شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
بر اساس پژوهش های انجام شده در طرح توزیع شیر در بین دانش آموزان به دلیل اینکه توزیع شیر در زمانی که بهداشت اعلام می کند انجام نمی شود سوء تغذیه در بین دانش آموزان رواج یافته است.
مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: توزیع شیر در بین دانش آموزان خوزستانی در زمان نامناسب باعث ایجاد سوء تغذیه در بین دانش آموزان شده است.

به گزارش ایرنا ، اعظم عباسی سه شنبه درنشست هم اندیشی با شهرداری ، آموزش و پرورش و بهداشت در سرسرای مرکز بهداشت شرق اهواز به مناسبت نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی بیان کرد: بر اساس پژوهش های انجام شده در طرح توزیع شیر در بین دانش آموزان به دلیل اینکه توزیع شیر در زمانی که بهداشت اعلام می کند انجام نمی شود سوء تغذیه در بین دانش آموزان رواج یافته است.

وی بیان کرد: طبق نظر بهداشت شیر باید ساعت 9 صبح در بین دانش آموزان توزیع شود اما اکثر مدارس شیر را در ساعت 12 در بین دانش آموزان توزیع می کنند و این کار باعث می شود تا دانش آموز غذا نخورد و دچار سوء تغذیه شود.

مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره طرح کاهش چاقی افزود: این طرح در بین دانش آموزان شش تا 18 در حال اجراست که از جمله موارد این طرح اصلاح بوفه های مدارس است.

در ادامه این نشست مسئول واحد بهداشت مدارس مرکز بهداشت شرق اهواز عنوان کرد: یک طرح ملی به نام توزیع فلوراید در مدارس از سال گذشته اجرایی شده است که برای حفظ سلامتی دندان دانش آموزان انجام می شود که برای انجام این طرح نیاز به همکاری مدارس در ایجاد شرایط و محیط مناسب هستیم.

سوری خجسته اهوازی اظهار کرد: پارسال این طرح در چند مدرسه انجام شد و امسال این طرح در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی که بالغ بر 65 هزار نفر هستند اجرا می شود. وی گفت: پارسال این طرح به طور کامل در روستاها انجام گرفت.

مسئول واحد بهداشت مدارس مرکز بهداشت شرق اهواز بیان کرد: 35 مدرسه در شرق اهواز پنج ستاره شدند که از شاخصه های پنج ستاره شدن ایده آل شدن بهداشت محیط و تغذیه در این مدارس است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار