ای از امید و نشاط را در میان نخبگان / تراکم بسیار بالا دانش آموزان در مقطع ابتدایی و راهنمایی

"> از بنیاد نخبگان تا کلاس شلوغ درس

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۶

ای از امید و نشاط را در میان نخبگان / تراکم بسیار بالا دانش آموزان در مقطع ابتدایی و راهنمایی

شوشان : وحید کیانی رییس گروه مشاوران جوان استانداری خوزستان که به تازگی از سوی استاندار خوزستان به سمت دبیر بنیاد نخبگان استان نیز منصوب شده است در اقدامی شایسته ضمن شناسایی مشاوران جوان و نخبگان دستگاه های اجرایی،آنان را برای تصدی مسئولیت های مختلف همچون بخشداری و برخی از سمت های سیاسی و اجتماعی استان به معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان معرفی می کند. تعامل مثبت و سازنده با این معاونت با هدف استفاده بهینه تر از دانش و ظرفیت های نهفته نخبگان در عرصه مدیریت، چرخش نخبگان در استان و جوان گرایی و پویایی در مدیریت استان از جمله اهداف این اقدام کیانی نام برده می شود. استمرار اینگونه اقدامات می تواند بارقه ای از امید و نشاط را در میان نخبگان، جوانان تحصیل کرده در استان بوجود آورد و موجبات وسیع تر شدن دایره مدیریتی استان نیز خواهد شد. انتصاب بسیاری از معاونین فرماندار و بخشدار ها در روزهای اخیر ماحصل این تعامل و تصمیم سازنده رییس گروه مشاورین جوان استاندار ارزیابی می شود.


* اخبار رسیده به شوشان از تراکم بسیار بالا دانش آموزان در مقطع ابتدایی  و راهنمایی در بسیاری از کلاس های دانش آموزی در اهواز حکایت دارد. به طوری که در برخی از مدارس راهنمایی و دبستان دولتی و غیردولتی در اهواز تراکم دانش آموزان به40 نفر هم می رسد.


* اطلاع رسانی غیر دقیق برخی ادارات فقط در مواقع خاص و روز و هفته منسوب به خود است و از این بابت اطلاعات دقیقی در باقی ایام سال نمی رسد و بدین خاطر تمهیدات اتخاذ شده ظرف الباقی سال معمولن ناخوانده و ناشنیده باقی می ماند که با این اوصاف درج یک مطلب انتقادی به جوابیه و جوابیه کشی و دلخوری و ... منجر می شود. اما ضرورت دارد در سال پایانی دولت نحوه اطلاع رسانی دچار دگردیسی و خانه تکانی شده و در این میان می توان از فارغ التحصیلان رشته های روابط عمومی و خبرنگاری علمی و کاربردی یا روزنامه نگاری و ارتباطات دانشگاه آزاد شوشتر که آماده ورود به بازار کارند به عنوان کارشناس مسئول خبر استفاده کرد.


* از قرار اطلاع بحث تبعات تحریم دامن معلمان خوزستانی که متقاضی تدریس در مدارس ایرانی خارج از کشور هستند را نیز گرفته است. جریان از این قرار است علیرغم برگزاری آزمون اعزام معلمان جهت تدریس در مدارس خارج از کشور به ویژه به کشورهای حوزه خلیج فارس و اعلام نتایج آن، اما بدلیل آنچه عدم صدور روادید از کشورهای محل ماموریت عنوان شده، کار اعزام معلمان به این کشورها با مشکلات عدیده ای روبرو شده است. گفته می شود بدلیل بروز این مشکلات قرار است مامورت تدریس معلمان فعلی شاغل در مدارس خارج از کشور تا دوره بعد تمدید شود.


* خیابان ملی راه اهواز که محل استقرار مراکز مهم و پرترددی همچون مجتمع رفاهی ملی حفاری، مهمانسرای نیروی انتظامی ، سپاه امام علی (ع) بیمارستان ابوذر، هتل و مهمانسرای فجر و مجتمع ورزشی شهرداری اهواز است نیاز مبرم به ترمیم آسفالت دارد. از شهردار سختکوش منطقه 3 اهواز انتظار می رود در این خصوص رسیدگی لازم را به عمل آورد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار