اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
پارسال در زمینه برق رسانی و تامین آب نگرانی هایی در پایانه های مرزی خوزستان وجود داشت که با افزایش تانکر سیار توانستیم بخش عمده ای از مشکلات این زمینه را برطرف کنیم اما در پایانه چذابه همچنان با مشکل تامین آب روبه رو هستیم.
معاون عمرانی استاندارخوزستان گفت: تامین اعتبارلازم به منظور انتقال آب شرب به پایانه مرزی چذابه، نصب پل بر روی رودخانه کرخه و سرعت بخشیدن به احداث توقفگاه دغدغه اصلی ما در این مرز بوده که باید تا پیش از اربعین حسینی اجرایی شود.

احمد سیاحی در نشست ستاد اربعین که روز سه شنبه با حضور وزیر کشور در محل پایانه مرزی چذابه به منظور بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت های این پایانه مرزی برگزار شد اظهارکرد: وضعیت زیرساخت ها نسبت به پارسال بهترشده و در زمینه زیرساخت های جاده ای، استقرار موکب ها و ایجاد توقفگاه اقداماتی خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: پارسال در زمینه برق رسانی و تامین آب نگرانی هایی در پایانه های مرزی خوزستان وجود داشت که با افزایش تانکر سیار توانستیم بخش عمده ای از مشکلات این زمینه را برطرف کنیم اما در پایانه چذابه همچنان با مشکل تامین آب روبه رو هستیم.

معاون عمرانی استاندارخوزستان ادامه داد: باتوجه به نقاط ضعف پارسال، امسال در زمینه برق رسانی و ایجاد توقفگاه در مساحت 50 هکتار،و در حوزه راه با استفاده از اعتبارات استانی کارهای خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به این که پیش بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در این پایانه مرزی وجود دارد، نیاز است که در خصوص تامین آب شرب اقدامات اساسی صورت گیرد.

سیاحی گفت: طرحی برای تامین آب مطرح شده که نیازمند 250 میلیارد ریال اعتبار است تا بتوان آب شرب مورد نیاز را از انتهای طرح آبرسانی غدیر به چذابه منتقل کرد.

وی ادامه داد: این طرح ردیف اعتباری نداشته و نیازمند تلاش مسئولان کشوری برای تامین اعتبار است و امید می رود بتوانیم این طرح انتقال آب را اجرایی کنیم.

معاون عمرانی استاندارخوزستان گفت: با اجرای این طرح حدود 130 لیتر بر ثانیه آب از طرح غدیر به پایانه مرزی چذابه منتقل می شود و وزارت نیرو متعهد شده که در ایام اربعین آب مخازن را تامین و به صورت سیار در این منطقه آبرسانی کند.

وی بیان کرد: همچنین جاده کمربندی سوسنگرد یکی از گلوگاه های مهم این منطقه است که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 5/6 کیلومتر از جاده منتهی به مرز نیز احداث و آماده آسفالت ریزی است.

سیاحی گفت: اگرچه جاده حمیدیه به سمت سوسنگرد نیز چهار بانده است اما نبود جدا کننده و علایم راهنمایی و رانندگی مشکلاتی را تاکنون به دنبال داشته که باید در ماه های آینده این ضعف ها برطرف شود.

وی همچنین افزود: زائرسرای شهر بستان نیز با دو هزار نفر ظرفیت شرایط خوبی را برای اسکان و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی ایجاد کرده است.

فرماندار دشت آزادگان نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که در خصوص زیرساخت ها و بحث تردد زائران در پارسال وجود داشت امسال با دستور استاندارخوزستان در دو پروژه اساسی راه و توقفگاه کارهای اساسی از سه ماه گذشته تاکنون آغاز شده است.

نادر عمید زاده افزود:یکی از مشکلات عمده پایانه مرزی چذابه بحث تامین آب شرب است که اکنون به وسیله تانکر از 26 کیلومتر دورتر تامین می شود.

وی ادامه داد: اگرچه اقدامات اساسی در جهت آبرسانی به این پایانه مرزی زمان بر است اما امید است اقدامات خوبی از سوی دولتمردان برای سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: نیاز است محوطه سازی و توسعه زیرساخت ها با جدیت دنبال شود تا بتوانیم ضمن اینکه تردد و اسکان را برای زائران اربعین آسان تر کنیم، خدمات بهتری را نیز به این زائران ارائه دهیم.

عمید زاده افزود: هم اکنون به منظور خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران اربعین حسینی، کمیته های مختلفی تشکیل شده و امید است امسال نیز میزبان خوبی برای زائران باشیم.

وزیرکشور صبح سه شنبه برای بازدید از روند اجرایی مرزهای شلمچه و چذابه، که دو گذرگاه مهم مرزی برای تردد زائران و نیز صدور کالا بین ایران و عراق است، وارد خوزستان شد.

رحمانی فضلی در این سفر ابتدا از پایانه مرزی شلمچه و پس از آن از پایانه چذابه دیدن کرد.

مرز چذابه در 110 کیلومتری غرب اهواز یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران کربلای معلی است که در ایام اربعین مورد توجه زائران است و به همین دلیل در سه سال گذشته اقدامات اساسی برای تعریض جاده دسترسی به این مرز و نیز احداث زیر ساخت ها مثل ایجاد توقفگاه های رو باز برای زائران در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: آب شرب ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار