شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
این مدرسه دو کلاسه در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع ساخته شده است.
 یک باب مدرسه جدید دو کلاسه به عنوان تنها مدرسه مقطع ابتدایی روستای بیت ملوح از توابع شهرستان باوی روز یکشنبه افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مدرسه دو کلاسه در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع ساخته شده است.

مجید موحدیان گفت: برای ساخت این مدرسه یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است که این مبلغ توسط افراد خیر همین روستا تامین شده است. وی عنوان کرد: با ساخت این مدرسه 30 دانش آموز دختر و پسر روستای بیت ملوح در این دبستان سال تحصیلی جدید خود را آغاز خواهند کرد.

موحویان افزود: پیش از این به دلیل نبود مدرسه دانش آموزان این روستا در کانکس تحصیل می کردند که فضای مناسبی برای درس خواندن نبود. وی گفت : در حال حاضر بیشتر روستاهای این شهرستان فاقد فضای مناسب تحصیلی هستند که خیران باید به کمک دانش آموزان بیایند.

موحدیان درادامه افزود: شهرستان باوی به لحاظ مشارکت مردم در سال تحصیلی 95-94 رتبه چهارم را در استان دارد. وی گفت: مشارکت مردم در امر مدرسه سازی در سال گذشته افزایش 200 درصدی داشته است و شهرستان باوی از بابت جذب اعتبارات در بین 40 منطقه آموزشی استان خوزستان توانسته رکورد خوبی ثبت کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی در ادامه بیان کرد: در شهرستان باوی 16 کلاس کانکسی وجوددارد که 12 کلاس کانکسی تبدل به کلاس های جدید در قالب مدرسه شده اند و یا در حال ساخت هستند.

وی گفت: در مجموع نیاز به ساخت 9 مدرسه در مناطق شیبان، شرق جاده دز، ملاثانی و عنافچه برای مقاطع تحصیلی سه گانه هستیم. 

موحدیان در مورد آمار تراکم دانش آموزی شیبان و دیگر شهرهای تابعه این شهرستان گفت: جمعیت دانش آموزی در روستاهای شهرستان باوی چهارهزار و 437 نفر است که در 114 مدرسه و 283 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: یک مدرسه 6 کلاسه در روستای مراونه دو از توابع دهستان عنافچه در قالب پروژه مهر و با همکاری توسعه نیشکر دهخدا احداث شده است که این مدرسه نیز آماده افتتاح است. 
وی گفت: همچنین، ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش شهرستان باوی همچنان پیگیر استحکام و بهسازی بنای مدارسی است که دچار فرسودگی شده اند.

مدیرآموزش و پرورش باوی در ادامه بیان کرد: طبق شاخص کشوری در مناطق که تعداد دانش آموزان در یک مقطع زیاد نباشد ساخت مدرسه در آن مقطع انجام نمی شود.

وی اظهار کرد:تعداد دانش آموزان در مقطع متوسطه در اغلب روستاهای این شهرستان در حدود 15 نفر است به همین منظور مدرسه مقطع متوسطه در روستاهای این شهرستان ساخته نمی شود.

موحدیان بیان کرد: پراکندگی روستا در این شهرستان زیاد است و باید با توجه به تعداد زیاد روستاها مدرسه مقطع متوسطه در این شهرستان ساخته شود.

مدیر آموزش و پرورش باوی بیان کرد: در حال حاضر دانش آموزان مقطع متوسطه روستائی این شهرستان برای ادامه تحصیل یا از نوبت مخالف مدارس ابتدایی استفاده می کنند یا کیلومترها مسافت را طی می کنند تا به مدرسه مقطع متوسطه در مسیر تصفیه نیشکر (آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز) حاضر شوند.

وی گفت: با وجود تمامی این مشکلات در آزمون سراسری امسال بالاترین رتبه در شهرستان باوی یک هزار بوده است.

22 هزار دانش آموز شهرستان باوی در 188 فضای آموزشی زیر نظر یک هزار و 256 معلم تحصیل می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار