شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
جهت اجرای این طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه ای خوزستان در مجموع بیش از 17 میلیارد ریال تامین و هزینه خواهد شد .
مجری ساختمانی خطوط انتقال و فوق توزیع برق منطقه ای خوزستان گفت: عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز دیسپاچینگ ناحیه شمال آغار و پیش بینی می شود در مهر ماه سال 96 به بهره برداری برسد .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، اسماعیل بهادری در گفت و گو با خبرنگار این شرکت افزود: این پروژه  با هدف  بهره برداری بهینه از شبکه انتقال و فوق توزیع برق و پیشگیری از خاموشی های طولانی مدت، کنترل و تسریع در سرویس و نگهداری، مدیریت ، ایجاد هماهنگی و پیمایش مقادیر تولید و مصرف در خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع برق، افزایش رضایتمندی مشترکان  و تامین  فضای فیزیکی برای حضور کارکنان و ِنصب تجهیزات  مورد نیاز پایه در منطقه ساخته می شود.

وی افزود : به دلیل اهمیت احداث ساختمان های مراکز دیسپاچینگ در نواحی بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان ، این پروژه در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا ساختمان دیسپاچینگ ناحیه شمال با کاربری مرکز پشتیبان و مرکز کنترل احداث می گردد .

بهادری درخصوص مشخصات این پروژه گفت: این ساختمان درزمینی با مساحت بالغ بر 612 متر مربع دردو طبقه ساخته می شود و دارای بخش های ساختمان تاسیسات و ژنراتور، پارکینگ ، نگهبانی ، کانال های ارتباطی ، محوطه سازی ساختمان و دیوار محوطه می باشد .

وی گفت: جهت اجرای این  طرح  از محل اعتبارات شرکت برق منطقه ای خوزستان  در مجموع بیش از 17 میلیارد ریال  تامین و هزینه خواهد شد .

گفتنی است سیستم های مراکز دیسپاچینگ شامل سه بخش مرکز کنترل، پایانه های راه دور و بستر مخابراتی  جهت انتقال اطلاعات می باشند که از جمله وظایف و مسوولیت های آنها می توان به حفظ و پایداری شبکه فوق توزیع، نظارت ، کنترل و ثبت بار خطوط هوایی و زمینی ترانسفورماتورها در سطح فوق توزیع و نظارت و کنترل پارامترهای مورد نیاز خطوط ورودی ، خروجی برق و ترانسفورماتورها   در سطح فوق توزیع از قبیل ولتاژ، جریان ، توانهای اکتیو و راکتیو و …  به صورت مکانیزه اشاره کرد.

شایان ذکر است  امور بهره برداری ناحیه شمال جزو نواحی 9 گانه معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان می باشدکه دربرگیرنده شهرهای شوش،  هفت تپه ، عبدالخان ، آهودشت ، اندیمشک ، دزفول و شهرک های آنها شهرها است  و  بخشی از وظایف این ناحیه شامل هدایت و نظارت بربازنگری، اصلاح و اجرای دقیق دستورالعمل های بهره برداری ,ایمنی, رویه ها و  روش های اجرایی شبکه انتقال و فوق توزیع زیر پوشش برق  منطقه ای خوزستان است .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار