اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهور گفت: در آغاز فعالیت دولت یازدهم 1677 سازمان مردم نهاد زنان داشتیم که در سال 94 به 2333 سمن زنان افزایش پیدا کرد و در حال حاضر 5711 سمن زنان در کشور مشغول فعالیت هستند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهور گفت: در آغاز فعالیت دولت یازدهم 1677 سازمان مردم نهاد زنان داشتیم که در سال 94 به 2333 سمن زنان افزایش پیدا کرد و در حال حاضر 5711 سمن زنان در کشور مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرای در کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تقارن آن با فراهم کردن مقدمات تبیین برنامه ششم توسعه و با استناد به اسناد بالادستی و شعارهای رئیس جمهور تلاش کردیم در جهت تحقق عدالت جنسیتی و ایجاد تعادل جنسیتی در زمینه‌هایی مانند بازار کار اقدام کنیم.

وی درباره چشم‌اندازهای معاونت امور زنان و خانواده گفت: تلاش برای مشارکت همه‌جانبه زنان و مردان در عرصه‌های مختلف کشور، تضمین برخورداری زنان و مردان از موضوعاتی مانند امنیت در دستور کار قرار گرفت.

وی بررسی و شناسایی وضعیت و آسیب‌های حوزه زنان، ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع و شناسایی، هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها را از جمله اقدامات معاونت امور زنان و خانواده برشمرد و گفت: در دولت یازدهم در جهت ترویج همکاری‌های شبکه‌ای، مشارکت در نظام تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و جریان‌سازی در زمینه تحقق عدالت جنسیتی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تلاش کردیم.

وی در ادامه گفت: ما طرح‌ها و مطالعات زیادی داشتیم که مهم‌ترین آن تهیه اطلس زنان بود و علاوه بر آن گزارش‌های سیاستی را تبیین و تقدیم شورای عالی اشتغال کردیم که شامل مواردی مانند بخش غیررسمی اشتغال، زنان کارگر و شغل‌های شکننده می‌شود.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهور اضافه کرد: گزارش‌های ملی را در 5 حوزه مانند خانواده، بازار کار، آسیب‌های اجتماعی و سلامت تبیین کردیم. علاوه بر آن به تبیین گزارش‌های راهبردی مانند بسته جامعه حمایتی زنان شاغل پرداختیم که این گزارش‌ها در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.حمایت از طرح‌های پژوهشی نیز در دستور کار ما قرار گرفت. برخی از این طرح‌ها تمام شده و بعضی دیگر در دست انجام است.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد حساسیت و جلب توجهات نسبت به حوزه زنان گفت: در این جهت اقداماتی مانند برگزاری همایش‌ و نشست‌های تخصصی، حمایت از تولیدات فرهنگی، راه‌اندازی پرتال جامع زنان و خانواده و راه‌اندازی سامانه 101 را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: در زمینه‌ی شناسایی،هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها و ایجاد همکاری‌های شبکه‌ای اقدام به انعقاد 27 تفاهم‌نامه، 45 موافقت‌نامه و 80 پروژه در زمینه‌هایی مانند تحکیم بنیان خانواده از توان‌افزایی زنان مدیر کردیم. علاوه بر آن از برخی طرح‌ها و پروژه‌های سمن‌های حوزه زنان حمایت کردیم.

مولاوردی در ادامه گفت: در زمینه تقویت ساختار و تشکیلات حوزه زنان، در لایحه احکام برنامه ششم توسعه یک ماده (ماده 31) به طور اختصاصی حوزه زنان و خانواده می‌پردازد. علاوه بر آن در جای‌جای برنامه ششم توسعه به صورت غیرمستقیم حوزه زنان و خانواده مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازنگری قوانین و مقررات به عنوان یکی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده گفت: در این جهت هفت لایحه به زودی به مجلس ارائه می‌شود. از سوی دیگر در زمینه توسعه تعاملات بین‌المللی اقدامات مختلفی انجام داده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به میزبانی از هیئت‌های عالی‌رتبه، برگزاری دوره‌های آماده‌سازی سمن‌ها در جهت شرکت در اجلاس کمیسیون مقام زن اشاره کرد.

مولاوردی در پایان اظهار کرد: چندین برنامه در زمینه‌ی سیاست‌های جمعیتی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اجرا کردیم و در زمینه‌ی پیشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی، ستاد مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در معاونت امور زنان و خانواده تشکیل دادیم. از سوی دیگر علاوه بر سفرهای استانی دولت تدبیر و امید، 32 سفر استانی به صورت جداگانه داشتیم.

برچسب ها: سمن ، زنان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار