وقتی به فصل پاییز می رسیم، اولین موضوعی که گریبان مردم را می گیرد بیماری های خاص این فصل به خصوص سرماخوردگی است "> بحران دارو درخوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸

وقتی به فصل پاییز می رسیم، اولین موضوعی که گریبان مردم را می گیرد بیماری های خاص این فصل به خصوص سرماخوردگی است

شوشان: وقتی به فصل پاییز می رسیم، اولین موضوعی که گریبان مردم را می گیرد بیماری های خاص این فصل به خصوص سرماخوردگی است و هر آن کس که دفترچه تامین اجتماعی دارد سریعا آن را در دست می گیرد و راهی بیمارستان های دولتی زیر نظر این سازمان می شود.

اما خبرنگار شوشان که فرزند خردسالش دچار سرماخوردگی شدید می شود و مدام حالت تهوع به او دست می دهد راهی کلینیک [...] اهواز می شود که بعد از 3 ساعت در صف انتظار ماندن و معاینه شدن و نسخه پیچیدن به جمله «آقا داروهای فرزند شما را نداریم و بروید از داروخانه های خصوصی تهیه کنید!» مواجه می شود و این موضوع برای بسیاری از بیماران دیگر بخاطر عدم وجود آمپول پنی سیلین و یا قرص ها و شربت ها اتفاق افتاد.

متاسفانه موضوع فوق طبق شنیده های ما در بسیاری دیگر از داروخانه های تحت نظارت تامین اجتماعی رخ داده و افراد تحت پوشش در بیمارستان ها برای تهیه دارو سرگردان شده و مجبور به تهیه آنها از داروخانه های خصوصی شده اند که شرکت های توزیع دارو به راحتی با آنها وارد قرارداد می شوند به این دلیل که طرف قرار داد با بیمه های خصوصی هستند. خبرنگار زیر ذره بین هم به داروخانه خصوصی می رود و همان دارویی را که می توانست رایگان تهیه کند با قیمت 15 هزار تومان تهیه کند. موضوع دیگری که خبرنگار ذره بین از همراهان بیماران در کلینیک [...] می شنود این است که استقبال مردم به سمت و سوی داروهای گیاهی و عطاری ها با توجه به تحریم های دارویی بیش از پیش شده که امیدواریم مسئولین به فکر تامین نیازهای دارویی مردم باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار