شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

در هفته گذشته مبارزات و فعالیت های شدید انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا بین هوگو چاورز و رقیب غرب گرای وی برگزار شد . آقای چاورز برای چهارمین بار حائز اکثریت آرا شد و در نتیجه این پیروزی برای آمریکا و صهیونیست ها شکست ذلت آوری محسوب گردید. حضور مردم ونزوئلا بالای 80 درصد گزارش شد که در مقایسه با انتخابات آمریکا از اعتبار فراوانی برخوردار بود. نکته ای که بعد از انتخابات بسیار قابل توجه می باشد سخنان رقیب انتخاباتی آقای چاوز بعد از اعلام نتایج بود که فوق العاده جالب و زیبا ارزیابی شد. رقیب آقای هوگوچاوز بعد از اعلام نتایج شرافتمندانه شکست را پذیرا شد و برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرد و به ملت ونزوئلا تبریک گفت و همگان را تشویق کرد که به رئیس جمهور پیروز کمک کنند و خود نیز اضافه نمود که در خدمت و همکاری دریغ نمی نماید.

این نوع برخورد یک حرکت اسلامی و اخلاقی محسوب می شود و ای کاش در انتخابات سال 1388 که بیش از 85 درصد مردم ایران برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق های رای حاضر شند آقای میرحین موسوی هم مشابه رقیب انتخاباتی آقای چاوز به وظیفه اسلامی خود عمل می نمود و به رقیب پیروز تبریک می گفت تا فتنه آن سال عملی نمی شد و چوب حراج به اعتبارات گذشته خود نمی زد. البته این ای کاش تنها به آن مساله ختم نمی شود و می طلبد که به برخی از ای کاش های دیگر را نیز اشاره کنیم.

ای کاش آقای رئیس جمهور ما که به ساده زیستی و کارشبانه روزی مشهور است در مصاحبه مطبوعاتی خود در نیویورک از مساله سلمان رشدی تغافل نمی کرد و نمی گفت که مساله سلمان رشدی دیگر موضوعیت خود را برای ایرانیان از دست داده و به تاریخ پیوسته است . چرا که امام حکم به قتل این جُرثومه فساد را داد و حکم امام خمینی از اعتبار نمی افتد و یا در خصوص ارتباط با آمریکا متذکر می شد که موضوع از اختیارات مقام معظم رهبری است و در مصاحبه اخیر خود در تهران نیز به مغالطه و دیگران را سپر بلا کردن نمی پرداخت.

و ای کاش همانگونه که مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به خراسان شمالی به موضوع جمعیت پرداختند و از اینکه بعد از دهه هفتاد برنامه های دولت در جهت کنترل رشد جمعیت بوده اشتباه نامیدند و فرمودند که مسئولین کشور از جمله رهبری در این اشتباه سهیم هستند و باید از خداوند طلب عفو کنند این رویه در مسئولین نظام عملی می گردید و آنان نیز صادقانه به اشتباهات خود اعتراف می نمودند .

و ای کاش نمایندگان محترم مجلس متوجه شوند که نمایندگان 75 میلیون نفرند و به قرآن سوگند خورده اند که فقط به اسلام عمل نموده و پیرو رهبر باشند و به مردم خدمت کنند که اگر چنین می شد آیا همنشین و همواره این عزیزان صاحبان زر و زور خواهد بود و یا آنان در کنار مستضعفین دیده می شود؟ آیا این عزیزان وقت خود را صرف آن می نمایند که طرفداران و فعالین ستادهای انتخاباتی را مصدر کار کنند و یا به مدیران سطح بالای مدیریتی تاکید می کردند که بر اساس شایسته سالاری عمل شود هر چند مدیر جدید یا نماینده موأنستی نداشته باشد.

و ای کاش در این شرایط که استکبار جهانی با حربه اقتصادی بیشترین تحریم و فشار را بر ایران اسلامی وارد می کنند بازاریان و وارد کنندگان کالا دنبال پول های بادآورده نبودند و اگر جنسی را قبل از گرانی وارد کرده اند با سود عادلانه به فروش برسانند و بدانند که فروش کالا به سودهای بیشتر از حد انصاف و یا احتکار جنس و گران فروشی و عدم عرضه کالا به منظور بالاتر رفتن قیمت آن هیچ خیر و برکتی را نصیب آنان نمی کند و چنین درآمدهای خارج از عدل و انصاف عبادات و دعاهای آنها را نیز مقبول نمی نماید و ای کاش، کاش، کاش...


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار