اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
معاون درمان بیمارستان گلستان اهواز گفت: به دنبال وقوع پدیده گرد و غبار در چند روز اخیر، این بیمارستان با همه امکانات و تجهیزات، آمادگی کامل برای ارائه خدمات به بیماران تنفسی را دارد.

جواد مظفری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تکرار فصل بحران های تنفسی به دنبال به تبع سال های قبل و بر اساس آمار مراجعان، از لحاظ حمایت های دارویی و مدیریت بیماران و بحران موجود، به تجارب خود در این زمینه افزوده ایم و موارد مربوطه را لحاظ کرده ایم.

وی افزود: بیمارستان گلستان اهواز هم اکنون از لحاظ دارو و تجهیزات لازم برای بیماران قلبی، تنفسی، در وضعیت مناسبی است و الگوریتم ویژه ای برای رویارویی با اینگونه بیماران در این مرکز با همکاری گروه طبّ اورژانس و گروه داخلی(بیماریهای ریوی) طراحی و تهیه شده است.

مظفری ادامه داد: این الگوریتم از مقررات خاصی برخوردار است که بر اساس آن، به یک روشِ واحد و کارآمد برای خدمت رسانی به بیماران می رسیم و بر این اساس، درمان های متناسب برای بیماران بحران های تنفسی بصورت گام به گام اجرا می شود.

متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز تصریح کرد: تیم درمان این مرکز، سه سال تجربۀ مواجهه با بیماران بحران های تنفسی را دارد و با در نظر گرفتن تمامی ملزومات و مایحتاج و تأمین آنها آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به مراجعان و شهروندان را دارد.

وی گفت: تهیۀ داروهای مخصوص بیماران تنفسی، اکسیژن، کپسول های پرتابل، پیش بینی مکان قراگیری بیماران، تهی و اختصاص تخت و برانکارد به میزان لازم و در نظر گرفتن بخش های پشتیبان در بیمارستان گلستان برای مداوای بیماران مربوط به بحران های تنفسی لحاظ شده است.
مظفری اظهار کرد: همچون مواقع بروز بحران های دیگر، گروه طب اورژانس بیمارستان گلستان، با مساعدت همه همکاران در بخش های مختلف این بیمارستان، از شرایط لازم و آمادگی کامل برای کنترل بحران تنفسی برخوردار است.

معاون درمان بیمارستان گلستان اهواز اضافه کرد: بیماران در بدو ورود به اورژانس بیمارستان گلستان، مورد سطح بندی قرار می گیرند تا مطابق با زمانبندی های استاندارد پزشکی، خدمات لازم درمانی را دریافت کنند که در این سطح بندی ها، بیماران قلبی، تنفسی جزء اولویت ها هستند و تحت مداوای فوری قرار گرفته و در مواقع حاد، در اتاق(C.P.R)، احیای قلبی، تنفسی می شوند.

وی گفت: از صبح روز جمعه 9 مهرماه 1395 تا ظهر امروز یکشنبه، 10 نفر با مشکل تنفسی به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه کرده اند که همگی پس از درمان سرپایی، با حال عمومی خوب مرخص شده اند.

معاون درمان بیمارستان گلستان ضمن اینکه از همه مراجعان خواست با حفظ آرامش محیط بیمارستان و عدم حضور بی مورد، یاریگر کادر درمان در خدمت رسانی باشند افزود: اورژانس بیمارستان گلستان با مراجعۀ سالانه بیش از یکصدهزار بیمار، یکی از پر ازدحام ترین اورژانس ها در کشور به شمار می آید.

به دنبال وقوع گرد و غبار در هفته جاری با منشا ایران و عراق، میزان آلودگی هوا روز شنبه در آبادان و اهواز به ترتیب 18و 17 برابر حد مجاز بود و بیشترین میزان ریزگرد در ساعت هشت صبح روز یکشنبه در شادگان یک هزار و 477 میکروگرم بر متر مکعب اعلام شده است. 

پدیده گرد و غبار باعث تعطیلی مدارس و دانشگاهها و کاهش ساعات کار اداری در استان شد و لغو برخی پروازها را به دنبال داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار