شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۶

شوشان : معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در سال 90 بیش از 200 میلیارد تومان توسط برق منطقه ای خوزستان برای احداث پست ها، خطوط انتقال و بهینه سازی هزینه شده که این رقم در سال جاری به حدود 300 میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، محمد بهزاد در نخستین سفر خود به خوزستان در سال 91 در بازدید از سه پروژه برق منطقه ای در شهرستان بهبهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این شرکت  افزود:  بسیار خوشحال هستم  که در نخستین  سفر خود به خوزستان در بازدید از پروژه های مهمی که در شهرستان بهبهان در حال انجام است،پیشرفت پروژه های در دست احداث  بسیار خوب است و از دست اندرکاران  تشکر کنم. وی ادامه داد: در طول 30 سال اخیر پروژه های اضطرای زیادی کار شده، اما دست اندرکاران صنعت برق خوزستان باجهادی همه جانبه پروژه های مهمی را آغاز کردندکه از جمله آنها، احداث پست 400 کیلوولت ارجان،132 کیلوولت شاهد و132 کیلوولت خیبردر شهرستان بهبهان هستندکه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردارند و جا دارد از برق منطقه ای خوزستان، توزیع خوزستان، مشاور و پیمانکاران تقدیر و سپاسگزاری ویژه ای داشته باشم.

بهزاد افزود: ان شاء الله در خرداد ماه  فاز اول هر سه پست  وارد مدار می شوند تا شاهد پایداری  بیشتر برق در شهرستان بهبهان و خدمتگزاری بهتر و شایسته تر به مردم شریف این خطه از خوزستان عزیز باشیم.

وی همچنین درباره فروش اوراق مشارکت سال گذشته و سهم برق منطقه ای خوزستان از این اوراق گفت: در اسفند ماه سال گذشته از 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح های انتقال100 میلیارد تومان به فروش رفته که سهم خوزستان را خواهیم داد. و در سال جاری نیز از محل فروش 1300 میلیارد تومان(1000 میلیارد تومان سال جاری و 300 میلیارد تومان سال گذشته ) اوراق مشارکت  180 میلیارد تومان نیز به برق منطقه ای خوزستان اختصاص داده خواهد شد.

وی در خصوص احداث نیروگاه 1000 مگاواتی بهبهان نیز اظهار داشت: کارهای احداث نیروگاه در حال انجام است، ما در تهران به شدت پیگیر قضیه هستیم که اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهیم که ان شاء الله سرعت کار هم بیشتر بشود.

وی تصریح کرد: پیمانکارساختمانی مشخص و کار اجرایی شروع شده و برنامه ریزی کردیم درخرداد ماه  وزیرنیرو  و مدیرعامل شرکت مپنا بازدیدی  از روند اجرای کار و پیشرفت پروژه داشته باشند که می بایست سرعت کار بیشتر شود.  بهزاد درباره افزایش قیمت برق با اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها گفت: پیشنهادها را به ستاد هدفمندی دادیم  و تقریبا نهایی شده و هر وقت رییس جمهور تاریخ اجرایی را اعلام کردند  ما نیز قیمت برق را اعلام خواهیم کرد


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار