استفاده از بوق وسيله نقليه براي مقاصدي مانند صدا زدن افراد، جلب توجه مسافر، اعلام حضور و باز كردن درب منزل، خداحافظي و مانند آنها ممنوع است "> بوق يعني سلام، خداحافظ، در را باز كن!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰

استفاده از بوق وسيله نقليه براي مقاصدي مانند صدا زدن افراد، جلب توجه مسافر، اعلام حضور و باز كردن درب منزل، خداحافظي و مانند آنها ممنوع است

شوشان : رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان گفت: آلودگي‌هاي صوتي و شنيداري محيط، هر روز موجب فرسايش روح و كاهش تمركز در رانندگي مي‌شود و براي مقابله با اين معضل مي‌توان با فرهنگ‌سازي و صرف هزينه‌اي اندك و بالا بردن سطح نگرش جامعه، تا حد زيادي آن را رفع كرد.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، سرهنگ عادل مجدمي اظهار كرد: يكي از اين منابع آلوده‌كننده و آزاردهنده صوتي، بوق‌زدن‌هاي بي‌مورد و ممتد و يا استفاده از بوق‌هاي نامناسب با محيط شهري توسط بعضي از رانندگان است كه از آثار سوء اين وضعيت، خود آنها نيز بي‌نصيب نخواهند ماند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان افزود: استفاده از بوق وسيله نقليه براي مقاصدي مانند صدا زدن افراد، جلب توجه مسافر، اعلام حضور و باز كردن درب منزل، خداحافظي و مانند آنها ممنوع است و اين آلودگي‌هاي صوتي بايد از محيط زندگي حذف شوند.

مجدمي يادآور شد: برابر ماده 84 آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي، استفاده از بوق‌هاي شيپوري، سوت بلبلي و به طور كلي هر نوع وسيله آگاه‌سازي صوتي با صداي ناهنجار و غيرعادي در مناطق مسكوني و همچنين زدن بوق ممتد و يا غيرضروري يا مكرر و يا زدن بوق در محل‌هايي كه اين عمل به وسيله علايم منع شده، ممنوع است و برابر جدول جرايم رانندگي مبلغ 300 هزار ريال براي اعمال قانون در نظر گرفته شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار