شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: اعتباری بالغ بر 540 میلیارد تومان برای رفع عقب ماندگی ها و مشکلات شهرستان های غرب کارون از سوی وزارت نفت اختصاص داده شده است که بخشی از آن نیز صرف برطرف کردن مشکلات و تنگناهای آموزش و پرورش می شود.
شوشان: به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی که در پنجمین جلسه هفتگی بررسی مسائل مناطق آموزشی ویژه باغملک و سوسنگرد سخن می گفت، افزود: از همین محل100 میلیون تومان اعتبار برای خرید ده کانکس برای رفع مشکل فضای فیزیکی پیش دبستانی های  شهرستان سوسنگرد اختصاص می یابد. 

شریعتی تاکید کرد: طبق صحبت هایی که با مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خوزستان انجام شد در طی یک سال با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان تمامی مدارس کپری و کانکسی برچیده خواهند شد و سال تحصیلی آینده شاهد هیچ مدرسه کپری و کانکسی در استان نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در ادامه جلسه گفت : با توجه به اینکه منطقه رستم آباد شهرستان باغملک فاقد فضای آموزشی است با تهیه زمین از سوی شهرستان یک باب مدرسه شش کلاسه در این منطقه احداث می شود..همچنین، برای تجهیز خانه کنکور در سوسنگرد تجهیزات و مدرس و کتاب از سوی اداره کل آموزش و پرورش در اختیار شهرستان قرار می گیرد. 

محمد تقی زاده  در مورد جلسات هفتگی بررسی چالش ها و مشکلات 40 منطقه آموزشی در استان افزود : در پنج  دیدار صورت گرفته با  استاندار،  تعداد ده شهرستان حضور یافتند که بخش زیادی از درخواست های آنان مورد قبول قرار گرفت و کار تعمیر و تجهیز مدارس در قالب پروژه مهر ، تا امهرماه و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به پایان می رسد. 

تقی زاده در مورد تخصیص اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس توضیح داد: سه میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی و دیوار کشی مدارس ، تهیه وسایل گرمایشی ، سرمایشی ، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های مدارس و تعداد 30 دستگاه رایانه  به هر کدام از  شهرستان های باغملک و سوسنگرد تخصیص داده شد.

خداداد کردی ، مدیر اداره آموزش و پرورش باغملک نیز با اشاره به توسعه پیش دبستانی در شهرستان باغملک اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته از  یک هزار و 710  نفر دانش آموز پایه اول ، تعداد یک هزار و 700 نفر دوره پیش دبستانی را طی کردند که در استان خوزستان حائز رتبه اول بودیم. 

وی افزود :در بخش انسداد مبادی بی سوادی از تعداد 54 نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل تعداد 53 نفر،مجدداً به کلاس های درس هدایت شدند. 

سید جاسم نعیمی مدیر آموزش و پرورش سوسنگرد گفت: سوسنگرد با داشتن بیش از 20 هزار دانش آموز،در رتبه هشتم آموزشی استان قرار دارد و در کنکور امسال در رشته ریاضی یک دانش آموز با رتبه 23 دررشته ریاضی فیزیک و هشت نفر رتبه زیر 300 در سایر گروه های آموزشی داشتیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار