌برداری رسمی تاکید کرد: طرح‌هایی که تحت این نام افتتاح می‌شوند باید قابلیت بهره‌برداری داشته باشند و در صورت داشتن نواقص باید توسط فرمانداران از لیست پروژه‌های آماده افتتاح خارج شوند.

سهم خوزستان در ساخت مناطق زلزله زده آذربایجان

استاندار خوزستان از ساخت سه باب مسجد در مناطق زلزله زده آذربایجان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه مجلس خبرگان رهبری 120 مسجد در مناطق زلزله‌زده آذربایجان باید ساخته شود که سهم خوزستان از این تعداد ساخت سه باب مسجد است.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ با پرداخت 10 هزار تومان توسط هر کارمند تامین می‌شود، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این مبالغ را از کارمندانی که تمایل به مشارکت در ساخت مساجد دارند از طریق ذیحسابان یا به صورت نقدی جمع‌آوری می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار