شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
معاون گردشگری خوزستان
توجه به غذاهای محلی و اقوام مختلف در استان یک ظرفیت جدید برای توسعه گردشگری استان به شمار می رود.
معاون گردشگری خوزستان گفت: توجه به غذاهای محلی و اقوام مختلف در استان یک ظرفیت جدید برای توسعه گردشگری استان به شمار می رود.

محمدعلی خلیلی در گفتگو با مهر اظهار کرد: بخش برگزاری آیین ها و موسیقی های این رویداد را جشنواره گردشگری - آیینی و فرهنگی خوزستان در نظر گرفتیم که در آن تمامی اقوام بختیاری، عرب، شوشتری، دزفولی، بهبهانی، رامهرمزی و غیره به شکل متنوعی موسیقی های محلی خود را اجرا می کنند و هر شب نیز یک مراسم آیینی خاص اقوام در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا دوم مهر ادامه دارد، توضیح داد: عرضه و نمایش صنایع دستی و هنرهای سنتی استان یکی از بخش های این رویداد پنجشنبه بود که از سراسر استان صنعتگران مختلف با تنوع و ارائه آثار مختلف صنایع دستی و هنرهای دستی در این نمایشگاه فعالیت دارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه این بخش از نمایشگاه با عنوان هنردستان نامگذاری شده است، افزود: این بخش ۶۵ غرفه صنایع دستی به همراه بخش هایی مربوط به فعالان گردشگری شامل انجمن صنفی دفاتر مسافرتی، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و اتحادیه هتل داران و سایر تشکل های مردم نهاد را شامل می شود تا توانمندی های خودشان را معرفی کنند.

خلیلی عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که می تواند معرف ظرفیت آیینی فرهنگی اقوام مختلف خوزستان در حوزه گردشگری به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری باشد غذاهای محلی است چرا که امروزه گردشگری غذا نیز در بازاریابی بین المللی از جایگاه بالایی برخوردار است و چه بسا مقاصد بین المللی یکی از موارد انگیزه بخش برای گردشگران چشیدن طعم انواع غذاها و نوشیدنی های خاص و سایر خوراکی های آن مقصد باشد.

وی بابیان اینکه غذاهای محلی این روزها خودشان به یک برند گردشگری تبدیل شدند، گفت: با توجه به تنوع اقوام در خوزستان تنوع زیادی نیز در همه خوراکی ها مثل شیرینی، دسر‌ و انواع نان داریم، برای همین عنوان این بخش از جشنواره را «سَفر به سُفره ها» انتخاب کردیم و از اکثر شهرستان های استان در این بخش شرکت کرده اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان در پایان بیان کرد: شب گذشته نیز در ادامه برنامه جشن خوزستانی ها، ویژه برنامه بخش جشنواره آیینی و موسیقی محلی با حضور دیدار محمودی خواننده بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن خوزستانی‌ها از ۲۹ شهریورماه تا ۲ مهر در محل نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار می شود. همچنین ساعت بازدید از ۱۸ تا ۲۳ هر شب است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار