اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
یک نکته از سخنان هوشنگ شیرمردی عضو شورای شهر / هوشنگ شیرمردی: یک چوپان هم بهتر می توانست جلوی تخلفات را بگیرد
به دیده حقارت در آن نگریستن نشان از نگرش تبعیض آمیز به جامعه ای دارد که افراد با شغل های متفاوت در آن زندگی می کنند...


شوشان : هر چه به پایان شورای شهر و آغاز انتخاباتی دیگر نزدیک می شویم تمایل برخی اعضا برای قرار گرفتن در صدر اخبار رسانه ای بیشتر می شود و این تمایل به حضور برای دیده شدن ، گاهی به قیمت توهین به مردم و به کارگیری ادبیاتی دور از شان ، منتهی می شود. 

در یکصد و چهلمین جلسه شورای شهر اهواز ، هوشنگ شیرمردی در واکنش به اظهارات نوشادی نماینده شهردار اهواز در شورای شهر گفت: " یک چوپان هم بهتر می توانست جلوی این تخلفات را بگیرد." 

هر چند نسل امروز با آموزه ی " چوپان دروغگو " در کتب درسی بار آمده اند و از همان ابتدا این کلمه با دروغگویی توام شده اما چوپانی فارغ از اینکه شغل بسیاری از پیامبران همچون حضرت ابراهیم و ایوب، یعقوب، شعیب، موسی و محمد (علیهم السلام) بوده ، امروزه نیز شغل شریفی است و به دیده حقارت در آن نگریستن نشان از نگرش تبعیض آمیز به جامعه ای دارد که افراد با شغل های متفاوت در آن زندگی می کنند.

فارغ از این مورد ، نسبت ِ چوپان به مدیران شهری تداعی گله های گوسفندی می کند که با چوب آنان باید رانده شوند ؛ و این باز با آموزه های انسانی و اسلامی در تفاوت است چرا که بر طبق حدیث شریف پیامبر(ص) همگی در قبال یکدیگر مسئول هستند نه عده ای خاص . هر كسی در مقابل گروهی به نوعی مسئولیت دارد. رهبر یك مملكت در برابر همه ی مردم كشورش مسئولیت دارد تا وزیر و استاندار و ... تا پدر و همچنین مادر و حتی فرزندان و تمامی افراد جامعه هر یک بنا به مسئولیتی كه بر عهده دارند چه مسئولیت قانونی و چه مسئولیت عرفی و اجتماعی و ...  در مقابل هم مسئولیت دارند.

حضور در شورای شهر نیز مسئولیتی است که مردم بر عهده اعضا نهاده اند و اگر اعضای شورای شهر به جای پرداختن به حاشیه و رفتن در مسیری که برچسب سهم خواهی و ... به همراه دارد به وظایف نظارتی خود می پرداختند و از همان ابتدا بُعد نظارتی را بر امتیازات خاص ترجیح می دادند دیگر اینگونه در پایان شورای چهارم با ادبیات توهین آمیز ، دیگران را مورد خطاب قرار نمی دادند. 

ناگفته نماند که هوشنگ شیرمردی از جمله اعضای خوشنام شورای شهر محسوب می شود و به کارگیری این ادبیات قطعا اشتباهی بوده که انتظار می رود اصلاح نماید. 




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار