اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
زمان بابادی شوراب 

در زمان شروع غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری دهم فضای سیاسی کشور با توجه به مشکلات بوجود آمده جامعه ظاهرا دیگر پذیرش ریاست جمهوری احمدی نژاد را نداشت ، با این حال شاید تنها رقیبی که می توانست احمدی نژاد را از میدان خارج کند سید محمد خاتمی بود.

باتوجه به این موضوع اکثر اقشار اصلاح طلب دسته دسته برای دعوت از دکتر خاتمی به صورت مستقیم ، یا از طریق واسطه و درج مطالب در مطبوعات کشوری برای حضور ایشان تلاش نمودند و امید داشتند که در این رقابت سخت و تنگاتنگ بر رقیبی که تمام امکانات کشور را در دست داشت فائق آید و ایشان هم بطور ضمنی پذیرفته بود که در رقابت انتخابی حاضر شود و نسبت به این موضوع بی میل نبود.

در این زمان گروه های اصول گرای معتدل که انتخاب احمدی نژاد را در صورت حضور آقای خاتمی مشکل می دیدند با توافق با جمعی از سران اصلاح طلب از آقای مهندس میرحسین موسوی برای حضور در انتخابات دعوت نمودند.(بظاهر از دکتر احمدی نژاد عبور کرده بودند)

توجیه این دسته از اصلاح طلبان برای پیوستن به مهندس میرحسین موسوی احتمال ردصلاحیت دکتر سیدمحمدخاتمی بود و حاضر به ریسک در این زمینه نبودند که توان خود را در مقابل توان شورای نگهبان(شرکت نکردن در بازی همه و یا هیچ) بیازمایند.

اینان به همراه این بخش از اصول گرایان به نامزد بینابینی یعنی میرحسین موسوی که سال ها از عالم سیاست و دسته بندی ها دور بود (بعد از دوران نخست وزیری خود ، دیگر اهمیتی به بازی های سیاسی کشور نمی داد)رسیدند.

با توجه به اعلام حمایت گسترده اصول گرایان معتدل و ابراز علاقه جمعی از اصلاح طلبان ظرف مدت کوتاهی مهندس موسوی جای خود را در رده های مختلف جامعه باز کرد که این موضوع برای شخص خاتمی و جبهه هواداران او تردید ایجاد نمود و هرچه دیگر اقشار اصلاح طلب از آقای میرحسین موسوی تقاضا کردند که وارد میدان نشود ایشان نپذیرفت و او تصمیم قطعی داشت که حتی اگر جناب خاتمی هم در رقابت حضور داشته باشد ایشان در صحنه بماند.

خاتمی هم چون مشاهده نمود که در جناح اصلاح طلبان دودستگی شکل گرفته و در این طناب کشی شکست خورده و رای نخواهد آورد و از لحاظ شخصیتی متضرر خواهد شد ، از نامزد شدن سرباز زد و اعلام کرد ایشان نامزد ریاست جمهوری نخواهد بود که این قضیه بازتاب گسترده ای در کشور داشت.

باتوجه به همین موضوع بخشی از اصلاح طلبان بختیاری استان خوزستان بصورت پراکنده به دیدار ایشان رفتند ، به جهت جلوگیری از پراکندگی و تلاش برای انسجام تصمیم گرفته شد جمعیتی بالغ برحدود سی نفر از اصلاح طلبان بختیاری کل استان بعنوان نماینده و برنامه ریز سفر در منزل حاج علی محمدی جهت تصمیم گیری نهایی برای سفر و تدارک امکانات لازم از قبیل چند دستگاه اتوبوس ، محل برای استراحت در تهران و برنامه ریزی زمان ملاقات و اعلام حمایت از آقای خاتمی حضور پیدا کردیم.

در زمان برگزاری جلسه هماهنگی اصلاح طلبان بختیاری خوزستان خبر رسید که تصمیم آقای خاتمی برای عدم حضور در این دوره از انتخابات قطعی می باشد.

این تصمیم ایشان موجب پراکندگی اصلاح طلبان گردید و هرکدام از افراد اصلاح طلب براساس سلیقه از نامزد خاصی(گزینه های موجود به جز احمدی نژاد) حمایت نمودند و رای آن ها در یک سبد جمع نشد و مجددا جناب آقای احمدی نژاد بعنوان رییس جمهور دولت دهم انتخاب گردید.

شاید اگر آقای خاتمی همچون آقای هاشمی تا آخر در صحنه حضور پیدا می کرد و رد صلاحیت می گردید این موضوع مانع پراکندگی اصلاح طلبان شده و به پیروزی آنان در انتخابات دوره دهم کمک موثری می نمود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار