اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
مصباحی مقدم سخنگوی ما نیست و سخنگوی جامعه روحانیت است.
 محمدرضا باهنر با اشاره به سالگرد حادثه منا به عنوان لکه ننگ و نشانه جنایت‌های آل‌سعود، گفت: آل سعود امروز به صورت رسمی دست در دست بدترین دشمن‌ اسلام یعنی رژیم نامشروع صهیونیستی گذاشته و مسئولیت جنگ‌های نیابتی استکبار را در منطقه به عهده گرفته است.

به گزارش عصر ایران، دبیر کل جبهه پیروان خط امام اضافه کرد: آل سعود دلار نفتی‌اش را برای کشتار فجیع مسلمانان به کار گرفته است و پنجه‌های خونینش در خاورمیانه و آفریقا پخش شده و با پررویی تمام قتل‌های فجیع در منا و چند روز قبل در مسجدالحرام را هنوز نپذیرفته‌اند لذا ما از جهان اسلام توقع داشتیم گروه حقیقت‌یابی برای پیدا کردن ریشه‌های این جنایت پیدا کنند. ما هنوز عمدی بودن آن را منتفی نمی‌دانیم و معتقدیم این کلیدی برای جنایت‌های بعدی در یمن و بحرین و لیبی و سوریه و عراق بوده است.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

- امیدواریم وعده‌ای که حضرت آقا دادند که ان‌شاءلله ۲۵ سال دیگر رژیمی به نام صهیونیستی نخواهد بود، محقق شود و آل‌سعود هم از تاریخ سفره جنایت‌هایش برچیده شود و به تاریخ بپیوندند.

 -{در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مباحث FATF و حامیان دولت که حامی پیوستن به این پروتکل هستند و مصوبه‌هایی که در مجلس این را منع می‌کند} داستان مسئله پولشویی، مقوله‌ای است که ده ها سال هم مطرح بوده و در مجامع بین‌المللی هم گفته می‌شد ما به آن بپیوندیم. در مجلس هفتم و نهم قرار شد این کار انجام شود، چون ما در هر صورت به عنوان یک کشور رسمی و مشروع در بسیاری مجامع بین‌المللی عضو هستیم. هر کدام اینها فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد. از سوی دیگر ما هم یک قوت‌هایی داریم، یک ضعف‌هایی. مهم این است که دیپلماسی کشور آن‌چنان حاذق، قدرتمند و آنلاین باشد که بتواند از کوچکترین فرصت‌ها استفاده کند و تهدیدها را دفع کند.

- در مورد هر کدام از اینها هم همین اوضاع است. در مورد عضویت در سازمان ملل هم همین است. ما بسیاری از مصوبات سازمان ملل را هم قبول نداریم و مثل دیدگاه‌های سازمان ملل در مورد سعودی که حاضر شد نسبت به مطالب مربوط به دست داشتن سعودی‌ها در حادثه یازده سپتامبر سکوت کند، چون سعودی تهدید کرد حق عضویت نمی‌دهد . اینها واقعیات زورمدارانه در دنیاست، اما این دلیل نمی‌شود از این مجامع بیرون بکشیم. ما باید زندگی کنیم و به مقررات بین‌المللی احترام بگذاریم و مدیریت استراتژیک‌مان طوری باشد که از این فرصت ها استفاده کنیم

- کنوانسیون مبارزه با پولشویی هم از این فارغ نیست. ما برخی نهضت‌ها را آزادی‌بخش می‌دانیم ولی دنیا آن را تروریسم می‌داند یا بالعکس؛ در مورد رژیم صهیونیستی ما آن را غاصب می‌دانیم و دنیا آن را کشور می‌داند. اما با توجه به وضعیت به وجود آمده بهترین راه پیوستن به معاهده FATF است.

-{در خصوص ادعاهایی مبنی بر اینکه آیت‌الله هاشمی در مورد کاهش بودجه نظامی سخن گفته‌اند} در مسائل اقتصاد کلان باید نسبت‌ها را متعادل کنیم. اگر ما می‌توانستیم مثل کشورهای همسایه سالی بیست-سی میلییارد دلار هزینه نظامی کنیم، خوب بود. اما باید امروز این درصدها را مدیریت کنیم. گاهی این درصدها بالا و پایین می‌شود. مدیریت کلان کشور با همین روش قواعد بودجه است. این نسبی است. اگر کسی ادعا کند امروز ما نیاز به افزایش توانایی نظامی نداریم یا خائن است یا نادان. این تهدیدها نشان می‌دهد این گفتمان غیرعقلایی است. شاید کسی بگوید ما تهدید می‌شویم، اما این تهدید می‌توانید سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی باشد. در نتیجه اگر ما سرمایه خارجی را جذب می‌کنیم باید بدانیم در چه حوزه‌ای جذب می‌شود. اگر در حوزه دفاعی نمی‌شود این را جذب کرد، خب بنیه دفاعی ما باید روی پای خودمان باشد.

- اگر این نوع اظهارنظرها در داخل یک سبد سیاستی نباشد، می‌شود برداشت‌های منفی یا مثبت کرد. باید بدانیم مقدمه و موخره این صحبت‌ها باید مشخص باشد. اگر کسی بگوید ما بودجه نظامی نمی‌خواهیم چه آقای هاشمی باشد چه هر کس دیگر، یا نادان است یا خائن.

-{درباره عدم مشورت یا مشورت با مصباح‌یزدی در آینده } ما در مورد همدلی و همراهی جبهه اصولگرایی یا جبهه انقلابیون و کسانی که به ارزش‌های انقلابی اعتقاد دارند، برای تقویت این جبهه نه تنها نیاز به رای مصباح یزدی داریم، بلکه به کوچکترین رای کشور هم نیاز داریم. نمی‌توانیم از سرمایه‌های اجتماعی‌مان اظهار بی‌نیازی کنیم.

-اما یک موقع ما شاکله سازمانی تعریف می‌کنیم. این شاکله طبقه‌بندی دارد. ما می‌گوییم مجموعه اصولگرایان حول محور جامعه روحانیت مبارز تهران  می‌توانید جمع شود. ما برای همدلی به همه نیاز داریم، اما برای محوریت هرچه این محورها تعدادشان بیشتر باشد، وحدت سخت‌تر خواهد شد.

-اگر کسی بگوید به احمدی‌نژاد و دوستانش نیاز نداریم، غلط است. یک موقع ما می‌گوییم به احمدی‌نژاد برای نامزدی ریاست جمهوری نیاز نداریم، این درست است. اگر ما در مورد کاندیداها تعدد داشته باشیم که این اول بدبختی ماست. اینکه نهایتا ما روی چه کسی به تفاهم می‌رسیم، هنوز معلوم نیست. هنوز هم زود است که معلوم شود.

- ممکن است یکی بگوید باهنر تو باید حتما مجموعه‌های متبوع خود را بیاوری با اصولگرایان. یک موقع می‌گویند خودت را برای کاندیداتوری آماده کنی. اما درمورد کاندیداتوری احمدی‌نژاد، الان ما نه دست رد به سینه کسی می‌زنیم نه رد می‌کنیم.

-{در مورد مسئله فیش‌های حقوقی و جنجال اصولگرایان و سکوت اصولگرایان در مورد شورای شهر } فساد، فساد است و با هر کس این روند را دارد، باید برخورد شود. متاسفانه در مسائل غیرسیاسی رسانه‌ها ترجمه سیاسی می‌کنند و بر این مبنا اظهارنظر کنند. این از نظر ما محکوم است. حتی در زمان مجلس ما از صد تصمیم‌مان ده درصد سیاسی است، بقیه کارشناسی؛ اما بعضی افراد اصرار دارند همه مسائل را سیاسی کند. فساد هم فراجناحی است، متاسفانه رد پای بعضی فسادها در اکثر آدم‌ها وابسته به جناح‌های مختلف وجود دارد؛ چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب.

-ممکن است در انتخابات پیش رو یک خبرهایی ار تاریکی رها شود. این تیرها افکار جامعه را مغشوش می‌کند. تشویش افکار عمومی یکی از موارد محرمانه است که بر اساس قانون می‌شود آن را دنبال کرد. این بداخلاقی است. در شهرداری و دولت دهم و یازدهم و قوه قضاییه و بازرسی کل کشور ممکن است فسادی پیدا شود، لذا باید با آن برخورد کرد. می‌گویند هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای با روزی که بگندد نمک؛ در نتیجه اگر روزی نمک بگندد، باید واکنش بیشتری نشان داد.

-{در مورد صحبت مصباحی مقدم در باره چهره های جدید در انتخابات آینده}ما موقع رای گرفتن نه تنها به رای چپ و راست نیار داریم بلکه به رای زندانیان هم نیاز داریم و صندوق ها را به زندان میبریم و به آنها میگوییم تورو خدا رای بده . در نتیجه ما به رای همه شهروندان نیاز داریم .

-آقای مصباحی مقدم سخنگوی ما نیست و سخنگوی جامعه روحانیت است. از ایشان باید پرسید . اینکه من همه صحبت های او را تایید کنم کار من نیست.

-در مورد چهره ها ما بررسی هایی می کنیم . بسیاری از عوامل تاثیر گذار است . من موقعی گفتم ما ممکن است از روحانی حمایت کنیم اما مشروط الان می گویم ما با هر کسی این کار را می کنیم یعنی مشروط .

-یک آدم ممکن است بسیار خوب باشد اما احتمال رای آوری ندارد در نتیجه احتمال رای آوری مهم است . تعدادی از چهره های شناخته شده اصولگرایی که در دوره قبلی خود را آزموده اند بازسازی شان سخت است . در نتیجه ما باید در مقایسه با بقیه نامزدها افراد را مقایسه کنیم . برخی از مواضع ما شرط لازم است در نتیجه برخی افراد که مواضع شان متفاوت است . ولو اینکه او رای بیاورد ما با تو رقابت میکنیم

-در مورد قراردادهای جدید نفتی یک سری مراکزی در حال بررسی اند . هم مجلس هم دولت . برخی موارد به حضرت آقا رسیده و تذکراتی داده شده است. برخی از این قرارداد ها عدم انعقادش روزانه میلیون ها دلار برای ما ضرر دارد. من نمی گویم چشم بسته قرار داد ببندیم . در قرارداد کرسنت ده دوازده سال قبل معلوم شد یک عده ۱۵ درصد زیر قیمت واقعی قرارداد بسته اند با آن برخورد شد. اما اتفاقی که افتاد این بود که ده دوازده سال بسته نشد و در نتیجه عدم امضای این قرارداد ده ها میلیارد دلار ضرر کردیم . امروز ما فقط باید در دادگاه بین المللی چانه بزنیم که جرائم لغو قرارداد را نپردازیم . عدم النفع ما خیلی بیشتر از این حرف است

-ما باید دقت کنیم و در ضمن دقت باید بدانیم در حدی نباشد که اصل قضیه را باد ببرد. من برخی اوقات کمان میکنن نکند کشورهای همسایه نظیر امارات و عراق موش می دوانند که ما قرارداد ها را نبندیم چرا که هر روز ما ضرر میکنم.

-{در پاسخ به اینکه اگر شب انتخابات به دو اسم روحانی و احمدی‌نژاد برسید چه می‌کنید} کارگردانان سر دوراهی قرار نمی‌گیرند. بازیگران سر دوراهی قرار می‌گیرند. در دور دوم هم اگر چنین شد، الان اظهار نظر نمی‌کنم.ما یک سری شرایط لازم داریم یک شرط کافی. شرط لازم این است که مواضع فردی که حمایت می‌کنیم قائل قبول باشد. اما این تا بیست درصد قابل قبول است. اگر کسی رد حدی باشد حتی هشتاد درصد رای داشته باشد، ما حمایت نمی‌کنیم. در بین بقیهٔ کسانی که نمره دارند، از کسی حمایت می‌کنیم که بیشترین رای را داشته باشد. ممکن است نمره چهارده را به ۱۸ ترجیح دهیم. همان‌طور گفتم ما صالح مقبول را به اصلح غیر مقبول ترجیح می‌دهیم.

- دولت روحانی در کنترل تورم نمره‌اش بیست است، اما من این هدف‌گذاری را در اقتصاد کلان قبول ندارم. هدف تورم تک‌رقمی در رکود اقتصادی درست نبوده است؛ باز هم می‌‌گویم اگر دولت از رکود عبور کرده، خواهش می‌کنیم ملت را هم عبور بدهد.

-دولت تا پایان سال جاری باید کاری کند که عبور از رکود را حس کنیم.  فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان این را احساس کنند و بفهمند که بوی رونق در فضا پیچیده اما هنوز این بو نپیچیده است. در بعضی موارد ممکن است وجود داشته باشد. ما میلیون‌ها دانشجوی بیکار داریم. آنها باید حس کنند تا سال آینده سر کار می‌روند.

- رشد اقتصادی منهای پنج بود. دولت یازدهم این را به صفر رساند. برخی می‌گویند به سه و چهار رسیدیم اما اینکه پنج درصد منفی برطرف شده، درست است. عدد آن مشخص نیست. ما برای جبران رکودهای قبلی نیاز به رشد هفت هشت درصدی داریم. انتظار نداریم امسال به این عدد برسیم، اما این رایحه باید در کشور پخش شود و این پاشنه آشیل روحانی است. آن را به صفر رساندند و ما هم ایول می‌گوییم و تشکر می‌کنیم، اما بالاتر از آن را انتظار داریم.

{درباره این موضوع که دختر میرحسین موسوی ارسال پیغام برای پدرش را تکذیب کرد} بعدها گفتم ما هیچ ملاقاتی در زمان حصر نداشتیم. هیچ ضرورتی هم احساس نمی‌کنیم. اگر هم ضرورتی باشد کسانی که تصمیم به حصر گرفته‌اند، اجازه نمی‌دهند.

- پیام‌ها و صحبت‌ها رسانه‌ای بوده است. ما ممکن است هزار پیام به اسرائیل و آمریکا بدهیم این به این معنی نیست که ما با آنها نشسته‌ایم و چایی خوردیم و پیامی دادیم. اگر قبل از دختر آقای موسوی از خودم می‌پرسیدید، تکذیب می‌کردم.

برچسب ها: باهنر ، احمدی‌نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار