شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
هشدار جهانگیری به مدیران منفعل
برخی دوستان بدسلیقه می‌خواهند همین امید و اعتماد مردم را از بین ببرند اما این کار آنها به هیچ عنوان به صلاح و در جهت منافع کشور نیست
 

معاون اول رئیس جمهور با مدیران منفعل اتمام حجت کرد. اسحاق جهانگیری، در سفری که به استان سمنان داشت به شرایط کشور در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد. او گفت که حداکثر ذخیره گندم در برخی استان‌ها به اندازه سه روز بود. جهانگیری با انتقاد از افرادی که امید مردم را هدف حملات خود قرار داده‌اند از مدیران خواست که در اتخاذ تصمیمات منفعلانه برخورد نکنند. او گفت: ما مدیر شده‌ایم که مشکل مردم را حل کنیم، اگر مدیری از اتخاذ تصمیمات درست واهمه دارد برای پذیرش مسئولیت مناسب نیست و مصلحت این است که در خانه بنشیند. 

تاکید روحانی بر قانون‌گرایی و مبارزه با فساد سیستمی است

معاون اول رئیس جمهور، حسن روحانی را از افتخارات استان سمنان برشمرد و گفت: با شناخت طولانی که از ایشان دارم،‌ شخصیت روحانی برای ملت ایران یک سرمایه ارزشمند است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: در سال ۹۲ که شرایط کشور از جنبه‌های گوناگون سخت شده بود، مردم فرزند انقلابی خود را انتخاب کردند و به روحانی رای دادند و در آن زمان این‌گونه مطرح بود که رای به روحانی در حقیقت رای به عقلانیت و تدبیر است. 

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه روحانی در این سه سال کارهای بزرگ و ماندگاری در تاریخ ایران انجام داد خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند کارها و خدمات بزرگی را که با مدیریت روحانی در این سال‌ها انجام شده است، از ذهن مردم ایران پاک کند. جهانگیری یکی از دستاوردهای روحانی را تلاش وسیع ایشان برای از بین بردن سایه شوم تحریم و تهدید از سر کشور عنوان کرد و گفت: روحانی اقدام بزرگ دیگری که برای کشور انجام داد بازگشت به قانون و مبارزه با فساد بود چرا که دورانی در کشور به‌وجود آمده بود که قانون کم اهمیت شده بود از این‌رو یکی از شعارهای اصلی روحانی در انتخابات و نیز اصرار ایشان بر اعضای دولت قانون‌گرایی بود و تاکید داشتند که قانون باید در کشور حاکم باشد و باید با فساد سیستمی که همانند موریانه به جان کشور افتاده است، مبارزه شود.

ایران تنها کشور نفتی بود که اقتصادش دچار تلاطم نشد

جهانگیری همچنین تلاش برای بهبود وضعیت معیشت مردم و بهبود فضای کسب و کار و تحرک به چرخه اقتصاد کشور را از دیگر دستاوردهای رئیس جمهور در سه سال گذشته دانست و گفت: البته وقتی کسی می‌خواهد کارهای به این مهمی در کشور انجام دهد، ممکن است آماج حملات و تهمت‌ها قرار گیرد، اما آنچه در این میان مهم است این است که منتقدین و مخالفان، باید اخلاق و ادب را رعایت کنند. وی شرایط تحریم و فشارهای دشمنان را یادآور شد و گفت: بخشی از دلایل کاهش قیمت نفت سیاسی بود و دشمنان ملت ایران می‌خواستند کاری کنند که یا مذاکرات هسته‌ای به هم بخورد یا جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای امتیاز بدهد. جهانگیری ادامه داد: کاهش قیمت نفت شوک بزرگی بود و می‌توانست همانند برخی کشورهای نفت خیز منجر به افت شدید ارزش پول ملی شود اما ایران تقریباً‌ تنها کشور نفتی بود که اقتصادش با کاهش درآمدهای نفتی دچار تلاطم نشد.

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه است

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: البته علاوه بر برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی دولت، مهم‌تر از همه و آنچه در راس عوامل قرار داشت این بود که ملت ایران به مدیریت اداره کشور اعتماد داشتند و معتقد بودند که مدیریت کشور قادر است شرایط را مدیریت کند و به همین دلیل شاهد هجوم به سمت ارز،‌ کالا و سکه در بازار نبودیم. اعتماد مردم به دولت بزرگترین سرمایه‌ای بود که اجازه نداد اقتصاد دچار شوک و تلاطم شود. وی با انتقاد از برخی افراد که اعتماد و امید مردم را هدف قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی دوستان بدسلیقه می‌خواهند همین امید و اعتماد مردم را از بین ببرند اما این کار آنها به هیچ عنوان به صلاح و در جهت منافع کشور نیست. امید و اعتماد مردم بزرگترین سرمایه‌ای است که می‌تواند اتفاقات و شوک‌های بزرگ را مدیریت کند.

سال 92 حداکثر ذخیره گندم در بعضی استان‌ها سه روز بود

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عملکرد 5 ماهه اخیر اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: شاخص‌های اقتصاد نشان می‌دهد که حرکت خوبی در کشور آغاز شده و رشد اقتصادی ۴/۴ درصد در سه ماهه اخیر، رشد ۲۱درصدی صادرات غیرنفتی در چهار ماهه اخیر و افزایش ۳۸درصدی ارائه تسهیلات بانکی در چهار ماهه نخست امسال گویای اتفاقات خوب در اقتصاد کشور است. وی همچنین با اشاره به رشد تولید گندم در کشور و افزایش خرید گندم از کشاورزان به شرایط تاسف بار سال ۹۲ اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ و زمانی که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد ذخیره گندم در برخی استان‌ها حداکثر به سه روز رسیده بود و این نگرانی وجود داشت که مردم برای تامین نان در این استان‌ها با مشکل مواجه شوند. اما امروز شرایط امیدوار کننده است و شاخص‌ها وضعیت خوبی را نشان می‌دهند.

اگر مدیری از تصمیمات درست واهمه دارد در خانه بنشیند

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اقتصاد مقاومتی را مطالبه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران عنوان کرد و اظهار داشت: دولت با قاطعیت پای اجرای اقتصاد مقاومتی ایستاده است و یقین دارم اگر با انگیزه و اراده قوی پای کار بایستیم قادر خواهیم بود چالش‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کنیم. وی افزود: ما مدیر شده‌ایم که مشکل مردم را حل کنیم و آمده‌ایم تا تصمیمات سازنده اتخاذ کنیم و اگر مدیری از اتخاذ تصمیمات درست واهمه دارد برای پذیرش مسئولیت مناسب نیست و مصلحت این است که در خانه بنشیند و مردم را معطل نکند. جهانگیری افزود: ما نباید از حرف‌ها و سخنان مخالفان بترسیم زیرا همواره عده‌ای وجود دارند که هر کار هم که انجام دهیم می‌خواهند انتقاد کنند که البته این از برکات آزادی بیان در ایران است. 

رهبری فرمودند از شما حمایت می‌کنم

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید براینکه اجرای اقتصاد مقاومتی فقط بر عهده دولت نیست و همه باید پای کار بیایند گفت: این موضوع را در یک جلسه به مقام معظم رهبری عرض کردم و ایشان فرمودند شما محکم جلو بروید من می‌دانم در این مسیر با شما مخالفت‌هایی می‌شود و من می‌ایستم و از شما حمایت می‌کنم. وی در بخش پایانی سخنان خود استان سمنان را استانی پرظرفیت توصیف کرد و افزود: سمنان بخش زیادی از بار تهران را بر دوش دارد و امکان آن را دارد که به کانون توسعه صنعت و معدن تبدیل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار