شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
مجتبی دیناروند رییس آموزش و پرورش شوش:
بدون هیچ مشکلی در شهرستان شوش هدایت تحصیلی انجام شد با وجود اینکه با محدودیت هایی در این زمینه مواجه بودیم...


مجتبی دیناروند ریاست آموزش و پرورش شهرستان شوش که در جلسه ی پروژه مهر در محل سالن امور تربیتی سخن می گفت با اشاره به اهداف اصلی آموزش و پروش اظهار داشت:آموزش و پرورش متعلق به همه ی مردم است دانش آموزان که جامعه ی هدف این نهاد می باشند برخاسته از یکایک خانواده هایی هستند که در این جامعه زندگی می کنند و ما مسئولین وظیفه داریم تا خدمات آموزشی ، فرهنگی را به نحو مطلوبی به این عزیزان ارائه دهیم.

وی در خصوص دانش آموزان باز مانده از تحصیل به ویژه دختران در روستاهای دور افتاده بیان داشت:یرای این دانش آموزان مدارسی در نظر گرفتیم و که با تاسیس هنرستانی در بخش فکه و مدرسه ای با نام ارغوان در یکی از نقاط دوردست شهرستان است که درسال آینده به بهره برداری خواهد رسید. که بتوان از باز ماندن و ترک تحصیل دختران روستایی جلوگیری شود. و زمینه برای امکان بازگشت آنها به مدرسه مهیا می شود.

دیناروند تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای این منظور تجیهز، توسعه و تقویت هنرستان ها در دستور کار قرار دارد و یکی دیگر از اقداماتی که در این راستا صورت پذیرفته این است که رشته تحصیلی مهارتی مکانیک خودرو از هفت تپه به شوش انتقال پیدا کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: رشته ی مکانیک خودرو مدت زمانی بود که دانش آموزان به علت مشکلاتی که در رفت آمد داشتند رغبتی برای ورود به این رشته نشان نمی دادند و از رونق افتاده بود که با انتقال آن به شوش بار دیگر شاهد شکوفایی نیروی متخصص و متعهد در بازار کار این فرصت شغلی خواهیم بود.

ریاست آموزش و پرورش شوش خاطر نشان کرد: موضوع هدایت تحصیلی در کل کشور برای دانش آموزان مشکلاتی را به همراه داشت بدون هیچ مشکلی در شهرستان شوش این هدایت تحصیلی انجام شد با وجود اینکه با محدودیت هایی در این زمینه مواجه بودیم با توجه به اهمیت تراکم دانش آموزان در رشته ی علوم تجربی توانستیم که با یک برنامه ریزی مناسب آمار این تراکم را جابجا کنیم و یک روند منطقی را به این وضعیت بدهیم.

وی در ارتباط با آمار دانش آموزان رشته ی علوم تجربی گفت: آمار این افراد در کل کشور ۵۰ درصد می باشد اما در شهرستان شوش ۵۷ درصد می باشد که در مفهومی واضح تر ۷ درصد بیش از حالت نورم آن است که امیدواریم با توسعه ی هنرستان ها و آشنا کردن دانش آموزان با رشته ها دیگر تحصیلی این وضعیت را بهبود بخشیم.

دیناروند در ارتباط با الویت های مهم کاری بخشداران و دهیاران بیان داشت: انسداد بیسوادی، توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی، توسعه آموزش فنی و حرفه ای و کار ودانش،تعمیق باورهای دینی و توسعه مشارکت های مردمی از اولویتهایی هستند که بخشداران و دهیاران به عنوان بازوی توانمند آموزش و پرورش با پرداختن به آن ها زمینه رابرای توسعه ی شهرستان و تربیت نسل های آینده فراهم آورند.

این مقام مسئول در پایان از افتتاح دفتر مشارکت های مردمی با همکاری خیرین مدرسه ساز در روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: در راستای توسعه مشارکت های مردمی و در جهت جذب این کمک ها در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی شهرستان که مکانی برای این منظور در شهرستان شوش افتتاح شد و تلاش خواهیم کرد تا هیچ دانش آموزی به ویژه دختران از تحصیل بازنمانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار