اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
همه چیز در اسفند 1391 اتفاق افتاد
عصرایران اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد فدراسیون فوتبال در دوره ریاست علی کفاشیان و بعد از آن دوره ریاست مهدی تاج با اهمال کاری در بررسی تقویم های اعلام شده توسط فیفا سبب برگزاری دو مسابقه مهم ملی ایران در روز تاسوعا و شب قدر شده است.

فدراسیون فوتبال ایران مسوول اصلی تداخل تاریخ بازی های تیم ملی با شب قدر و روزتاسوعاست. در حالی که مسوولان فدراسیون فوتبال مدعی هستند که تاریخ های اعلامی توسط فیفا غیرقابل تغییر است عصرایران اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد فدراسیون فوتبال در دوره ریاست علی کفاشیان و بعد از ان دوره ریاست مهدی تاج با اهمال کاری در بررسی تقویم های اعلام شده توسط فیفا، سبب برگزاری دو مسابقه مهم ملی ایران در روز تاسوعا و شب قدر شده است.

به گزارش عصرایران ، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا همیشه پیش از این که تاریخ های مسابقات رسمی اش را اعلام کند تاریخ های پیشنهادی را به فدراسیون های تحت نظر ارسال می کند. فیفا همیشه بازه های چند روزه را برای یک یا دوبازی ملی اعلام می کند و فدراسیون های کشورهای مختلف پیش از رسمی شدن تاریخ های مورد نظر فیفا می توانند تغییرات را پیشنهاد دهند.

فدراسیون جهانی فوتبال در سال 1391 تقویم پیشنهادی اش را به فدراسیون فوتبال ایران اعلام می کند و در جلسه 30 اسفند 1391 جزییات تقویم را هم به تصویب می رساند. تصویب این تاریخ ها در خرداد 1392 به فدراسیون ها اعلام می شود و سایت فدراسیون فوتبال در خبری با تیتر:«فدراسیون جهانی اعلام کرد» تاریخ های فیفا را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

فدراسیون«کفاشیان-تاج»مسوول همزمانی بازی های تیم ملی و روزهای آیینی (+سند)


عکس خبری که درسایت فدراسیون فوتبال منتشر شده تایید کننده محتوای خبر عصرایران است. در این خبر و در قسمت های های مشخص  شده می بینید که در سال 1391 برای این مسابقات تصمیم گیری شده و فدراسیون فوتبال به ریاست کفاشیان با آن موافقت کرده است.


فدراسیون«کفاشیان-تاج»مسوول همزمانی بازی های تیم ملی و روزهای آیینی (+سند)


در عکس دوم که قسمت پایین تر خبر است دو تاریخ برگزاری دومسابقه جنجالی ایران را می بینید. در این تاریخ های های لایت شده از 4 سال قبل بنا به برگزاری مسابقه فوتبال ملی بوده و فدراسیون فوتبال ایران در همان برهه می توانسته از فیفا درخواست کند که در تاریخ های مورد نظر یعنی روزتاسوعا و شب قدر برای تیم ملی ایران بازی رسمی قرار ندهند.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال عربستان عموما تاریخ برگزاری حج که به تاریخ قمری هم هست را به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می کند و از برگزاری مسابقه ملی معاف می شود.

با این همه فدراسیون فوتبال ایران در وهله اول که می توانسته تاریخ های فیفا را تغییر دهد این کار نکرده است.

 اما آیا فقط فدراسیون فوتبال به ریاست کفاشیان در این مساله مسوول است؟ مهدی تاج در مصاحبه ای که در برنامه ورزش و مردم داشت تلویجا این ذهنیت را تقویت می کند که چون در روز اعلام تاریخ مسابقات رییس فدارسیون فوتبال نبوده پس نقشی هم در اتفاق نداشته است. این در حالی است که حتی در فاصله معقول ازبازی تیم ملی هم این فرصت وجود داشته که با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتباتی انجام شود و به نتیجه برسند.

4 سال بعد از اعلام تاریخ ها و در فروردین 1395 مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 قرعه کشی شده و در همان تاریخ های پیش بینی شده برای ایران مسابقه در نظر گرفته شده است. 22 فروردین هم برنامه مسابقات اعلام شده و هم میزبان بودن ایران در مسابقات مشخص شده است.

یعنی از 6 ماه قبل کاملا مشخص بوده که ایران در روزتاسوعا و شب قدر میزبان کره جنوبی و ازبکستان است. هرچند بررسی تاریخ ها وظیفه فدراسیون فوتبال به حساب می آید اما درهمان زمان سایت های مختلف خبری از همزمانی تاسوعای حسینی با دیدار ایران و کره خبر دادند و سایت عصرایران هم در خبری با تیتر:«ایران درخواست تغییربرنامه مسابقات مقدماتی جام جهانی را می دهد؟» هشدار داده و پیش بینی کرده که مکاتباتی از سوی فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می شود و شرایط برای تغییر تاریخ مسابقه فراهم می شود.

در فاصله کمتر از یک ماه پس از قرعه کشی مهدی تاج به ریاست فدراسیون فوتبال رسیده است. مهدی تاج از روز 18 اردیبهشت 1395 که به ریاست فدراسیون فوتبال رسیده فرصت داشته که با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه کند و مسیرهایی را برای تغییر زمان بازی ایران و کره جنوبی پیش بینی کند. 

اینک دیدار ایران و کره جنوبی دومین بازی ملی ایران و کره با تیم های دیگر در عرض 5 روز خواهد بود و کلا بعید به نظر می رسید که فیفا به تنهایی این بازی را جا به جا کند.چرا که فرصت ریکاوری از دوتیم کره جنوبی و ایران گرفته می شد.

اما مسوولان فدراسیون فوتبال می توانستند درخواست کنند بازی ایران-ازبکستان و کره جنوبی-قطر در همان بازه ی پیش بینی شده فیفا و فقط یک روز زودتر برگزار شود و به دنبال آن بازی ایران و کره جنوبی هم 24 ساعت زودتر برگزار شود. 

با این حال روز بیستم مهرماه دیدار ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا برگزار می شود و فدراسیون فوتبال در دوره کفاشیان و بعد از آن مهدی تاج مسوول آن هستند. فدراسیون فوتبال حالا فرصت دارد که از امروز مکاتباتش را با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر زمان و تاریخ بازی ایران و ازبکستان انجام دهد. ایران و ازبکستان روز هجدم رمضان 1438 رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. فدراسیون فوتبال ایران نیاز دارد این بازی را حداقل 24 ساعت زودتر برگزار کند و البته ساعتش را به ساعتی پس از اذان مغرب تغییر دهد.


برچسب ها: تیم ملی فوتبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار