اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
مرد میانسالی خود را در باغات قزوین حلق‌آویز کرد. این خبر شوکه‌کننده روز گذشته و به دنبال سلسله خبر‌هایی منتشر شد که این روز‌ها درباره خودکشی در ایران منتشر می‌شود. مسئولان عنوان می‌کنند در سال گذشته چهار هزار و ۲۰ نفر در ایران خودکشی کرده و جان خود را از دست داده اند. این آمار از کاهش میزان خودکشی در این سال نسبت به سال ۹۳ حکایت دارد، اما بروز چندین فقره خودکشی در ملأعام در ماه‌های سپری شده در سال جدید این نگرانی را ایجاد کرده است که آمار خودکشی در ایران در سال ۹۵ به نحو چشمگیری افزایش یافته باشد.

هنوز آمار دقیقی درباره میزان خودکشی در ایران در سال جاری منتشر نشده و برخی مسئولان و کارشناسان عنوان می‌کنند میزان خودکشی افزایش زیادی نداشته بلکه حساسیت‌ها نسبت به این موضوع بیشتر شده است. واقعیت این است که به دنبال بروز چند مورد خودکشی در ملأعام در تهران و دیگر شهر‌های کشور نگرانی‌ها در این زمینه افزایش یافت. این نگرانی‌ها آنقدر زیاد بود که وزارتخانه‌های مختلف اقدام به برگزاری نشست‌هایی برای بررسی زمینه‌ها و دلایل روانی و اجتماعی خودکشی در ایران پرداختند.

در یکی از این نشست‌ها بود که وزیر بهداشت نسبت به اپیدمی شدن خودکشی در ایران هشدار داد. در همان نشست هم وزیر بهداشت و هم مسئولان دیگر عوامل روانی را دلیل مهمی برای خودکشی در کشور قلمداد کردند. آنطور که کارشناسان می‌گویند در ایران حدود ۲۳ درصد جمعیت از اختلالات روانی حاد رنج می‌برند. این مساله به خودی خود نشان دهنده بیمار بودن جامعه نیست، چرا که نرخ بیماری‌های روانی در سایر کشور‌ها هم همین میزان و در مواردی بیشتر گزارش شده است. آنچه موضوع بیماری‌های روانی در ایران را حاد می‌کند،درمان نشدن بیماران و عمیق شدن بیماری آنهاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که در ایران دچار اختلالات روانی هستند، یا تمایلی برای مراجعه به روانپزشک و درمان خود ندارند یا زمینه این مراجعه فراهم نمی‌شود. این مساله زنگ خطر دیگر آسیب‌ها را به صدا در آورده است و می‌توان عنوان کرد در مواردی مانند بروز خودکشی خودنمایی می‌کند.

 در مواردی افرادی که خودکشی کرده‌اند مبتلا به بیماری روانی توصیف شده اند و در موارد دیگر این افراد در مورد دلیل کار خود عنوان کرده اند که به دلیل مسائل مالی دست به خودکشی زده‌اند. در مورد اخیر عنوان شده است که مسائل روانی می‌تواند دلیل خودکشی مرد ۴۵ ساله قزوینی باشد. بر اساس خبر منتشر در رسانه‌ها مرد میانسالی خود را در باغات قزوین حلق آویز کرده است. شنیده‌ها حاکی است وی مردی است ۴۵ ساله و مشکل روانی داشته است. گفته می‌شود وی اهل محمودآباد نمونه است و به دلیل برخی مشکلات دست به خودکشی زده است. سه روز پیش نیز یک مرد دیگر در محمودآباد نمونه ودر خانه اش خود را حلق آویز کرده بود.

برچسب ها: خودکشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار