شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
انتقاد فرماندار کارون از کندی پیشرفت طرح مسکن مهر شیرین شهر
اگر پیشرفت مسکن مهر این شهر به همین روند ادامه داشته باشد در آینده ای نزدیک شیرین شهری وجود نخواهد داشت.
 فرماندار شهرستان کارون با انتقاد از کندی پیشرفت طرح مسکن مهر شیرین شهر از توابع این شهرستان گفت: اگر پیشرفت مسکن مهر این شهر به همین روند ادامه داشته باشد در آینده ای نزدیک شیرین شهری وجود نخواهد داشت.

غلام علیدادی شنبه شب در شورای مسکن خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در پروژه مسکن شیرین شهر افق بلندی ترسیم شد اما متاسفانه موفق نبود.

وی گفت: از سال 86 تا کنون تنها یکصد خانوار در مسکن مهر شیرین شهر اسکان داده شدند و مشخص نیست چه مدت زمان طول خواهد کشید تا چهار هزار نفر در واحدهای مسکونی این شهر اسکان داده شوند.

وی گفت: 480 واحد مسکونی در این شهر تعیین تکلیف نشده اند و به حال خود رها شده اند این در حالی است که در این شهر حدود چهار هزار و 267 واحد مسکونی ساخته شده و یا در دست ساخت است و در مجموع می توان گفت این طرح شهر پیشرفتی نداشته است.

فرماندار شهرستان کارون عنوان کرد: تعاون باید ملزم شود تا مشکلات این شهر را حل کند و کار نیمه کاره خود را تکمیل نماید. علیدادی افزود: شاید بهتر باشد برای استفاده از سرمایه هایی که در این شهر خوابیده این شهر را به شهرک صنعتی تبدیل کنیم.

وی گفت: یک سرمایه گذار وجود دارد که خواستار تاسیس کشتارگاه صنعتی در این شهر است و پیش بینی کرده که تا یک هزار نفر در این کشتارگاه اشتغالزایی ایجاد کند.

**شهرجدیدرامین مشکل برق و گاز دارد

عضوهیات مدیره شهر رامین هم در این نشست بیان کرد: بالغ بر پنج هزار و 700 واحد مسکن مهر در شهر جدید رامین ساخته شده که در مجموع 69 درصد پیشرفت داشته است.

سعید رکابی گفت: برای اسکان در این شهر 500نفر متقاضی وجود دارد و این در حالی است که بیش از چهار هزار واحد مسکونی در این شهر بدون متقاضی است.

وی با اشاره به اینکه 350 واحد در این شهر آماده سکونت است اظهار کرد: 140 واحد در این شهر مربوط به مددجویان سازمان بهزیستی است و از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر 15 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت ها دراین شهر هزینه شد.

رکابی بیان کرد: در صورتی که گاز و برق این شهر تامین شود باقی مشکلات این شهر در مدت زمان کوتاهی قابل حل است. عضوهیات مدیره شهر رامین با ابراز گله مندی از عملکرد ضعیف شرکت برق منطقه ای استان در شهر رامین بیان کرد: در سال 88 استاندار وقت اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای تاسیس شبکه برق در رامین تخصیص داداد اما اعتبار آن تامین نشد.

وی گفت: برقی که به این شهر منتقل می شود ناپایدار است و بری افرادی که در این منطقه سکونت دارند مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

همچنین در این نشست مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: این اداره کل باید 25 مدرسه در شهرهای دارای مسکن مهر تاسیس کند که تا کنون 11 مدرسه ساخته است.

رضا رضایی بیان کرد: در حال حاضر این اداره کل برای ساخت باقی مدارس در این شهرها اعتباری در دست ندارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر شیرین شهر هم در این نشست گفت: 587 واحد مسکن مهر در شهر جدید شیرین شهر برای افتتاح در نظر گرفته شده اند و در حال آماده سازی زیر ساخت ها برای افتتاح این تعداد واحد مسکونی هستیم تا درآینده ای نزدیک افتتاح شوند. 

به گزارش ایرنا رضا فرهاد زاده بیان کرد: در شهر شیرین شهر هشت هزار و 422 واحد مسکونی کامل و یا نیمه ساخته وجود دارد. 

وی گفت: در این شهر 300 نفر سکونت دارند که 150 نفر از آنان از متقاضیان مسکن مهر هستند و باقی این افراد مربوط به منازل ناجا هستند. 

فرهادزاده عنوان کرد: در این شهر یک هزار و 400 واحد بالای 85 درصد پیشرفت وجود دارند. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر شیرین شهربیان کرد: چهار هزار و 877 واحد در این شهر نیاز به تعیین تکلیف دارند و وضعیت پیمانکاران در این شهر باید مشخص شود. 

در ادامه نشست مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان بیان کرد: برخی شهرهای دارای مسکن مهر استان با مشکلاتی از جمله نبود آسفالت، مشکلات برق، و آب مواجه هستند و در حال حاضر آبرسانی در شهرهای دارای مسکن مهر 75 درصد پیشرفت و برق رسانی 73 درصد پیشرفت داشته که با تکمیل این مشکلات 85 درصد واحدهای مسکن مهر قابل افتتاح هستند. 

محمد خانی با اشاره به پروژه بهسازی خانه روستایی در استان افزود: در سال 93 اعتباری به استان اختصاص یافت که در سال 94 پرداخت شد تا 10 هزار و 600 واحد در روستاهای استان نوسازی و یا بهسازی شوند. 

وی گفت: بانک ها تنها 30 درصد از سهمی که باید تسهیلات پرداخت می کردند به متقاضیان پرداخت کردند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان افزود: 140 هزار واحد کم دوام و بی دوام در روستاهای استان وجود دارد. 
خانی ادامه داد: اگر بانک ها در این ب
خش همکاری داشته باشند تا چهار سال آینده تمامی این تعداد خانه فرسوده در روستاهای استان بازسازی خواهند شد. 

وی افزود: پارسال سه هزار و 500 واحد مسکونی فرسوده در روستاهای استان بازسازی شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار