اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران مطرح کرد:
امرایی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف صندوق کار آفرینی مهر برای حمایت از کسب و کارهای خُرد، توجه به بازار مصرف تولیدات بوده و با این اقدام از هدر رفتن تسهیلات ارئه شده در مواردی به غیر از اشتغال زایی جلوگیری شده است.
شوشان: مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان با اشاره به اینکه این صندوق به دنبال شناسایی ظرفیت ها و قابلیت ها برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی است گفت: بیش از 2 هزار طرح اشتغالزا در استان شناسایی شده است.

 
 مهدی امرایی در نشست خبری با رسانه های گروهی استان به مناسبت هفته دولت با ارائه عملکرد سه ساله این صندوق در زمینه تسهیلات قرض الحسنه اظهارکرد: پرداخت تسهیلات اشتغال، ازدواج و حمایت از کسب و کارهای خُرد و کوچک از جمله اولویت های این صندوق در سال های گذشته بوده و در سه سال گذشته با تغییر سیاست ها، تحول عظیمی در ارائه تسهیلات به کارفرمایان و ساماندهی مشاغل خانگی ایجاد شده است.

او ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با دو رویکرد منبع گرایی و بازاریابی در زمینه ارائه تسهیلات با سود پایین در مناطق مختلف استان بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های ویژه هر منطقه، خدمات ارزنده ای را تاکنون به شهروندان ارائه داده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف صندوق کار آفرینی مهر برای حمایت از کسب و کارهای خُرد، توجه به بازار مصرف تولیدات بوده و با این اقدام از هدر رفتن تسهیلات ارئه شده در مواردی به غیر از اشتغال زایی جلوگیری شده است.

امرایی تصریح کرد: این صندوق با شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های هر منطقه، تسهیلات مورد نیاز را در اختیار کارفرمایان قرار داده و تاکنون اقدامات موثری در زمینه ایجاد مشاغل خانگی پایدار صورت داده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از مشکلات ما در سال های گذشته بویژه پیش از سال 1392 ارائه تسهیلات غیرکارشناسی به افرادی بود که این تسهیلات را در زمینه اشتغال به کار نگرفته بودند و باعث شدند 160 میلیارد ریال مطالبات بر این صندوق تحمیل شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت های خوب موجود درخوزستان، مدیریت صندوق کارآفرینی امید درمرکز نگاه خوبی نسبت به این استان داشته و با تغییر رویکرد این صندوق در سه سال گذشته حمایت خوبی در زمینه تامین اعتبارات لازم از صندوق استان شده است که امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم اعتبارات اختصاص داده شده را به خوبی مدیریت کنیم.

امرایی یادآور شد: تاکنون حدود 3100 فقره تسهیلات با اعتباری معادل 600 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید از طریق این صندوق پرداخت شده است و حدود 6200 فقره از پرداختی ها با اعتباری معادل 160 میلیارد ریال مربوط به وام ازدواج بوده است.

وی با اشاره به اینکه این صندوق ارتباط خوبی با تمامی دستگاه های استان داشته و در زمینه شناسایی ظرفیت های هر شهرستان اقدامات خوبی را صورت داده است، ادامه داد: تاکنون بیش از 2 هزار طرح را در سطح استان شناسایی و برای اجرای بخشی از این طرح ها تسهیلات مربوطه پرداخت شده است و باقی آن نیز در سال جاری پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گفت: شناسایی طرح ها در حوزه های شهری و روستایی تاکنون اشتغال خوبی را برای این مناطق بویژه در بخش مشاغل خانگی ایجاد و در مجموع به رونق اقتصادی در استان کمک کرده است.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید اگرچه متولی تهیه سبد اشتغال در استان نیست اما در این زمینه با برنامه ریزی و طرح های کارشناسی، تسهیلات خوبی برای ایجاد اشتغال در اختیار کارآفرینان قرار داده است.

امرایی اظهارکرد: همچنین در حوزه کشاورزی با مجوزهای جهاد کشاورزی و هماهنگی با دستگاه های مربوطه، تسهیلات خوبی در جهت رونق کشاورزی استان در اختیار مناطق روستایی قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر حدود 300 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات در اختیار ما قرار گرفته که تاکنون دو هزار و 450 فقره تسهیلات را پرداخت کرده ایم و حدود 180 میلیارد ریال دیگر نیز پرونده مصوب در اختیار داریم که در سال جاری پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از دلایل اصلی تغییر سیاست های صندوق، موفق نبودن در پرداخت تسهیلات فرد محور در سنوات گذشته بود چرا که پرداخت های بی هدف علاوه بر این که باعث ایجاد اشتغال نشد، میزان مطالبات این صندوق را از مشتریان افزایش داد.

وی ادامه داد: در برخی از مواقع، پرداخت تسهیلات به افراد یک خیانت است چرا که این پرداخت های غیرکارشناسانه مشکلات آنها را دوچندان کرده و اعتبارات را بی جهت هدر می دهد.

امرایی همچنین درباره افزایش سه برابری تسهیلات ازدواج در سال جاری گفت: اگرچه برخی از بانک ها در این زمینه با مشکل تامین اعتبار مواجه شدند اما صندوق کارآفرینی امید از آنجا که اعتبارات لازم را از مرکز دریافت می کند، در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نبوده و به هر اندازه ای که بر اساس ضوابط به ما اعلام شود، می توانیم تسهیلات پرداخت کنیم.
صندوق کارآفرینی امید براساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خُرد بازارمحور با روش تأمین مالی خُرد، وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار