اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌‌ای خواستار اصلاح رفتار رئیس‌جمهور و دولت شده و هرگونه حمایت از قوه مجریه را منوط به رفتار و عملکرد دولتمردان در چارچوب ارزشهای اسلامی دانستند.
رئیس‌‌جمهور پاسخ نامه محرمانه جامعه مدرسین به خود را از طریق فرستاده‌ ویژه‌اش داد.

به گزارش تسنیم،  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به عنوان اصلی‌ترین تشکل سیاسی نهاد روحانیت در کشور محسوب می‌شود، اواخر خرداد ماه امسال در نامه‌ای به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور نسبت به برخی رویکردهای فرهنگی دولت و اظهارات و عملکرد حاشیه‌ساز برخی مقامات ارشد دولت یازدهم انتقاد کرد.

برپایه این گزارش، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌‌ای خواستار اصلاح رفتار رئیس‌جمهور و دولت شده و هرگونه حمایت از قوه مجریه را منوط به رفتار و عملکرد دولتمردان در چارچوب ارزشهای اسلامی دانستند.

آیت‌الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چندی پس از اعلام خبر نامه‌ محرمانه جامعه مدرسین به رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی با تسنیم گفته بود: «وقتی نامه اعتراضی و انتقادی را خطاب به آقای روحانی می‌نوشتیم، بحث‌اش این بود که اگر ایشان جوابی به نامه ندادند یا اینکه تغییری در رفتار ایشان به وجود نیامد، نامه را به‌صورت علنی منتشر کنیم تا مردم از محتوای آن مطلع باشند».

در همین زمینه‌ آیت‌الله علی مومن عضو دیگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگفت‌وگویی با تسنیم، به بیان جزئیاتی از محورهای این نامه محرمانه پرداخته و با اشاره به این که هدف اصلی از این نامه تأکید بر پیروی بیشتر دولت از چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی بود، متذکر شد که در مجموع غرض از آن نامه این بود که جنبه‌های اسلامی و پیروی دولت از منویات و مطالبات ولی فقیه تقویت شود.

به تازگی خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» کسب اطلاع کرد که هدف اصلی سفر اخیر نهاوندیان رئیس دفتر و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور به قم، دیدار با اعضای جامعه مدرسین و تقدیم نامه حجت الاسلام روحانی در جواب نامه اعضای این جامعه بود.

گفته می‌شود با توجه به محرمانه بودن نامه جامعه مدرسین و پاسخ حجت الاسلام روحانی متن این نامه منتشر نخواهد شد.

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تائید خبر پاسخ روحانی به نامه جامعه مدرسین به تسنیم گفت که در جلسه مشترک، آقای نهاوندیان به نمایندگی از رئیس‌جمهور پاسخ نامه ما را داد و سپس مباحثی در این باره بحث و تبادل نظر شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار