در پی تعطیلی کارخانه آجر جیل در اهواز از ابتدای امسال، ۲۱۰ کارگر این کارخانه به خیل بیکاران پیوستند.کارخانه آجر ماشینی جیل در اهواز از ابتدای امسال تعطیل شد. "> بیکاری 210 کارگر اهوازی در پی تعطیلی یک کارخانه !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۰

در پی تعطیلی کارخانه آجر جیل در اهواز از ابتدای امسال، ۲۱۰ کارگر این کارخانه به خیل بیکاران پیوستند.کارخانه آجر ماشینی جیل در اهواز از ابتدای امسال تعطیل شد.

شوشان : در پی تعطیلی کارخانه آجر جیل در اهواز از ابتدای امسال، ۲۱۰ کارگر این کارخانه به خیل بیکاران پیوستند.کارخانه آجر ماشینی جیل در اهواز از ابتدای امسال تعطیل شد و ۲۱۰ کارگر این کارخانه بیکار شدند. مهلت ۴۸ ساعته کمیسیون کارگری استان نیز برای راه‌اندازی این کارخانه تا کنون تأثیری نداشته است.دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان خواستار تعیین تکلیف کارگران این کارخانه شد و گفت: بیکار شدن ۲۱۰ کارگر این کارخانه مشکلی بر مشکلات بیکاری استان اضافه می‌کند.

آقایار حسینی تصریح کرد: برخلاف ادعای مسئولان مبنی بر ایجاد اشتغال جدید، هر روز اخباری مبنی بر بیکاری کارگران به دست می‌رسد.

*دو جلسه بی‌نتیجه

مهرداد وکیل معاون صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تعطیلی کارخانه آجر ماشینی جیل اظهار بی اطلاعی کرد اما دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: این کارخانه از ابتدای امسال تعطیل شده و ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کارند و حدود ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم از طریق این کارخانه اشتغال دارند.

سید شریف حسینی افزود: این کارخانه هیچگونه بدهی به کارگران یا دولت ندارد و مشکلی برای ادامه کار از نظر فنی نیز ندارد.

وی علت تعطیلی این کارخانه را اختلاف میان سه سرمایه‌گذار این کارخانه عنوان کرد و گفت: ابتدا سعی شد که برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه در نشستی با مدیر کل کار خوزستان و سرمایه‌گذاران این مشکل به نحوی حل شود اما متاسفانه این جلسه به نتیجه نرسید.

نایب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست کمیسیون کارگری در تاریخ دهم فروردین ماه مقرر شد، سرمایه‌گذاران در ابتدا کارخانه را راه‌اندازی و سپس برای حل مشکلات خود اقدام کنند.

حسینی تأکید کرد: اینگونه اختلافات نباید باعث تعطیلی واحدهای تولیدی شود.

*برخورد با متخلفان

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان نیز با اشاره به بی‌نتیجه بودن جلسه‌ای که با حضور نماینده اهواز و سرمایه‌گذاران برگزار شده، گفت: در آخرین جلسه کمیسیون کارگری مصوب شد که تا زمان رفع اختلاف میان سرمایه‌گذاران کارخانه آغاز به کار کند؛ البته این امر هنوز محقق نشده است.

سید خلف موسوی اهمیت این کارخانه در زمینه اقتصادی و کارگری را یادآور شد و افزود: استان بخشی از نیازهای مصالح ساختمانی خود را از جمله آجر از دیگر استان‌ها وارد می‌کند و این کارخانه نقش بسزایی در تأمین نیاز استان دارد.

وی اظهار کرد: اغلب کارگران این کارخانه ساکنان حاشیه شهر  و روستاهای شهرستان اهواز هستند و برای اشتغال آنها و حمایت از بخش اشتغال، مشکل تعطیلی این کارخانه در حال پیگیری است.

موسوی تصریح کرد: با وجودی که بخش خصوصی مالک این کارخانه است، اما نمی‌تواند با تعطیلی این واحد تولیدی، موجب بیکاری کارگران شود و حقوق آنها را نادیده بگیرد.

وی تأکید کرد: از ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حقوق کارگران استفاده می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در صورتی که سرمایه‌گذاران به تعهد خود مبنی بر راه‌اندازی این کارخانه در مهلت تعیین شده اقدام نکنند، بر اساس قانون دادستان اهواز با آنها برخورد می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار