شوشان / عبدالرحیم سوارنژاد

"> سلام خورشید
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

 

شوشان / عبدالرحیم سوارنژاد

 

سلام خورشید!! خوش آمدی ای مهرتابنده ، ای سوگندِ پر صداقت هر عبور ، فروزنده در کالبد خفته ، دایره مهربانی خوشحالم که آمدی.

در اولین روز زمستان پس از شنیدن ترانه های قطرات باران و تماشای اندام خیس زمین دوباره از پشت کوه های بلند که انگشت بی بی برای قصه هایش به بچه ها نشان می داد طلوع کردی و تابیدی، زیباتر از هرروز شده ای و نگاهت پر از لبخند است . تابیدنت بر پهنه صحرای سفید عجب تماشا دارد! رنگ ها نیز کنار زده شده اند و رخسارهای زردی را به آتش سپردند و سرخی را از او گرفتند شاید هم همه جا سپید و سپید تر از هر روز تا بر پهنه بی رنگ آنچه دوست داشتنی تر است با آن در آمیزد! و کنار زدن ابرها با خشمی و غرشی تا چهره شیدایی ات را به نگاهی مهمان سازی! و ابرهایی که به سرعت کنار می روند تا تیغ شعاع هایت شکافی اندازد و زندگی را نوید دهد که پس از یلدا یی که برگ ها را جارو کردیم و در سبد پاییز گذاشتیم و تا دروازه بدرقه اش کردیم اولین طلوع زمستانی ات را جشن بگیریم . خورشید مهربان ما خوش آمدی و خوشحالمان نمودی که گفته بودند خورشید هرگز نخواهد آمد و او برای همیشه با ما وداع می کند و گاهی باور کردند و پناهگاهی برگزیدند تا دوران بی خورشیدی را در سیاهی سرداب پناهگاه برای خود امن سازند!! و نمی دانستند که جهان بی خورشید ایمن نخواهد بود و طراوت رخت برخواهد بست . گفته بودند عمر خورشید پایان یافته است و آنانی که نور را نمی شناسند هراسیدند و برخود لرزیدند که چه باید کرد!؟ خورشید مهربان!؟ آمدی که همه فرضیه های دروغین را باطل کنی و در اولین روز زمستان از همه روزها زیباتری!! رودهایی که جاری می کنی با قطراتی که در کنار هم قرار می گیرند و گرمایی که به زندگی می بخشی دست ها را به سوی آسمان می کشاند و گام ها را محکم بر زمین می کوبد تا برای فردا اندیشه سازد ،خش خش برگها را خبری نیست و صدای چکه شبنم از روی برگ و گنجشک کز کرده زیر شیروانی با دیدنت به حرکت در می آیند و هرکدام موسیقی طرب انگیزی می نوازد و با آوای خوش موسیقیایی اعجازت را نمایان می سازند و پرواز هر پرنده در آسمانی که قرص رخت را نمایان می سازد صحنه ای بدیع است.

خورشیدبتاب، من مسحور تماشایم که انار را در کویر به خنده واداشته ای! تا در پس طلوعت دانه های بیشمار تسبیح که پشت سرهم انداخته می شوند برای آمدنت ، یعنی انتظار برای فروزش پرتویی که دلها را زنده می کند و انفاس را قدسی برای زندگی مهربانانه . بتاب خورشید، در اولین جمعه زمستان که دیشب بسیار دعا کردیم شاید بیاید .تو آمدی و نورافشانی کردی برخلاف آنچه گفته بودند تا بدانند قهر در مرام تو نیست و او هم می آید تا نور را معنا سازد که تفسیر نور در صبح آدینه رقم خواهد خورد . طلوع اولین خورشیدزمستانی در صبح آدینه برذاکران سفره نشین یلدایی و منتظران نور مبارک باد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار