علیرغم همه پیگیری هایی که از سوی دانشجویان مرکز علوم و فنون اهواز برای بازگشایی این مرکز طی 3 سال اخیر انجام شده، ادامه به کار آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد

"> مرکز آموزش علوم و فنون هوانوردی اهواز ، محلی برای بسته بندی غذا ؟!

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۳

علیرغم همه پیگیری هایی که از سوی دانشجویان مرکز علوم و فنون اهواز برای بازگشایی این مرکز طی 3 سال اخیر انجام شده، ادامه به کار آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد

اختصاصی شوشان: علیرغم همه پیگیری هایی که از سوی دانشجویان مرکز علوم و فنون اهواز برای بازگشایی این مرکز طی 3 سال اخیر انجام شده، ادامه به کار آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و به فرجام نرسیده است.

جمعی از دانشجویان خلبانی مرکز آموزش علوم و فنون هوانوردی اهواز که خود دانشجوی خلبانی است در گفتگو با پایگاه خبری شوشان با اشاره به اینکه متاسفانه وعده هایی که در مورد بازگشایی این مرکز در مهرماه سالجاری داده شد، محقق نگردید، گفت: یکی از دلایل عدم اجازه فعالیت این مرکز ساختمان فرسوده و قدیمی مرکز بود که برای بازسازی آن 600 میلیون تومان در نظر گرفته شد. با این حال 200 میلیون تومان در این راستا نیز هزینه گردید، اما همچنان دلایل دیگری برای عدم بازگشایی مرکز به میان می آید و تا کنون فعالیت این مرکز بلاتکلیف باقی مانده است.

دانشجویان در ادامه یادآور شدند: به تازگی خبرهایی واصل شده که قرار است کلیه مجموعه مرکز آموزش فنون هوایی اهواز که از قدمت تاریخی نیز برخوردار است، به شرکت خدمات حمل و نقل هوایی  نفت جنوب برای قسمت بسته بندی غذا (کترینگ) هواپیما و بخش های اداری و مالی واگذار شود. این جمع دانشجویی با اشاره به اینکه این ساختمان در سال 1318 ساخته و آغاز به فعالیت کرده است، گفت: ساختمانی که بعنوان یک بنای تاریخی و تاثیرگذار می تواند باشد، جای سوال دارد که چرا نباید به فعالیت خود ادامه دهد؟ آیا فرقی میان خوزستان با سایر استان هایی که در حال فعالیت در این زمینه هستند، وجود دارد؟ بدیهی است چنانچه این واگذاری صورت بگیرد هملا فعالیت آموزشی آن از کاربری آموزشی به حالت بازرگانی و تجاری تبدیل خواهد شد که کاملا با قانون آموزشی کشور منافات دارد.

دانشجویان خلبانی اهواز اظهار کردند : آیا این قدرت وجود ندارد که مقابل برخی سوء استفاده ها که انجام می شود گرفته شود؟ آیا این توان وجود ندارد که کارهای غیرکارشناسی و بدون مطالعه به پایان برسد؟ این روند نتجیه ای جز سردرگمی دانشجویانی که میلیون ها خرج کرده اند ندارد. این در حالی است که حاصل این اقدام به خارج شدن پول از استان و ارز از کشور منجر خواهد شد.

این جمع دانشجویی با اشاره به نشست با معاونت عمرانی استانداری گفتند : طی این نشست مهندس پویا به صراحت مخالفت خود و مدیران استانداری را با طرح واگذاری و تغییر کاربری مرکز خلبانی به شرکت هوایی نفت اعلام کرد و تماس هایی را نیز با مدیرکل فرودگاه خوزستان برقرار کرد تا در اسرع وقت از این اقدام ممانعت بعمل آید.

آنها اضافه نمودند : امیدواریم از مشکلات کوچکی که شاید تبعات بزرگ داشته باشند جلوگیری شود، ما دانشجویان این تقاضا را از مدیران استانداری و فرمانداری اهواز و مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان داریم. گفتنی است بنظر می رسد اگر مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان در جهت فعالیت این مرکز تلاش کند، قطعن به نتیجه خواهد رسید.

دانشجویان خلبانی اهواز اظهار داشتند : بازگرداندن 2 فروند هواپیمای آموزشی که دستور اکید استاندار محترم می باشد و تسریع در بازسازی ابنیه مرکز و نظارت مستمر بر پروژه و جلوگیری از واگذاری به شرکت نفت تنها خواسته دانشجویان خلبانی اهواز می باشد؛ آیا تقاضای ما نوعی زیاده خواهی است؟ یا منطقی و معولانه می باشد؟ با این حال بی صبرانه برای ثمربخشی این درخواست ها لحظه شماری می کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار