اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
مروری بر روزنامه های امروز سیزدهم شهریور،
روزنامه های امروز موضوع برد ایران در مقابل قطر، سیل و طوفان تابستانی در هفت استان را در کانون توجه خود قرار داده اند. این در حالی است که موضوع انتخابات 96 و رویکرد اصلاح طلبان به روحانی از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

روزنامه های امروز موضوع برد ایران در مقابل قطر، سیل و طوفان تابستانی در هفت استان را در کانون توجه خود قرار داده اند. این در حالی است که موضوع انتخابات 96 و رویکرد اصلاح طلبان به روحانی از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش«تابناک»، طوفان و سیل در هفت استان تیتر یک روزنامه ایران را به خود اختصاص داده است.

دیدار مهم عارف و روحانی در پاستور به همراه مثلث طلايي انتخابات ۹۶! 

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان«طوفان و سیلاب تابستانی در 7 استان» نوشت:« به‌ گزارش خبرنگار «ایران» از ساری، وقوع طوفان بامداد دیروز جمعه در آمل، بابل، قائمشهر و چالوس موجب وارد آمدن خسارات سنگینی به این شهرهای مازندران شد.این حادثه ساعت 4 و 30 دقیقه صبح جمعه با بارش باران و رعد و برق شروع شد و به‌ دنبال آن طوفان شدید رخ داد. سازمان هواشناسی مازندران شدت طوفان را بین 110 تا 132 کیلومتر در ساعت اعلام کرده است. از طرفی، بارش سیل آسای باران در ارتفاعات منتهی به این شهرها باعث افزایش میزان‌ آب و جاری شدن سیل در رودخانه ‌هاشد، اما به ساختمان شهرها آسیب جدی وارد نکرد. «قائم شهابی» مدیرعامل توزیع برق منطقه مازندران در گفت‌وگو با «ایران» در این‌باره اعلام کرد: بیشترین خسارت مربوط به شهرستان قائمشهر بوده که از 410 خط اصلی توزیع برق‌های منطقه 210 خط توزیع برق قطع شد. از نخستین ساعات صبح دیروز هم اقدام‌های کارشناسان اداره برق برای رفع این خرابی‌ها و اتصال شبکه برق آغاز شده و تا قبل از ظهر همان روز، 100 خط اصلی برق وصل شده و مابقی خط‌‌ها هم به مرور وصل می‌شود.«مهدی محمدی» فرماندار قائمشهر نیز گفت: وزش شدید باد و طوفان باعث شد، سقف بسیاری از خانه‌های این شهر و روستا‌های اطراف از جا کنده شود. بیشترین خسارت‌ها مربوط به روستاهای منطقه «جاده نظامی» و «جاده کیا‌کلا» قائمشهر و خیابان‌های مرکزی این شهر بوده است. عامل اصلی خسارت‌های به‌وجود آمده، سقوط درختان بزرگ روی تیرهای برق و ساختمان‌های اطراف و مغازه‌ها بوده است. «رضا رحیمی» شهردار قائمشهرهم گفت: از نخستین ساعات وقوع حادثه، تیم‌های شهرداری و آتش‌نشانی به مناطق مختلف حادثه دیده اعزام شدند و عملیات مربوط به جمع‌آوری درختان همچنان ادامه دارد. «محمدعلی شیرسوار» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قائمشهر نیز با اشاره به اینکه دامنه خسارت‌ها شدید است، گفت: عملیات در سطح گسترده برای جمع‌آوری درختان قطع شده ادامه دارد و خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده، اما خسارات مالی زیاد است که نیاز به زمان بیشتری برای بررسی دارد.»

برد مقابل قطر

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان«پايانش چسبيد! » نوشت:« 90 دقيقه بازي 11شهريور ايران و قطر چيزي نبود كه در خاطره‌ها بماند، اما 2 دقيقه آخر از 6 دقيقه وقت اضافه به گونه‌اي رقم خورد كه آيندگان، اين بازي را هيچگاه با 90 دقيقه‌اي كه به يك درام خسته كننده شبيه بود به‌هاطر نمي‌آورند، بلكه آن را يك بازي دلچسب با نتيجه خوب 2بر صفر و پاياني جنجالي به خاطر مي‌آورند.»

دیدار مهم عارف و روحانی در پاستور به همراه مثلث طلايي انتخابات ۹۶! 

با این حال ایدین سیار سریع در مطلبی در روزنامه شهروند با عنوان«پیرامون غیرت و قطر و قلدربازی » نوشت:« روز بعد از بازی ایران و قطر است و انرژی هموطنان به‌طور کامل خالی شده. یک‌سری از هموطنانِ معتقد به «حریف هرچه باشد مرا دشمن است» به تیم‌ملی قطر فحش می‌دادند، من هم نفهمیدم چرا این کار را می‌کردند. آدم که با یک گروهی مشکل دارد چرا باید به فرانسه و برزیل و قاره آفریقا فحاشی کند؟ اصلا این کار منطقی است؟ البته آنها هم استدلال خودشان را دارند، وقتی می‌گوییم چرا فحش می‌دهید؟ می‌گویند آنها وحشی‌اند. بله خب ... صددرصد. یکی از مظاهر تمدن و فرهنگ هم این است که شما از ابتدای بازی لیزر بیندازی تو چشم و چال یک‌سری وحشی، بعد چون وحشی‌اند بطری آب معدنی و هر چی که هست را پرت کنی وسط زمین و در پایان نیمه اول چون اشتباهات تیم داوری کمی به نفع وحشی‌ها بود؛ ده، بیست‌نفری حمله کنی به سمت چهار تا داور مگس‌وزن بی‌دفاع و بعد از گل دقیقه ٩٣ که خوردنش آن‌قدر سوز دارد که می‌تواند هر بیژن ذوالفقارنسبی را به اکبر میثاقیان و هر فخرالدین صدیق‌شریفی را به حامد بهداد تبدیل کند، بپری وسط زمین و مشتت را برای یک عده وحشی گره کنی و بگویی بیا دعوا! البته نباید از عنصر تأثیرگذاری به اسم غیرت هم گذشت. متاسفانه این فکل‌روشنفکرهای بی‌غیرت و بیکار فقط نشسته‌اند و تز می‌دهند. ما کنسرت را که لغو می‌کنیم یا با مشت می‌زنیم تو صورت خبرنگار یا به هنرمندان فحش ناموسی می‌دهیم به خاطر این است که غیرت داریم. اتفاقا هم در قوانین فیفا و هم در قانون اساسی خودمان در بند آخر نوشته شده که «در صورت داشتن غیرت رعایت هیچ‌کدام از بندهای فوق الزامی نیست». برای همین غیرت همیشه در لحظه‌های حساس به کمک ما می‌آید و مثلا جوانی به اسم سردار آزمون که با دورخیزی زیبا و غیورمردانه همچون غلتک راهسازی بازیکن وحشی حریف را مورد غیرت قرار داد، می‌گوید: «حرکات قطری‌ها به این خاطر بود که غیرت نداشتند و همه از اروگوئه و غنا و ... آمده بودند.» صددرصد موافقم. این خارجی‌ها (هر کشوری جز ما) غیرت ندارند که کارهایشان را با آن توجیه کنند، بدبخت‌ها. از طرف دیگر در ادامه لشکرکشی‌های داخلی علیه قطر وحشی بی‌شعور بی‌غیرت، یکی از مستندسازان تاریخ‌پژوه عزیز کشورمان هم در توئیتی فاضلانه بیان فرمودند که «ایران ٢ منتخب داعش ٠». البته بنده عرض کردم این قطری‌ها قطری نبودندها، فراخوان داده بودند بازیکن از اقصی نقاط دنیا آمده بود. یکی از مدافعان این نظریه فرمودند: اتفاقا داعش هم همه قطری نیستن، از همه جای دنیا میان. پس منتخب داعش صحیح بود! در ادامه این لشکرکشی داخلی آقای خیابانی هم به‌عنوان مظهر ملی‌گرایی که توانسته یک ملت متفرق را حداقل در مسأله «خیابانی جان عزیزت اجرا نکن!» متحد کند بعد از بازی در یک ثانیه بیست‌وپنج‌بار از قطر به‌عنوان تیم منتخب جهان نام بردند (احتمالا مسی و رونالدو و گریزمان با گریم عبدالله اسکندری برای قطر بازی می‌کردند) تا نشان دهد ما نه‌تنها با خودمان بلکه با هیچ جای دنیا سر سازگاری نداریم و یک فروردینی مغرور و مجهز به اینستافالوئیم و دایرکت هم = بلاک! مواظب باشید خلاصه.»

انتخابات 96

روزنامه آفتاب یزد در خبری اختصاصی مدعی دیدار روحانی و عارف شده است. این روزنامه در این خبر با عنوان«دیدار مهم عارف و روحانی در پاستور» به نقل از عارف نوشت:«لفظ گلایه در موردرابطه من با رئیس جمهور لفظ قشنگی نیست. باید بگویم همان رابطه جوانی میان من و افای روحانی داشتم الان هم دارم»

دیدار مهم عارف و روحانی در پاستور به همراه مثلث طلايي انتخابات ۹۶! 

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان« وقت تغيير است! » با اشاره به این موضوع که رييس فراكسيون اميد، مطالبه‌ها و گلايه‌هاي اصلاح‌طلبان را به دولت انتقال داد به نقل از عارف نوشت:« روز پنجشنبه نشست سراسري شوراي نمايندگان انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها در تهران برگزار شد؛ نشستي كه در آن محمدرضا عارف براي نخستين بار نقدهاي بي‌پرده‌اي را نسبت به دولت مطرح كرد تا ديگر اصلاح‌طلبان حاضر در نشست نيز محافظه‌كاري را كنار گذاشته و شفاف‌تر از قبل نسبت به آنچه در كشور مي‌گذرد، اظهارنظر كنند. در كنار نقدهاي عارف به دولت حسن روحاني او يك خبر مهم براي اصلاح‌طلبان نيز داشت و در حاشيه اين نشست خبر از تغيير احتمالي رييس و هيات رييسه شوراي عالي سياستگذاري انتخابات اصلاح‌طلبان داد. محمدرضا عارف در نشست سراسري شوراي نمايندگان انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها اظهار كرد: مهم‌ترين دستاورد اصلاحات در سال ۹۴، تشكيل شوراي عالي سياستگذاري و رسيدن به يك ائتلاف فراگير بود. ما هيچگاه دنبال سهم‌خواهي نبوديم و توانستيم به آرزوي وحدت دست يابيم. دستاورد ديگر ما ايجاد ائتلاف با حاميان دولت بود. ما با اين ائتلاف به اقدامات خود در خرداد ۹۲ مشروعيت بخشيديم. نتيجه انتخابات خرداد ۹۲ متعلق به اصلاحات بود كه آن دستاورد بايد حفظ مي‌شد. البته ائتلاف ۹۴ براي اصلاحات هزينه داشت و بعضي اقدامات ما سوالاتي را براي جوانان اصلاح‌طلب ايجاد كرد. ما در اين ائتلاف برخي چهره‌هاي حزبي اصلاحات را كنار گذاشتيم و اصلاحات به خاطر رويكرد خود يعني عقلانيت و آرامش اين هزينه را تحمل كرد. ما نشان داديم عقلانيت، اعتدال و آرامش نه شعار بلكه راهبرد ما بود كه اين اقدام ما هم با استقبال مردم روبه‌رو شد به گونه‌اي كه راي مردم ايران براي تحليلگران سياسي ناباورانه بود.»

 
دیدار مهم عارف و روحانی در پاستور به همراه مثلث طلايي انتخابات ۹۶! 

روزنامه آرمان نیز در گزارشی با عنوان« مثلث طلايي انتخابات ۹۶! » نوشت:« ارديبهشت ماه و هواي بهاري بي‌ترديد بار ديگر لبخند بر لبان ملت خواهد آورد، همانند ۲۴ خرداد ۹۲ كه فضاي سياسي كشور متاثر از پيروزي كانديداي ائتلافي اصلاح‌طلبان و ميانه‌روها رضايت را بر چهره اقشاري آورد كه در انتظار تحول بودند. ارديبهشت ۹۶ باز هم همان سه ضلع مثلث تدبير و اميد آن تصميم سرنوشت‌ساز زير چتر آيت‌ا... هاشمي زمينه رضايت را فراهم خواهند كرد. مثلث ناطق نوري، حسن روحاني و علي اكبر محتشمي پور! ويژگي مشترك اين سه ضلع سكوتشان است؛ بدين معنا كه آنان از هياهو و غوغاسالاري پرهيز كرده و تكاليف تعيين‌شده براي خود را انجام مي‌دهند.»

 

روزنامه کیهان نیز در گزارشی با عنوان« بانک‌های داخلی با اجرای FATF خودتحریمی را کلید زدند! » نوشت:« رخی بانک‌های کشور در مسیر اجرای توافق با FATF خود تحریمی را آغاز کرده‌اند و در این مسیر تحریم افراد حقیقی یا حقوقی که ظالمانه مورد تحریم غرب قرار گرفته بودند در اقدامی عجیب و قابل تامل از جانب بانک‌های داخلی نیز آغاز شده است.

دیدار مهم عارف و روحانی در پاستور به همراه مثلث طلايي انتخابات ۹۶! 

این روزها سخن در باره FATF فراوان به گوش می‌خورد. محتوا و نتیجه FATF یا برنامه اقدام مشترک مالی را می‌توان به صورت خلاصه این گونه عنوان کرد: « برنامه‌ای برای کنترل، نظارت و نهایتا به زانو در آوردن ایران در حوزه تبادلات مالی». بعد از اینکه بانک‌های بزرگ اروپایی از همکاری با ایران سر باز زدند و از برجام «تقریبا هیچ‌» عاید ایران شد، مسئولین و تیم مذاکره‌کننده به جای پذیرش اشتباه خود این‌بار تصمیم گرفتند مشکل تبادلات بانکی را به نحو دیگری حل کنند. مسئولین اعلام کردند که علت همکاری نکردن بانک‌های بزرگ اروپایی با ایران، قرارگرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام مالی(FATF) است و باید برای رفع مشکل از این مسیر گام برداشت.

برای خودتحریمی متعهد شدیم!

در واقع ما متعهد شده‌ایم که هر شخص حقیقی و حقوقی که در قطعنامه‌های سازمان ملل‌، در لیست تحریم قرار دارد، در ساز و کار مالی داخلی هم مورد تحریم قرار دهیم و اموال او را مسدود کنیم!! این رخداد هم اکنون در مواردی در کشور اتفاق افتاده و برخی بانک‌ها صراحتا از راه‌اندازی کار اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم شده خودداری می‌کنند! خوب است بدانیم در حال حاضر، حدود 200 شخص، موسسه و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار دارند و مسئولان ما طبق همین سند محرمانه، متعهد به اعمال تحریم‌ها علیه آنها در داخل کشور شده‌اند! برخی از مهمترین این موسسات عبارتند از: صدا و سیما، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، وزارت اطلاعات، سازمان صنایع دفاعی، دانشگاه مالک‌اشتر، گروه صنایع صنام، صنایع شهید صیاد شیرازی، صنایع شهید باقری، باتری‌سازی نیرو، صنایع پارچین و هواپیمایی مرکز تحقیقات و فناوری دفاعی و... این فهرست - که در‌برگیرنده جمعی از بهترین متخصصین و مدیران کشور نیز هست- به لطف این توافق محرمانه، مشمول تحریم‌های داخلی شده و خواهند شد!»



برچسب ها: عارف ، روحانی ، پاستور
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار