اما به‌ ظاهر این ضرب‌الاجل همچنان ادامه دارد و خیابان های هسته مرکزی شهر اهواز همچنان جولانگاهی برای بنکدارانی است "> اهواز و معضل مشاغل مزاحم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

اما به‌ ظاهر این ضرب‌الاجل همچنان ادامه دارد و خیابان های هسته مرکزی شهر اهواز همچنان جولانگاهی برای بنکدارانی است

شوشان : کارشناسان و مردم یکی از عوامل مهم در بروز گره‌های ترافیکی را وجود مراکز تجاری و توزیعی مزاحم در نقاط پر تردد مرکز شهر اهوز، می‌دانند، مغازه‌های صافکاری، جوشکاری، تراشکاری، گاراژهای تعمیر و فروش لوازم خودرو و تجمیع عمده‌فروشی‌ها در خیابان‌هایی که باریک و پر تردد است.

همچنین تقریبا اکثر ورودی‌های اهواز را مغازه‌ها و گاراژهایی با ظاهری زشت و بد شکل که ارایه دهنده خدمات فنی خودرو است یا مراکز عرضه مصالح ساختمانی و اتومبیل‌های سبک و سنگین و ... مشاغلی که می‌توان آنها را در نقطه یا نقاطی در حاشیه شهرها تجمیع کرد، تشکیل می‌دهند. این در حالی است که طی سال‌های گذشته تاکنون بارها شهروندان، کارشناسان، مسئولان مرتبط و شورای اسلامی وقت شهر و رسانه ها بر لزوم سامان‌دهی این مراکز تاکید کرده و صحه گذاشته‌اند اما در عمل، شهروندان شاهد هیچ‌گونه جابه‌جایی نبوده‌اند.

حدود یک سال قبل بود که مسئولان برای انتقال برخی مشاغل مزاحم از جمله بنکداران هسته مرکزی شهر اهواز ضرب‌الاجل تعیین کردند. اما به‌ ظاهر این ضرب‌الاجل همچنان ادامه دارد و خیابان های هسته مرکزی شهر اهواز همچنان جولانگاهی برای بنکدارانی است که هیچ کس قادر به جابه‌جایی آنان نیست و شاید هیچ قانونی ‌هم برای دفاع از حق و حقوق شهروندی و شهروندان وجود ندارد! مسئولانی که قبول دارند بیشترین ترافیک هسته مرکزی شهر ناشی از حضور بنکداران و برخی دیگر از مشاغل مزاحم مانند مبلمان فروشان، فروشندگان لوازم خانگی و تزیینی و... در این محدوده است.

البته موضوع وعده دادن مسئولان تنها به سال گذشته باز نمی‌گردد بلکه از سال 87 هم شهردار وقت اهواز اعلام کرده بود که پایان آن سال زمان اجرایی شدن کامل طرح سامان‌دهی مشاغل در کلان‌شهر اهواز است.آن روز شهردار وقت اهواز به شهروندان وعده داده بود که از ابتدای سال 88 شاهد انتقال تدریجی مشاغل مزاحم و ساماندهی دستفروشان خواهند بود اما امروز او نیست که ببیند این انتقال چقدر به‌طول انجامیده و چه مشکلاتی بر آن اضافه شده است!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار