علائم این بیماری غالباً 24 تا 48 ساعت بعد از اینکه باکتری وارد بدن انسان شد، به صورت اسهال شبیه آب برنج و کف آلود و استفراغ تظاهر پیدا می کند

"> شیوع وبا در عراق!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰

علائم این بیماری غالباً 24 تا 48 ساعت بعد از اینکه باکتری وارد بدن انسان شد، به صورت اسهال شبیه آب برنج و کف آلود و استفراغ تظاهر پیدا می کند

شوشان : دکتر حسن برزگری، متخصص طب اورژانس و رئیس بخش اورژانس بیمارستان گلستان ضمن بیان این خبر گفت : وبا بیماری است که توسط باکتری ویبریوکلرا ایجاد می شود و از طریق نوشیدن آب آلوده و یا خوردن ماهی نپخته یا صدف وارد بدن می شود. در ایران، سبزی های آلوده، شایع ترین راه انتقال وبا می باشد. وبا یک بیماری اسهالی حاد است که می تواند طی چند ساعت با از دست دادن آب و املاح بدن، باعث ایجاد مرگ شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شوشان، دکتر برزگری افزود : علائم این بیماری غالباً 24 تا 48 ساعت بعد از اینکه باکتری وارد بدن انسان شد، به صورت اسهال شبیه آب برنج و کف آلود و استفراغ تظاهر پیدا می کند.

وی افزود : اگرچه بیماری وبا می تواند مرگ آور باشد، به آسانی قابل پیشگیری است.

رئیس بخش اورژانس مرکز آموزشی درمانی گلستان ادامه داد : استفاده از اب سالم و تصفیه شده و در صورت عدم دسترسی جوشاندن و ضدعفونی کردن آب، پرهیز از مصرف میوه و سبزیجات آلوده و شستن و ضدعفونی کردن آنها قبل از مصرف، پرهیز از مصرف مواد غذایی در رستوران هایی که از نظر بهداشتی مورد تأئید نیست، شستن دست ها با آب و صابون بعد از رفتن به دستشویی بخصوص افرادی که در رستوران ها و اماکن عمومی مشغول به کار هستند و دفع صحیح فضولات انسانی، در کنترل و پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود : در افرادی که علائم این بیماری در آنها بروز پیدا کرد، استفاده از مایعات بخصوص محلول O.R.S باید سریعاً شروع شود و بیمار فوراً به مراکز درمانی مراجعه کرده و از مصرف خودسرانۀ داروها اکــیداً خودداری کند.

دکتر برزگری گفت : در کودکان شیرخوار، شیر مادر در جلوگیری از دهیدراتاسیون (از دست دادن آب بدن)، بسیار کمک کننده بوده و به هیچ وجه شیر مادر نباید قطع شود.

وی افزود : به تازگی از سوی مسئولین بهداشتی کشور، خبری مبنی بر انتشار این بیماری در کشور عراق منتشر شده است که لازم مسافرین به کشور عراق، مراقبت های لازم را انجام دهند و همچنین با توجه به مرزی بودن استان خوزستان، می بایست دقت و مراقبت بیشتری در مصرف مواد غذایی داشته باشیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار