شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
نباید عضوی از اعضای شورا خود را شایسته‌تر از دیگر اعضای شورای شهر بداند و خود نسبت به ریاست شورای شهر ارجحیت دهد.
عضو شورای شهر اهواز گفت: تجربه مدیریتی رییس فعلی شورای شهر را در دو دوره تجربه کرده‌ایم و زمانی که 12 نفر از اعضای شورای شهر می‌خواهند یک شخصیت جدید رییس شورای شود، قطعا در سیستم مدیریتی شورای شهر اشکالاتی وجود داشته است.
 
عاشور سواری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمام اعضای شورای شهر از حق برابر برخوردارند و هر عضو می‌تواند کاندیدای ریاست شورای شهر شود و بر اساس توانمندی فردی و مدیریتی خود را عرضه کند.
 
وی افزود: نباید عضوی از اعضای شورا خود را شایسته‌تر از دیگر اعضای شورای شهر بداند و خود نسبت به ریاست شورای شهر ارجحیت دهد.
 
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: تجربه مدیریتی رییس فعلی شورای شهر را در دو دوره تجربه کرده‌ایم و زمانی که 12 نفر از اعضای شورای شهر می‌خواهند یک شخصیت جدید رییس شورای شود، قطعا در سیستم مدیریتی شورای شهر اشکالاتی وجود داشته است و این حق مسلم اعضای شورای شهر است که هیات رییسه جدید انتخاب کند.
 
سواری‌پور ادامه داد: احساس می‌کنم در این مساله افرادی هستند که فکر می‌کنند در اقلیت هستند و در جلسه انتخاب هیات رییسه جدید شورای شهر شرکت نکردند و البته این حق را دارند که حضور پیدا نکنند اما انتظار داشتیم که برای تحقق یک همدلی و همگرایی و این وقفه‌ای در کار شورا مصوبات و کارهای اجرایی شهر ایجاد نشود اعضا به قانون و دموکراسی احترام بگذارند و باید در شورای شهر روحیه دموکراسی حاکم باشد.
 
عضو شورای شهر اهواز گفت: از نظر قانونی مهلت ریاست و هیات رییسه شورای شهر به اتمام رسیده است و دیگر هیأت رئیسه فعلی نمی‌تواند مکاتباتی داشته باشند و حتی رییس شورا نمی‌تواند در دفتر رییس شورا تحت عنوان رییس شورا حضور داشته باشد و نامه‌ای از طرف وزارت کشور و استانداری ابلاغ شده است که حتما انتخابات هیات رییسه باید تا قبل از 12 شهریورماه انجام می‌شد و پس از این تاریخ هیات رییسه فعلی فاقد وجاهت قانونی است.
 
سواری‌پور ادامه داد: در دیداری که در ساعت 2 شب قبل از جلسه انتخاب هیات رییسه با اقای علاسوند داشتیم ایشان گفت که در جلسه حضور پیدا می‌کنیم و به خرد جمعی احترام می‌گذاریم و هر کسی به عنوان رییس و هیات رییسه انتخاب شود آن را قبول و مورد احترام خواهد بود، تعجبم از آن است که از ساعت 2 تا 10 صبح چه اتفاقی رخ داد که آقای علاسوند و دیگر دوستان حضور پیدا نکردند.
 
وی در خصوص دخالت بیرون از شورای شهر گفت: گفته‌ها و حکایت‌های در این خصوص شنیده می‌شد اما شخصا کسی به من زنگ نزده است و اقداماتی صورت نگرفته است که به چه کسی رای دهم.
 
عضو شورای شهر عنوان کرد: طبق قانون به دلیل آن که مهلت هیات رییسه شورا به اتمام رسیده است، ‌آقای علاسوند رییس شورای شهر نمی‌تواند برای برگزاری جلسه دعوت کند و دعوت جلسه با دعوت فرماندار باید انجام شود و ریاست جلسه با فرماندار و انتخابات هیات رییسه با حضور فرماندار انجام خواهد شد.
 
سواری‌پور ادامه داد: البته آقایان می‌خواهند از زمان برای یارگیری استفاده کنند تا افرادی را از گروه مقابل را جذب کنند. البته امیدوارم که اعضا همچنان به انسجام و وحدت نظر خود پایبند باشند.
 
وی عنوان کرد: امید است ک در جلسه انتخاب هیات رییسه شورای شهر تمام اعضا حضور داشته باشند و به قوانین دموکراسی احترام گذاشته شود و به دور از هرگونه تنش انتخابات برگزار شود و در یک سال باقی‌مانده جهت خدمت به مردم تلاش کنیم.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار