اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
یکصد و چهل ویکمین جلسه ی شورای اسلامی اهواز با حضور اعضای شورا، شهردار اهواز و معاونین وی برگزار شد.
شوشان: در ابتدای این جلسه، سیدخلف موسوی ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر اهواز به خاطر برپایی این جلسه گفت: یکی از اهداف اصلی جلسه ی امروز، ارائه گزارشی از وضعیت درآمدی شهرداری در پنج ماهه ی ابتدایی سال جاری به اعضای شورای شهر و تبادل و هم فکری در این خصوص است.


وی افزود: یکی از مهمترین اصول منابع پایدار درآمدی، تکمیل و بروز رسانی منابع اطلاعات درآمدی بود، لذا در این راستا پروژه بزرگ ثبت و بروز رسانی پرونده های املاک در سیستم جامع شهرسازی(سیماک) است که در این راستا پرونده های ثبت شده از 90 هزار پرونده به بیش از 271 هزار افزایش یافته که یک کار جهادی و بی سابقه در شهرداری اهواز است.

شهردار اهواز در ادامه گفت: به موازات این مساله، فرآیندهای سیستم سیماک بروز رسانی شده و برنامه های عملیاتی نیز با توجه به قوانین و نرخ های جدید عوارض تعریف شده و این امور علاوه بر کاهش تخلفات اداری، تکریم ارباب رجوع،کاهش اتلاف وقت شهروندان و نیز شفاف سازی منابع مالی را در پی خواهد داشت.

سید خلف موسوی به پروژه مهم ممیزی شهر اهواز اشاره کرد و گفت: اصولا باید هر پنج سال یک بار ممیزی املاک در سطح شهر انجام شود که از سال 84 تاکنون این مساله در شهرداری اهواز انجام نشده  و این امر باعث ابهام در میزان مطالبات شهرداری شده است لذا به زودی که طی یک اقدام بزرگ کم سابقه، تمام پلاکهای شهر اعم از مسکونی، اداری، تجاری و غیره را تحت پوشش پروژه بزرگ ممیزی که با جدیدترین فناوری روز انجام می شود، قرار می گیرد تا میزان بدهی هر پلاکی بابت عوارض مربوطه مشخص شود.

شهردار اهواز با اشاره به افزایش در آمدهای شهرداری تصریح کرد: علیرغم وضعیت رکود، با تلاش مجموعه ی درآمدی و مدیران مناطق توانسته ایم افزایش متناسبی را در درآمدها داشته باشیم ولی بنده معتقدم تا رسیدن به وضعیت مطلوب درآمدی فاصله داریم.

وی همچنین بر لزوم اعمال سیاستهای تشویقی و اعمال تخفیفهای قانونی جهت وصول مطالبات شهرداری بدون اعمال فشار به شهروندان تاکید کرد.

موسوی در خصوص پرداختهای انجام شده به پیمانکاران گفت: علیرغم بار مالی سنگینی که بابت پروژه های ماندگار و عظیم نظیر پل ها و تقاطع های هم سطح روی دوش این دوره مدیریت شهرداری بود ما به تعهدات مالی دوره های قبلی نیز از قبیل مطالبات پل (کابلی) غدیر، پل شهید سوداگر(کیانشهر)، مطالبات مربوط به شهرستان کارون و غیره نیز عمل کردیم و اخیرا نیز به پروژه های تقاطع چند سطحی شهید بندر، پل ولایت نیز تزریق مالی لازم صورت گرفت.


شهردار اهواز با تشریح آخرین وضعیت پروژه های عمرانی خاطرنشان کرد: پروژه های عظیم و ماندگاری که با حمایت دوره چهارم شورای شهر انجام شده، مطابق برنامه ی زمان بندی شده پیش می روند. سه پروژه ی تعریض پل شهید دقایقی، پل شهدای مدافع حرم و زیرگذر خلیج فارس که هم اکنون در حال بهره برداری هستند. زیرگذر شریعتی پس از پشت سر گذاشتن مراحل اصلی خود، رو به اتمام است و پروژه پل ولایت نیزپس از اتمام عملیات  برش کوه گلف وارد مرحله ی جدیدی شده است.

وی با اشاره به پروژه تقاطع چند سطحی شهید بندر گفت: این تقاطع که بزرگترین تقاطع چند سطحی در جنوب غرب است، مشکلات و پیچیدگی های خاص خود را دارد. تاسیسات زیرزمینی گاز و آب و مخابرات از یکسو و دکل های برق و ابنیه هایی نظیر پاسگاه و غیره از سوی دیگر از موانع اصلی پیشرفت پروژه هستند. اما مهمترین موضوع لزوم همکاری ارگانها و نهادهای ذیربط در این خصوص است و درتلاش هستیم به زودی عرشه ی اصلی پل را اتمام و نصب کنیم. ضمن آنکه ساخت قطعات اصلی پل در کارگاه پیمانکار در حال انجام است.

سیدخلف موسوی درخصوص پروژه های دیگر نیز گفت: از شش سرای محله موجود، سرای محله مناطق دو، سه و هفت امسال به بهره برداری می رسند و کوشش می کنیم مابقی را تا پایان این دوره مدیریت شهری به اتمام برسانیم.ساختمان اداری منطقه دو نیز بزودی پایان می رسد و سایر مجموعه های ورزشی با چمن مصنوعی نیز تا پایان این دوره شورای شهر به بهره برداری می رسند.

شهردار اهواز در خصوص خرید اتوبوسهای جدید نیز گفت: با حمایت دولت، بزودی بخشی از اعتبار خرید اتوبوس ها تامین شده و با تصویب آن با خودروسازان داخلی وارد مذاکره خواهیم شد.


سید خلف موسوی در پایان صحبتهایش گفت: طی جلسه ای که با حضور مسئولین استان  و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت داشتیم ایشان قول مساعدهای ویژه ای را به استان خوزستان و شهرستان اهواز دادند ضمن آنکه به دستور وزیر نفت مقرر شد شرکت نفت کلیه ی مطالبا ت شهرداری  اهواز را پرداخت نماید.

در ادامه ی این جلسه، اعضای شورا به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص مسایل مختلف شهری پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار