شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
 هر ساله با آغاز فصل بازگشایی مدارس، خانواده هایی هستند که به جای جشن آغاز سال جدید تحصیلی و راهی کردن فرزندان خود به مدارس، اندوه تهیه لباس فرم خواب شب را از آنها می گیرد.

به گزارش ایرنا ، لباس فرم که در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و حتی در یک مقطع تحصیلی نیز هر ساله تغییر می کند از سویی اشتغال زایی برای برخی بانوان و شرکت های دوخت است و از سوی دیگر مشکلی برای خانواده هایی است که قادر به تهیه این البسه نیستند.

در سال های گذشته که لباس مدارس همه یک رنگ بود و تاکیدی بر لباس فرم وجود نداشت دانش آموزان بی بضاعت می توانستند لباس های سال گذشته و یا خواهر و برادر خود را استفاده کنند اما اکنون این امر میسر نیست.

در آغاز فصل مدارس دانش آموزانی وجود دارند که دیدن کیف و کفش های نو و مانتو و روپوش مدرسه آنها را می آزارد چرا که توان خرید این اقلام برای خانواده ها میسر نیست.

اما همچنین افرادی وجود دارند که به فکر این دانش آموزانند و هدف زندگی خود را بر این نهادند که مساعدت های مردمی را جمع کنند و به دست اهلش برسانند.

کسانی که بی ادعا کمک می کنند و در مناطق کمتر توسعه یافته و مستضعف خانواده های نیازمند را می شناسند و در هر شرایطی یاریگر آنها هستند.

موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) در آستانه بازگشایی مدارس در حوزه آموزشی با تهیه لباس، کیف، کفش، بسته های آموزشی و هزینه های ثبت نام و دیگر خدمات به دانش آموزان فعالیت دارد. حسینیه فاطمه الزهرا(س) شیبان در شهرستان ملاثانی یکی شعبه های این موسسه است که توسط شیخ محمد محمودی راه اندازی شد و از سال 1373 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

موسسه خیریه فاطمه الزهرا (س) در کل استان خوزستان فعالیت می کند و اکنون 14 شعبه در سراسر استان در مناطقی از جمله شیبان، کوی ملت، کوی علوی، شهرک اهواز، حمیدیه، عین دو، ملاشیه، سوسنگرد، کارون، قلعه چنعان، پردیس و هویزه دارد.

در حیاط کوچک حسینیه کیسه های آرد روی هم چیده شدند و در انبار محقر این حسینیه کیسه های برنج و دیگر اقلام کمک به نیازمندان به چشم می خورد. اما در محوطه داخل این حسینیه کیف های دانش آموزی چیده شدند که حاوی دفاتر و دیگر نوشت افزار دانش آموزی است.

این اقلام که توسط خیران تهیه شده است توسط سعید زرگانی، متولی حسینیه فاطمه الزهرا(س) که آشنایی بسیار خوبی با مردم منطقه دارد توزیع می شود.

زرگانی مدیر شعبه شیبان این موسسه خیریه می گوید: موسسه ما 230 خانوار را زیرپوشش دارد و ماهانه کمک هایی از قبیل سبد کالا، هزینه های درمانی و البسه را بین آن ها توزیع می کند.
وی ادامه می دهد: سهمیه این حسینیه ماهانه 40 سبد کالا است که بین افراد نیازمند منطقه توزیع می شود.

زرگانی می گوید: این موسسه خیریه فرهنگی در حوزه های افطار، توزیع سبد کالا، آرد، آب سرد کن، تصفیه آب، کولر ایستاده، بخاری گازی، ذبح گوسفند، جلسات قرآنی، مساعدت برای درمان مریضان، ساخت مساجد، حسینیه ها و دیگر کارهای خیر نیز فعالیت دارد.

مدیر موسسه الزهرا (س) شهر شیبان با اشاره به کمک هایی که در آستانه بازگشایی مدارس صورت می گیرد، می گوید: آب سرد کن ها و تصفیه های آب نیز بین مدارس توزیع می شود که از 17 کولر ایستاده موسسه یک کولر سهمیه شیبان بود و از 120 بخاری توزیع شده نیز هشت عدد در این منطقه توزیع شد.

او با اشاره به اقدامات عمرانی این موسسه خیریه یادآور شد: تاکنون موسسه الزهرا سه مسجد و چهار حسینیه در مناطق کمتر توسعه یافته ساخته است و توانسته مساعدت های بسیاری به بیماران و کسانی که احتیاج به عمل جراحی دارند برساند.

مدیر موسسه الزهرا شهر شیبان می افزاید: برای دانش آموزان زیرپوشش تعداد یک هزار و 200 کیف و لوازم التحریر تهیه شد که 150 عدد آن در شهر شیبان بین دانش آموزان تحت پوشش توزیع می شود.

وی با بیان اینکه درزمان حاضر توزیع این اقلام شروع شده است ادامه می دهد: برای دانش آموزان تحت پوشش موسسه در شیبان 100 عدد روپوش تهیه شده است و همچنین مبلغ ثبت نام و مابقی نیازهای این دانش آموزان اهدا می شود.

زرگانی با اشاره به همکاری های صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر شیبان و تفاهم نامه ای دو طرفه منعقد شده با این ارگان گفت: برای احداث مسکن کمیته امداد 200 میلیون ریال وام بلاعوض به مددجویان و به افرادزیرپوشش می دهد که موسسه الزهرا در این خصوص در تهیه زمین با آن ها همکاری می کند.

وی می گوید: همچنین کمک به دختران در شرف ازدواج از دیگر اقدامات این موسسه خیریه است که مبلغ 20 میلیون ریال برای خرید جهیزیه به دختران نیازمند اهدا می شود. زرگانی می افزاید: برای برگزاری مراسم عروسی نیز کمک هایی به جوانان می شود و رایزنی هایی را با آشپزخانه ها و رستوران ها می کنیم که برای یک هزار نفر غذا برای میهمانان تدارک دیده می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان باوی گفت: تهیه لباس فرم یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانواده ها را درگیر کرده است و کودکان خانواده های بی بضاعت نمی توانند لباس سال قبل خود را استفاده کنند که با همکاری های مردمی سعی در رفع این مشکلات می کنیم.

حافظ منصوری با بیان اینکه از یک هزار و 750 خانوار منطقه سه هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند می گوید: تهیه لباس مدارس در آغاز فصل بازگشایی مدارس یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد در منطقه شیبان است.

وی با اشاره به اینکه برای محرومیت زدایی شهر شیبان که جمعیتی قابل توجه دارد برنامه هایی را با همکاری موسسه فاطمه الزهرا(س) تدارک دیدیم می افزاید: اعطای وام های کارآفرینی، خود کفایی و اشتغال در شهر شیبان در چند مرحله به خوبی انجام شد.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت مشارکت همه مردم در جشن عاطفه ها گفت: جشن عاطفه همزمان با بازگشایی مدارس در این شهر به صورت مردمی انجام خواهد بود و برای این کار با موسسه الزهرا همکاری جدی داریم. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان باوی می افزاید: برای ساخت مسکن، تامین جهیزیه، تعمیرات خانه و احداث سرویس های بهداشتی با موسسه الزهرا شهر شیبان تفاهم نامه های همکاری داریم که امیدواریم در آینده شاهد تحول در این زمینه باشیم.

شهر شیبان در بخش مرکزی شهرستان باوی قرار گرفته است.

شیبان در شمال شهر اهواز و مسیر جاده اهواز -شوشتر و در شرق رودخانه کارون قرار گرفته است.

 هنا نیسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار