شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران
در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، سه تیم خوزستانی این رقابت‌ها برای بهبود و ارتقای شرایط خود به مصاف حریفان خواهند رفت.
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، از روز جمعه پس از وقفه‌ای یک‌ ماهه از سر گرفته می‌شود و 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها برای بهبود و یا ارتقای جایگاه خود به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در همین راستا، روز جمعه گسترش فولاد تبریز میزبان سیاه‌جامگان خواهد بود، نفت آبادان در تهران به مصاف هم‌نام خود می‌رود، روز شنبه نیز تراکتورسازان از پرسپولیس صدرجدولی پذیرایی می‌کنند، پدیده میزبان استقلال خوزستان است، صبای در قم به مصاف ذوب‌آهن می‌رود، سپاهان در فولادشهر مقابل پیکان صف‌آرایی خواهد کرد، فولاد از سایپا میزبانی می‌کند و در آخرین دیدار این هفته نیز روز یکشنبه استقلال در ورزشگاه آزادی میزان ماشین‌سازی تبریز خواهد بود.

سه تیم خوزستانی حاضر در این رقابت‌ها که وضعیت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، پس از پایان تعطیلات قصد دارند روی دیگر سکه را به هواداران خود نشان دهند.

در همین چارچوب، صنعت نفت آبادان پس از وقفه‌ای که در لیگ ایجاد شد، قصد دارد تا روند رو به رشد خود را ادامه داده و در تهران دست به کار بزرگی بزند، نفتی‌های آبادان پیش از این نیز سابقه شکست دادن هم‌نام تهرانی خود را در خانه حریف داشته و برای آبادانی‌ها پیروزی در این دیدار چندان هم دور از دسترس نیست.

شاگردان دست‌نشان حالا با آمادگی بیشتر و با رسیدن بازیکن برزیلی و البته آمادگی بیشتر رضا نوروزی و دور شدن بازیکنان از فشار بدن‌سازی و تمرینات پیش فصل، حال با بدن‌های آماده‌تری برای حضور در این رقابت‌ها مواجه هستند و این یک برگ برنده برای زردپوشان آبادانی محسوب خواهد شد.

نفتی‌ها می‌دانند که هفته آینده نیز یک دیدار بسیار سخت در دربی خوزستان با مدافع عنوان قهرمانی در پیش دارند و برای عقب نماندن از کورس بالای جدول، بدون شک در اندیشه بازگشت بدون امتیاز از میدان سخت تهران را ندارند.

سابقه نفتی‌ها نشان داده که نماینده آبادان هرگاه از تعطیلات پای به عرصه رقابت گذاشته، دست‌خالی میدان مسابقه را ترک نکرده است، باید منتظر ماند و دید که برزیل ایران، باز هم هواداران خود را برای شادی کردن روانه خیابان‌ها خواهد کرد و یا درک متقابل دوست‌داران تیم صنعت نفت باعث خواهد شد تا با فراموشی این دیدار، اهتمام ویژه‌ای برای بازی آینده این تیم مقابل استقلال خوزستان اندیشیده شود.

در کل نفتی‌ها با اتکا به خط دفاعی مستحکم خود و نقطه اطمینانی به نام حسن هوری در درون دروازه، خیال راحتی از بابت مهاجمان نه چندان زهردار نفت تهران داشته باشند، اما دست‌نشان باید تفکر ویژه‌ای برای هافبک‌های تیمش بیاندیشد، چرا که از دست دادن میانه میدان برای صنعت نفت در این دیدار بسیار گران تمام خواهد شد.

در خط آتش این تیم نیز، نفت آبادان با اتکا به دو مهاجم جوان، سرعتی و تکنیکی خود می‌تواند خط دفاعی نفت را بارها آزار دهد و آنها را دچار خستگی مفرط در این میدان کند، در رقابتی که رضا نوروزی نیز می‌تواند با تجربه خود پیام‌آور شادی برای نفتی‌ها باشد، دست‌نشان امید بسیاری برای کسب امتیاز و در نهایت پیروزی در این دیدار دارد.

صنعت نفت آبادان روز جمعه در نخستین روز هفته پنجم این رقابت‌ها در ورزشگاه تختی تهران میهمان نفت خواهند بود.

روز شنبه نیز سرخابی‌های شهر اهواز برای بهبود شرایط خود در جدول کار سختی را در اهواز و مشهد در پیش دارند.

بر همین اساس، استقلال خوزستان پس از اینکه در دو بازی نخست هواداران خود را برای خلق یک شگفتی دیگر آماده می‌کرد به ناگاه، در دو بازی اخیر خود دچار افت محسوسی شد که جامعه فوتبال استان خوزستان را به تردید وا داشت.

شاگردان پورموسوی در این هفته به مشهد سفر خواهند کرد تا در تقابل با پدیده، جبران مافات کرده و با امتیاز به اهواز بازگردند.

نماینده مشهد علی‌رغم هزینه گزافی که صرف بستن تیم خود کرده، هنوز نتوانسته شکل واحد تیمی خود را باز یابد و در این بین آبی‌پوشان اهوازی برای گرفتن ماهی از آب گل‌آلود بهترین فرصت ممکن را در اختیار دارند.

باید منتظر ماند و دید که پورموسوی در تعطیلات لیگ توانسته روزنه‌های نفوذ تیم خود را مسدود و ترکیب خود را تقویت کند، با اینکه استقلال برای دفاع از عنوان قهرمانی خود، کار سختی را در ادامه رقابت‌ها در پیش خواهد داشت.

تیم فوتبال استقلال خوزستان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، عصر شنبه در ورزشگاه ثامن مشهد، میهمان پدیده خراسان خواهد بود.

از سوی دیگر نعیم سعداوی با فولاد خوزستان، از تعطیلات یک ماهه لیگ باز خواهد گشت تا ثابت کند آنچه در چهار بازی نخست اتفاق افتاد، حادثه‌ای بیش نبوده و قرمزهای اهوازی می‌آیند تا به بزرگی خود در فوتبال ایران ادامه دهند.

فولادی‌ها اکنون با در اختیار گرفتن ساسان انصاری، کمی به ترکیب شناخته شده خود بازگشته‌اند و این تیم می‌تواند در ادامه با تکیه به بازیکنان بازی‌ساز خود هر خط مستحکم دفاعی را از پیش روی بردارد.

نعیم سعداوی قطعاً در این مدت بر روی نظم تیمی خود و هماهنگی بازیکنان تمرینات بسیاری را به انجام رسانده و آزمون و خطا توسط این مربی در ادامه رقابت‌ها دیگر جایز نیست و سرمربی فولاد باید درس خود را پس دهد.

فولادی‌ها برای امتیاز گرفتن از دیدار خانگی خود به چند فاکتور از جمله هماهنگی تیمی، در دست گرفتن میانه میدان و تمرکز مهاجمان خود نیاز دارند، البته این فاکتورها مستلزم برداشتن حواشی از روی سکوهای ورزشگاه غدیر اهواز است.

تیم فوتبال فولاد خوزستان، عصر شنبه از ساعت 18 و 50 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان سایپا البرز خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار