شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
شوشان: مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از کسب مقام اول توسط تیم دانش آموزان دختر همیار مشاور در اردوی همیاران مشاور سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ، محمد تقی زاده در مورد معیارهای کسب مقام اول توسط دانش آموزان گفت : در همایش کشوری برنامه های متنوع از جمله کارگاههای آموزشی، مهارتی،  ورزشی، هنری و تفریحی طراحی شده است که تیم 10 نفره دختران همیار مشاور متشکل از دانش آموزان دوره اول متوسطه با نشان دادن نظم وانضباط ، خلاقیت وابتکار، همزبانی و همدلی، تمرین مهارتهای زندگی، برگزاری مسابقه ورزشی، عبادی و فعالیتهای هنری وفرهنگی موفق به کسب مقام اول شدند.

تقی زاده کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش آموزان و ارتقای سطح بهداشت روان مدرسه را از مهترین اهداف اجرای طرح همیار مشاور در مدارس متوسطه دانست و افزود: آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان به منظور یاری رسانی به همسالان خود، تقویت توانمندی های اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان و تقویت حس مسؤلیت پذیری و روحیه مشارکت جویی از دیگر اهداف اجرای طرح همیار مشاور در مدارس خوزستان است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار و 500 دختر همیار مشاور در خوزستان توضیح داد: نقش همیار مشاور تشویق و تسهیل مراجعه به موقع  دانش آموزان به مشاور مدرسه و همچنین، استفاده از ظرفیت همسالان در انتقال آموزش های تحصیلی – شغلی و بهداشت روان است. در واقع، اجرا ی طرح  بر این اصل طراحی شده که دانش آموزان دبیرستانی بیشتر ترجیح می دهند درباره مشکلات و امور خود با همسالان مشورت کنند و دانش آموزان قابلیتهای لازم را برای یاری رساندن به یکدیگر دارا هستند.

وی تشریح کرد: در این طرح، تعدادی از دانش آموزان پایه های بالاتر توسط مشاوران مدارس انتخاب شده و در مورد مهارتهای برقراری ارتباط با همسالان و نحوه یاری رسانی به دانش آموزان ، توسط مشاور مدرسه آموزش داده می شوند . همیاران پس از آموزش ، نقش  یاری رسانی به همسالان خود را بر عهده می گیرند. 

گفتنی است، حدود یک هزار و 30 مشاور در مدارس متوسطه استان خوزستان مشغول فعالیت هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار