شرکت آفرین عصاره طبیعت دومین واحد بزرگ تولید فرآورده های لبنی خوزستان در پی مخالفت بانک [...] با اجرای مصوبه ستاد تسهیل استان تعطیل شد. "> تعطیلی واحد لبنی در خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

شرکت آفرین عصاره طبیعت دومین واحد بزرگ تولید فرآورده های لبنی خوزستان در پی مخالفت بانک [...] با اجرای مصوبه ستاد تسهیل استان تعطیل شد.

ستاد تسهیل استان روز 15 آذرماه جاری به ریاست حجازی استاندار خوزستان و رئیس این ستاد با حضور مسئولین استانی و معاون اعتبارات بانک [...] و نمایندگان صنایع استان تشکیل جلسه داده و در قبال پرداخت 5 درصد بدون معوق، تقسیط بدهی معوق این واحد صنعتی را مصوب ساخت. لیکن درست یک روز پس از این تاریخ، رئیس بانک [...] استان خوزستان اعلام نمود که این مصوبه غیرکارشناسی بوده و حاضر به اجرای آن نیست و شرکت مذکور به جای 5 درصد می بایست50 درصد بدهی معوق خود را پرداخت نماید. شرکت آفرین عصاره طبیعت (تولید کننده فرآورده های لبنی توراند) که دو سال پیش به همت جمعی از جوانان کارآفرین دانشگاهی آغاز بکار نمود، با ایجاد بیش از 60 فرصت شغلی مستقیم و100 فرصت شغلی غیرمستقیم مهم ترین واحد صنعتی فعال در شهرستان بهبهان در زمینه تولید صنایع غذایی به حساب آمده و توقف تولید آن زندگی ده ها خانوار را با بحران مواجه خواهد ساخت. گفتنی ست در یک سال گذشته بسیاری از کارخانجات فرآورده های لبنی کشور به دلیل افزایش بیش از 200 درصدی قیمت شیرخام، افزایش چند ده درصدی هزینه حامل های انرژی و نیز عدم تخصیص یارانه بخش تولید، با بحران روبرو شده و برخی نیز از کار ایستاده اند. این بار نیز متاسفانه شاهد آنیم که با خودداری برخی از بانک های عامل استان از یاری رسانی به برخی از واحدهای صنعتی فعال و با عدم اجرای مصوبه ستاد تسهیل استان و شخص استاندار توسط این بانک، چرخه تولید و اشتغال صنعتگران از حرکت می ایستد. قابل توجه اینکه در این مورد خاص پیگیری های فرماندار و نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی استانداری نیز جهت اعطاء تسهیلات وام شرکت مذکور راهی به جای نبرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار