شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
دبیر منابع طبیعی انجمن های محیط زیستی خوزستان در گفتگو با شوشان خبر داد: فرهنگ محیط زیست باید در میان مردم ما جا بیفتد
از نکات زیبای این جشن و مراسم یادبود درختی حضور بانوانی با لباس های زیبای محلی و کودکان و افراد سالخورده بود که مراسم را زیبایی خاصی بخشیده بود .


شوشان: دبیر منابع طبیعی انجمن های محیط زیستی خوزستان از کاشت 75 نهال شاه توت ، انجیر و بلوط به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم خبر داد و گفت: در روز جمعه 26 شهریور 95 سه انجمن محیط زیستی مهرورزان زمین ، جامعه درختکارن و انجمن دارستان اندیمشک به مناسبت یاد شهید مدافع حرم شهید و تولد درختی دو تن از اعضای انجمن ، مراسم زیبایی را در روستای تن آب اندیمشک و در دل طبیعت زاگرس با کاشت 75 نهال شاه توت ، انجیر و بلوط و در حالی که در کنار هر نهال شناسنامه نهال نیز نصب شد برگزار نمودند تا علاوه بر ایجاد زیبایی در منطقه نقشی در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

شهرام دهکردی به شوشان گفت: فرهنگ محیط زیست باید در میان مردم جا بیفتد و به جرم نادیده گرفتن طبیعت سالی یک درخت بکاریم

وی افزود: محیط زیست به خصوص طبیعت یکی از عواملی است که در سلامت جسمی و روحی مردم تاثیر مستقیم می گذارد . در صورتی که این محیط سالم باشد , افرادی شاداب و سالم داریم و اگر محیط ناسالم شود به تبع آن بر سلامت جسمی و روحی افراد جامعه نیز تاثیر منفی خود را می گذارد .


دبیر منابع طبیعی انجمن های محیط زیستی خوزستان ادامه داد: درخت و درختکاری در ایران دارای پشتوانه ای از علایق ملی و از سنن تاریخی است که با اعتقادات مذهبی ما هم در ارتباط می باشد . درخت و درختکاری راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی ها و ریزگردها می باشد . با کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی منطقه می توان محیط زیست با طراوت را به مردم اهدا کرد.

دهکردی گفت: انجمن های مردم نهاد محیط زیستی گروههای متشکل از عده ای از مردم ، جوانان ، زنان و علاقمندان محیط زیست هستند که همه یک دغدغه مشترک یعنی نجات محیط زیست با استفاده از ابزارهای ممکن را دارند.

وی افزود: به همین منظور و با ترویج فرهنگ محیط زیستی در روز جمعه 26 شهریور 95 سه انجمن محیط زیستی مهرورزان زمین ، جامعه درختکارن و انجمن دارستان اندیمشک به مناسبت یاد شهید مدافع حرم شهید و تولد درختی دو تن از اعضای انجمن مراسم زیبایی را در روستای تن آب اندیمشک و در دل طبیعت زاگرس با کاشت 75 نهال شاه توت ، انجیر و بلوط و در حالی که در کنار هر نهال شناسنامه نهال نیز نصب شد برگزار نمودند تا علاوه بر ایجاد زیبایی در منطقه نقشی در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست داشته باشند.


دبیر منابع طبیعی انجمن های محیط زیستی خوزستان با اشاره به این مراسم گفت: از نکات زیبای این جشن و مراسم یادبود درختی حضور بانوانی با لباس های زیبای محلی و کودکان و افراد سالخورده بود که مراسم را زیبایی خاصی بخشیده بود.

شهرام دهکردی گفت: این انجمن های محیط زیستی برنامه های بسیاری در تقویم فعالیتی خود دارند و در راستای بهبود هر چه بیشتر محیط زیست خوزستان از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند . نباید فراموش کنیم کاشت درخت اخلاقا و عرفا کاشت یک درخت نیست بلکه باید در طول سال مراقبت شود و این انجمن ها مکان هایی را برای کاشت نهال در نظر می گیرند که این مسیله رعایت شود.


وی افزود: متاسفانه در کشور ما به شدت فرهنگ تخریب محیط زیست شهری و طبیعی وجود دارد بنابراین باید این فرهنگ جا بیفتد که به تعداد تخریب هایی که در طول سال انجام می دهیم و طبیعت را نادیده می گیریم حداقل سالی یک درخت بکاریم این اتفاق می تواند خیلی موثر باشد چون قطعا وقتی آدمی به سازندگی بپردازد و چیزی را خلق کند و یا به جهان اضافه کند به راحتی هم دلش نمی آید چیزهای دیگر را تخریب کند . بنابراین اگر فرهنگ درخت و درختکاری در بین مردم نهادینه شود از این پس کمتر به تخریب دست می زنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار