وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای شکوفایی و اجرای طرح‌های بخش کشاورزی خبر داد "> رکورد تولیدات کشاورزی را می زنیم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای شکوفایی و اجرای طرح‌های بخش کشاورزی خبر داد

به گزارش شوشان به نقل از فارس، صادق خلیلیان در آیین افتتاحیه طرح‌های کشت و صنعت نیشکر در مجتمع دهخدا با اشاره به افزایش سهم کشاورزی در مجموع سرمایه گذاری‌ها، اظهار داشت: از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی، 3 هزار میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است و به زودی 7 هزار میلیارد تومان باقیمانده نیز تخصیص خواهد یافت.

وی به نقش خوزستان در این زمینه اشاره کرد و گفت: از این رقم، 429 میلیارد تومان با کارمزد 7 درصد در مرحله نخست به خوزستان اختصاص یافته است.

خلیلیان تصریح کرد: در مرحله دوم نیز، 253 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کشاورزی خوزستان با نرخ کارمزد 13 درصد تخصیص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل کارگروه ملی توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این کارگروه در استان‌ها و شهرستان‌ها به ریاست استاندار و فرمانداران تشکیل شده و هدف آن، پر کردن خلاء تاریخی موجود در سرمایه گذاری بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: همواره سهم کشاورزی نسبت به اشتغال از سهم آن نسبت به اقتصاد ملی کمتر بوده است و این خلاء باید ترمیم شود.

خلیلیان کل تولیدات کشاورزی امسال کشور را 118 میلیون تن برآورد کرد و گفت: پیش بینی می‌کنیم در پایان سال آینده رکورد تولیدات بخش کشاورزی زده شود.

مقام عالی وزرات جهاد کشاورزی با اشاره به گذشت دو سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه ایران، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی با وجود همه مشکلات، بالنده و سرحال نیازهای کشور را به خوبی تامین کرد و در هشت ماهه امسال میزان صادرات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی 15 درصد افزایش یافت.

وی مبلغ ریالی صادرات محصولات کشاورزی سال گذشته را 5. 5 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: امسال رکورد جدیدی در بخش صادرات کشاورزی ثبت خواهد شد.

خلیلیان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تمرکز کشور روی توسعه زیرساخت‌ها بود و اوج این اقدامات در سال 90 با تزریق اعتبارات ویژه در زمینه توسعه زیرساخت‌های کشاورزی به انجام رسید و در بخش آب و خاک گام‌های بلندی برداشته شد.

به گفته وی، در حال حاضر حجم اجرا شده طرح‌های آبیاری تحت فشار از یک میلیون و 240 هزار هکتار فرا‌تر رفته و این روند برای افزایش کارایی مصرف آب و صرفه جویی در آن ادامه دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار