شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
معاون آموزشی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر عنوان کرد:
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم انتقال دانشجو به دانشگاه‌های دیگر در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌جز در موارد خاص ممنوع است.
 
دکتر اسحاق زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ‌و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص امکان تغییر رشته یا انتقال برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های کارشناسی‌ارشد در رشته‌محل‌هایی که با توجه به کارنامه سازمان سنجش نمره علمی آن‌ها را کسب کرده‌اند، اظهار کرد: مطابق ماده 20 آیین‌نامه جدید تحصیلات تکمیلی که از سال گذشته اجرا می‌شود، انتقالی، مهمانی و تغییر رشته برای دانشجویان کارشناسی ارشد ممنوع اعلام شده است.
 
وی افزود: دانشگاه در این مورد اختیار چندانی ندارد زیرا بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم انتقال دانشجو در این مقطع تحصیلی به دانشگاه‌های دیگر به‌جز در موارد خاص ممنوع است؛ در صورت وجود موارد خاص، دانشجو به کمیسیونی به همین نام در دانشگاه ارجاع داده می‌شود و این کمیسیون نیز درخواست را به وزارت علوم منعکس می‌کند. در حال حاضر تصمیم‌گیری نهایی بر عهده‌ی وزارتخانه است.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: کسب نمره علمی لازم از سوی دانشجو در رشته یا دانشگاهی که قصد انتقال به آن را دارد، در تصمیم‌گیری وزارت تنها یک نکته مثبت محسوب می‌شود اما تعیین‌کننده مخالفت یا موافقت نهایی با درخواست دانشجو نخواهد بود.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار