شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
پنجمین نشست بررسی مسائل آموزش و پرورش با حضور استاندار خوزستان/ تقی‌زاده : نبود فضای آموزشی در منطقه رستم‌آباد شهرستان باغملک / خداداد کردی: توسعه پیش‌دبستانی باغملک/ سیدجاسم نعیمی: سوسنگرد در رتبه هشتم آموزشی
از محل منابع وزارت نفت 100 میلیون تومان برای خرید 10 کانکس به منظور رفع مشکل...

استاندار خوزستان با اشاره به اختصاص اعتباری بالغ‌بر 540 میلیارد تومان برای رفع عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات شهرستان‌های غرب کارون از سوی وزارت نفت، گفت: بخشی از این اعتبار صرف برطرف کردن مشکلات و تنگناهای آموزش‌و‌پرورش می‌شود.
 
غلامرضا شریعتی در پنجمین جلسه هفتگی بررسی مسائل و مشکلات مناطق آموزشی که ویژه شهرستان‌های باغملک و سوسنگرد برگزار شد، اظهار داشت: از محل منابع وزارت نفت 100 میلیون تومان اعتبار برای خرید 10 کانکس به منظور رفع مشکل فضای فیزیکی پیش‌دبستانی‌های شهرستان سوسنگرد اختصاص می‌یابد.
 
وی تصریح کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام‌شده با مدیران کل آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس استان، طی یک سال با تخصیص اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد تومان همه‌ی مدارس کپری و کانکسی برچیده خواهند شد و سال تحصیلی آینده شاهد هیچ مدرسه کپری و کانکسی در استان نخواهیم بود.
 
همچنین در این نشست محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، با اشاره به نبود فضای آموزشی در منطقه رستم‌آباد شهرستان باغملک گفت: در صورت تهیه زمین از سوی شهرستان یک باب مدرسه 6 کلاسه در این منطقه احداث می‌شود؛ همچنین، برای تجهیز خانه کنکور در سوسنگرد تجهیزات، مدرس و کتاب از سوی آموزش‌وپرورش در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به برگزاری پنج نشست با استاندار و بررسی مسائل آموزشی 10 شهرستان، اظهار کرد: بخش زیادی از درخواست‌ها مورد قبول واقع شد و تعمیر و تجهیز مدارس در قالب پروژه‌ی مهر تا اول مهرماه و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به اتمام می‌رسد.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان درباره تخصیص اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس، خاطرنشان کرد: سه میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و دیوارکشی، تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی، تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس و تعداد 30 دستگاه رایانه به هر کدام از شهرستان‌های باغملک و سوسنگرد تخصیص داده شد.
 
خداداد کردی مدیر آموزش‌و‌پرورش باغملک نیز با اشاره به توسعه پیش‌دبستانی در این شهرستان، گفت: در سال تحصیلی گذشته از یک هزار و 710 دانش‌آموز پایه اول، یک هزار و 700 نفر دوره پیش‌دبستانی را طی کردند و از این نظر شهرستان باغملک رتبه نخست استان را کسب کرد.
 
وی افزود: در موضوع انسداد مبادی بی‌سوادی نیز از مجموع 54 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل،  53 نفر به کلاس‌های درس هدایت شدند.
 
همچنین سیدجاسم نعیمی مدیر آموزش‌ و پرورش سوسنگرد، در این نشست اظهار داشت: سوسنگرد با داشتن بیش از 20 هزار دانش‌آموز، در رتبه هشتم آموزشی استان قرار دارد و در کنکور امسال یک دانش‌آموز رتبه 23 در رشته ریاضی فیزیک و هشت نفر نیز رتبه زیر 300 در دیگر گروه‌های آموزشی کسب کردند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار