اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پیگیری مذاکرات ایران با شرکت میتسوبیشی ژاپن برای خرید هواپیما خبر داد و گفت: قرار است در آینده نزدیک چند فروند هواپیما به ایران تحویل داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، «اصغر فخریه کاشان» در حاشیه دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری هوانوردی در ایران در جمع خبرنگاران افزود: ژاپنی ها برای مدت طولانی روی ساخت نخستین هواپیمای مسافرتی خود کار کرده اند که سرانجام طرح نهایی این هواپیما در سه مدل 70، 90 و 100 نفره نهایی شد.

وی ادامه داد: اکنون این هواپیمای مسافرتی در آمریکا در حال طی مراحل نهایی تست های فنی است و با نهایی شدن آن، ژاپن پروازهای رسمی خود را آغاز می کند. 

به گفته وی، 447 فروند از این هواپیما پیش فروش شده است و ایران نیز قصد دارد برای شرکت هواپیمایی آسمان از این مدل هواپیما خریداری کند.

** گنجاندن بند جریمه در توافق ایران با ایرباس طبیعی است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره گنجاندن بند جریمه در توافق ایران با ایرباس گفت: این موضوع ارتباطی با ایرباس یا توافق منعقد شده در این زمینه ندارد بلکه در توافق با همه شرکت های بین المللی درباره آن تصمیم گیری می شود.

فخریه کاشان افزود: در این چارچوب دو طرف متعهد می شوند در صورت اجرا نشدن هر یک از تعهدات خود جریمه یا موضوعی را لحاظ کنند که درباره آن از قبل تصمیم گیری می شود. این موضوع از آغاز مذاکرات با ایرباس در دستور کار قرار داشت و جدید نیست.

** مسوولیت برجامی آمریکا برای صدور مجوز اوفک

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال صادر نشدن مجوز دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا یا اوفک ( OFAC؛ Office of Foreign Assets Control) برای فروش هواپیما به ایران گفت: طبق توافق برجام، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا موظفند فروش هواپیمای مسافرتی به ایران را بدون هیچ محدودیتی اجرا کنند. 

وی افزود: اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده است باید براساس برجام در آینده نزدیک اجرا شود؛ در غیر این صورت، آمریکا برخلاف برنامه جامع مشترک عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، اکنون ۱۵۰ فروند هواپیما از مجموع ۲۵۰ هواپیمای موجود در کشور فعال است. بنابراین برای نوسازی ناوگان هوایی به ۵۰۰ فروند هواپیمای نو نیاز است که به گفته فخریه کاشان، این تعداد هواپیما تا هشت سال آینده وارد ناوگان هوایی کشور می شود.

پس از ایتالیا، فرانسه و آمریکا قرار است ژاپن در کمتر از دو سال آینده نزدیک به 20 فروند هواپیمای نو به ایران تحویل دهد.

وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری هوانوردی در ایران گفت: رفع محدودیت های وزارت خزانه داری آمریکا سبب می شود مذاکرات ما برای خرید هواپیما به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، معاون مدیرعامل شرکت بویینگ دو روز پیش در حاشیه نشست رسانه ای نخستین کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار در عشق آباد به ایرنا گفت: این شرکت برای فروش هواپیما به شرکت های ایرانی مشکلی ندارد و شرایط برای اخذ مجوز از دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا یا اوفک ( OFAC؛ Office of Foreign Assets Control) مثبت است.

«مارتین بنتورد» افزود: اکنون بویینگ با شرکت های ایرانی در حال مذاکره است و فضای مناسبی برای فروش هواپیما به ایران فراهم شده و شرکت بویینگ به نتیجه مذاکرات خوشبین است.
به گزارش ایرنا، اوفک دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا و زیرمجموعه اداره کل خزانه داری فدرال آمریکا است.

برچسب ها: خرید هواپیما ، ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار