اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۶۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت در خوزستان/ شریعتی: تحقق برجام نتیجه تدبیر مسئولان ارشد نظام بود/ از دانش آموزانی که در مدارس کپری تحصیل می کنند عذر خواهی می کنم/ در برخی مناطق اهواز لوله آب از درون فاضلاب عبور می کند
امروز باید بابت داشته هایی که حق مردم خوزستان بوده است و برای آنان فراهم نکرده ایم عذرخواهی کنیم...

استاندار خوزستان جمعه شب در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت در این استان به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و اجرای برجام را نتیجه تدبیر مسئولان ارشد نظام دانست.

غلام رضا شریعتی افزود: همه ماراتن مذاکرات هسته ای را به یاد داریم و می دانیم که مقامات ارشد نظام برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات چقدر زحمت کشیدند.

وی گفت: با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و اجرای برجام کشور در مسیر اصلاح تنگناها و رفع سوء تفاهم ها قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بعد از اجرای برجام به کشور اجازه داده شد تولید نفت را به اندازه قبل از تحریم ها برساند و این یک موفقیت برای نظام بود زیرا چاه های نفت کشور ماهها بود که بسته شده بود.

او با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در سه سال گذشته اظهار کرد: دولت یازدهم در شرایطی کار را به دست گرفت که تولید نفت در کشور به 800 هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود وگردش مالی کشور با مشکلات بسیاری رو برو شده بود.

شریعتی ادامه داد: در آن موقع منابع مالی کشور در بانک های خارجی باقی مانده بود و امکان ورود و بازگشت این منابع به داخل کشور وجود نداشت.

وی گفت: دولت حتی با کاهش درآمدهای ناشی از فروش نفت به دلیل کاهش قیمت نفت مواجه بود و واحدهای تولیدی نیز رو به تعطیلی می رفت.

وی تصریح کرد: اما دولت به دور از تنش های داخلی و خارجی تلاش کرد سوء ظن هایی که نسبت به کشور بود را با حفظ عزت نظام و جمهوری اسلامی ایران برطرف کند. شریعتی در ادامه با اشاره به عملکرد سه ساله دولت در استان خوزستان افزود: طرح 550 هزار هکتاری برای احیاء دشت خوزستان، طرح تحول نظام سلامت، توجه ویژه به محیط زیست از مهمترین طرحهای اجرا شده در این استان هستند. 

وی گفت: پیش بینی می شود سال آینده 15 هزار میلیارد ریال برای تکمیل 640 طرح در استان هزینه شود. استاندار خوزستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه احیاء رودخانه کارون و همچنین ساماندهی وضعیت فرودگاه اهواز که در حد افق آینده این استان نیست، اهتمام ویژه ای به خرج داده است.

وی گفت: قرارداد خرید 10 هزار میلیارد ریال لوله آب شرب برای استان خوزستان منعقد شده که از اعتبارات بانکی است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بازپرداخت این مبلغ را تضمین کرده است.

شریعتی با اشاره به اینکه برای اجرای طرحهای آب و فاضلاب استان تلاش می کنیم افزود: این موضوع نیاز به تصمیم شجاعانه دارد تا تامین اعتبار شود و ظرف چند سال آینده آب شرب مناسب در اختبار مردم قرار گیرد.

استاندار خوزستان در ادامه به برخی نارسائیهای استان هم اشاره کرد و گفت: امروز باید بابت داشته هایی که حق مردم خوزستان بوده است و برای آنان فراهم نکرده ایم عذرخواهی کنیم.

وی با انتقاد از وضعیت مکان مرکز نمایشگاههای دائمی اهواز هم گفت: اهواز به عنوان مرکز استان صنعتی خوزستان باید دارای مرکز نمایشگاههای بین المللی مناسب باشد و این نمایشگاه متناسب با شان و جایگاه استان نیست.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به وجود برخی مدارس نامناسب در استان بیان کرد: از دانش آموزان استان خوزستان که در مدارس خشتی، گلی و کپری یا کانکسی مشغول تحصیل هستند عذر خواهی می کنم.

شریعتی تصریح کرد: در استانی با این همه ذخایر آبی هنوز بسیاری از مردم در مناطق محروم این استان آب شرب مناسب در اختیار ندارند و در برخی مناطق اهواز لوله آب از درون فاضلاب عبور می کند که جای تاسف دارد. 

او بیان کرد: بسیاری از این مسائل به ضعف مدیران برمیگردد و ارتباطی هم با کمبود اعتبارات ندارد و ما باید با اتحاد بیشتر بر این مشکلات فائق آییم.

استاندار خوزستان گفت: اگر قرار است اهواز شهری در سطح ملی و بین المللی و مناسب با منابع و ذخایر خدادادیش باشد باید ابتدا خدماتی در حد منابع بین المللی ارائه شود. 

وی افزود: امیدوارم با برنامه ریزی های درست و منطقی بتوانیم برای پیشبرد توسعه استان گامهای اساسی برداریم.

نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت که جمعه شب در محل نمایشگاههای دائمی اهواز افتتاح شد تا نهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
comment
0
0
comment اقای شریعتی عذرخواهی شما دردی از دردهای مردم دوا نمیکند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
comment
0
1
comment استاندار عزیز شما برای آسیب شناسی و درد دل انتصاب نشدید برای اقدام بر اساس آسیب های شناخته شده که لازم به تکرارشان نیست آمده اید.
آقای استاندار اینکه مدتی را به درد دل بگذرانید کارنامه خوبی نیست استان تغییر اساسی در مدیران از بزرگ و همشهری تا کوچک و غیره نیاز دارد .
گر مرد رهی درون خون باید رفت
/ از پای فتاده سرنگون باید رفت.
رودربایسی با جناح و قومیت و فامیل شما را به راهی می برد که مدیران شکست خورده قبلی را برد و خاطره ای باقی می ماند که نتوان گفت
comment
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
comment
0
0
comment استاندار خوزستان گفت: اگر قرار است اهواز شهری در سطح ملی و بین المللی و مناسب با منابع و ذخایر خدادادیش باشد باید ابتدا خدماتی در حد منابع بین المللی ارائه شود.
جناب دکتر استاندار استانی مثل خوزستان باید در حد و قواره های خودش باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار