شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۷

  زهرا سلیمانی: روز گذشته در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، انتخابات هیات رئیسه در سال آخر از فعالیت شورای چهارم به شکل علنی میان دو گزینه از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار شد. در این جلسه مهدی چمران با ۱۶رای بیشترین آرا را کسب کرد و دوباره بر صندلی ریاست نشست و مسجد جامعی ۱۴ رای را از آن خود کرد و با یک رای سفید انتخابات رئیس شورای شهر تهران در آخرین سال دوره چهارم شورا به پایان رسید.



در روند انتخابات هیات رئیسه شورای شهرتهران سه کاندیدا یعنی مرتضی طلایی، احمد حکیمی پور و رحمت‌ا... حافظی برای سمت نایب‌رئیسی امسال شورای شهر تهران اعلام حضور کردند که در ادامه طلایی با ۱۷ رای مجددا نایب‌رئیس شورای شهر تهران شد و حکیمی‌پور ۱۳رای و حافظی یک رای کسب کردند. برای کسب کرسی منشی‌های شورای شهرتهران نیز محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی از سوی اصولگرایان و محمدمهدی تندگویان و محسن سرخو از سوی اصلاح‌طلبان برای کسب صندلی منشی اول و دوم هیات رئیسه به رقابت پرداختند. پیرهادی ۱۷ رای، قناعتی ۱۷ رای، تندگویان ۱۵ رای و سرخو هم ۱۳ رای را در این دوره از انتخابات کسب کردند. در روند انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز برای سمت سخنگو رضا تقی پور و اسماعیل دوستی کاندیدا شدند که در نتیجه تقی پور با ۱۶رای برای دومین سال متوالی سخنگوی شورای شهر تهران شد. در این میان، حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران که تنها یک رای در انتخابات نایب‌رئیسی شورا به خود اختصاص داد، گفت:امسال کاندیدای نایب‌رئیسی شدم تا ثابت شود و در تاریخ شوراها ثبت شود که مدعیان اصولگرایی در شورا تاب و تحمل منتقد اصولگرای خود را نیز ندارند.

این رای را پیش‌بینی می‌کردم

در حاشیه صحن علنی جلسه روز گذشته شورای شهرتهران احمد مسجد جامعی در جمع خبرنگاران درباره انتخابات هیات رئیسه شورای شهرتهران گفت: بنده همین رای را پیش‌بینی می‌کردم و به همین دلیل هیچ رایزنی یا مذاکره‌ای با اصولگرایان وافراد مستقل شورا انجام نشده است. این کاندیدای هیات رئیسه شورای شهرتهران درباره تغییرات در نحوه مدیریت شورا می‌افزاید:‌ تغییراتی در برنامه پنج ساله شهرداری وجود دارد و در این زمینه آنچه در برنامه پیش بینی شده با آنچه محقق شده فاصله دارد. در یکسال باقیمانده شورا باید به تکمیل اسناد پیش‌بینی شده با استفاده از اسناد فرادست پرداخت. این امر به شکل مطلوب باید از سوی شورا نظارت شود تا مجلس. او درباره فعالیت چهار دوره شورا گفت: تاکنون به مساله سلامت شهروندان آن طور که باید و شاید توجه نشده است. بنده در سال اول کمیسیون سلامت راه اندازی کردم، اما روند مراحل نهایی اقدامات در این کمیسیون به تاخیر همراه است. در گام بعدی هم تقویت نظارت باید در اولویت قرار گیرد.همین که دستگاه قضائی نیز در این حیطه ورود پیدا کرده نشان از مسئولیت دوچندان شورا دارد.


برچسب ها: ریاست ، چمران
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار