پخش سریال‌های ساخت ترکیه از شبکه‌های فارسی‌زبان واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. بسیاری از منتقدان معتقدند محوریت خیانت‌های خانوادگی در این سریال‌ها زمینه فروپاشی بنيان خانواده را فراهم می‌کند

"> حریم جعلي سلطان!

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۷

پخش سریال‌های ساخت ترکیه از شبکه‌های فارسی‌زبان واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. بسیاری از منتقدان معتقدند محوریت خیانت‌های خانوادگی در این سریال‌ها زمینه فروپاشی بنيان خانواده را فراهم می‌کند

شوشان : پخش سریال‌های ساخت ترکیه از شبکه‌های فارسی‌زبان واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. بسیاری از منتقدان معتقدند محوریت خیانت‌های خانوادگی در این سریال‌ها زمینه فروپاشی بنيان خانواده را فراهم می‌کند. با وجود راهکارهای مختلف که جهت كنترل و رقابت با شبكه‌هاي ماهواره‌اي صورت گرفت، سریال‌های فارسی‌زبان همچنان طرفداران خود را حفظ کرده و برخی خانواده‌ها شب‌های خود را با این سریال‌هاي مخرب به پایان می‌رسانند. از جمله سریال‌های نسبتا پرطرفدار می‌توان به سریال «حریم سلطان» اشاره کرد که داستان زندگی سلطان سلیمان عثمانی را روایت می‌کند.

داستان روایت‌کننده زندگی سلطان سلیمان در دربار عثمانی است و دسیسه‌های شکل‌گرفته در میان زنان دربار را نشان می‌دهد. داستان‌هایی از فتوحات و افتخارات سلطان سلیمان و رأفت او نسبت به فرودستان هم از جمله موضوعات دیگر این سریال است. این صحنه‌ها در شرایطی نمایش داده و با استقبال برخي ایرانی‌ها روبه‌رو می‌شود که بنا بر روایت تاریخ سلطان سلیمان عثمانی با لشکرکشی به ایران زمینه کشته شدن ایرانی‌های بسیاری را فراهم کرده است.

سریال حریم سلطان تنها و تنها برای فریب تماشاگر ایرانی آن هم از یک شبکه ماهواره‌ای هر شب پخش می‌شود و بسیار آدم‌هایی که نمی‌خواهند این کار را هم ببینند مجبورند برای اینکه اعضای دیگر خانواده پیگیر داستان سریال هستند آن را تماشا کنند.

در این صورت است که نه تنها اغلب سريال‌هاي خوب داخلي بلكه حتي سريال‌هاي آبكي وطني هم شرف دارد به این سریال جعلي و مبتذل ماهواره‌اي و کارهای کره‌ای و ژاپنی و سایر اقلام بيگانه با فرهنگ ايراني. حیف وقت و انرژی و فسفری که برای دیدن این حریم کثیف سوزانده می شود! در این سریال عدالت‌خواهی سلطان سلیمان در شرایطی از سوي برخي باور می‌شود که آموزش و پرورش سال‌ها تلاش کرده است در کتاب‌های تاریخی خود حکومت عثمانی‌ها را چنان‌كه بوده‌اند معرفي و محکوم کند. باید منتظر ماند تا در پایان این مجموعه مشخص شود تاثیر چنین سریالی بیشتر است یا بيان واقعيت‌هاي تاریخی؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار