معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آغاز انقلاب اسلامی تنها 50 درصد از مردم استان باسواد بودند اما امروز پس از 33 سال از عمر انقلاب، 91 درصد از مردم خوزستان باسواد شده‌اند. "> چند درصد مردم خوزستان باسوادند؟
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آغاز انقلاب اسلامی تنها 50 درصد از مردم استان باسواد بودند اما امروز پس از 33 سال از عمر انقلاب، 91 درصد از مردم خوزستان باسواد شده‌اند.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، موسی شیخی به مناسبت 7 دی سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام برای تاسیس نهضت سوادآموزی، اظهارداشت: تمام سازوکارها و بسترهای لازم برای ریشه‌کنی بی‌سوادی فراهم شده و امیدواریم تا سه سال آینده این پدیده شوم اجتماعی در استان به طور کامل محو شود و تا قبل از پایان برنامه پنجم توسعه، مردم استان خوزستان از 100 درصد سواد برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: تمام مدارس به عنوان مدرسه سوادآموزی معرفی شده‌اند و به منظور شتاب بخشی به باسوادی مردم، بخشی از فعالیت‌های سوادآموزی به بخش غیردولتی اعم از شرکت‌های آموزشی معتبر، مدارس غیرانتفاعی، مکتب‌القرآن و اشخاص حقیقی واگذار شده است.

به گفته وی، در سال جاری تاکنون 52 هزار نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان درخوزستان زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه بیسوادی امر زشت و ناپسندی است، افزود: بی‌سوادی در همه شئونات زندگی انسان‌ها تاثیر مستقیم و بسزایی دارد.

شیخی توضیح داد: در یک آمار کلی کشورهایی که توسعه یافته هستند، توانسته‌اند بی‌سوادی را به طور کامل ریشه‌کن کنند و عقب ماندگی خیلی از کشورها با آمار بالای بی‌سوادان ارتباط مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: امروزه بهداشت فردی و اجتماعی، اشتغال، امنیت اجتماعی، احترام به قانون وحقوق دیگران با سواد ارتباط تنگاتنگ دارد و معمولا افراد بی‌سواد کمتر وظایف شهروندی خود را باور دارند.

عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: تمام افراد محروم از سواد باید نسبت به حضور در کلاس‌های سوادآموزی احساس نیاز کنند و خواندن و نوشتن را جزو ضروریات زندگی خود بدانند و از آخرین فرصتی که در اختیارآنها قرار داده شده استفاده کنند.

به گفته شیخی، براساس هماهنگی که با برخی از دستگاه‌ها شامل کمیته امداد، بهزیستی و اداره کل شهری صورت گرفته است، افرادی که در کلاس سوادآموزی شرکت کنند مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در زمینه طرح برون سپاری سوادآموزی بیان داشت: برای همه کسانی که یک نفر از افراد محروم از سواد را آموزش دهند به شرط قبولی، 4 میلیون ریال حق الزحمه در نظر گرفته شده است.

شیخی اضافه کرد: برای افراد آموزش دهنده، دوره کوتاه مدت فن تدریس و نحوه آموزش برگزار می‌شود و کتاب کار در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: به افراد آموزش پذیر بسته‌های فرهنگی اهدا  و به همه کسانی که در کلاس سوادآموزی شرکت کنند کتب و وسایل کمک آموزشی را به صورت رایگان  اعطا می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص چهره‌های موفق سوادآموزی اظهار داشت: چهره موفق سوادآموزی کسی است که از کلاس‌های سوادآموزی آغاز کرده است و مدارج عاالی را اخذ نموده است. تا کنون تعداد 400 نفر از این چهره‌های موفق در سطح استان شناسایی شده‌اند که در ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند.

شیخی تشکیل کمیته اجرایی بزرگداشت هفته سوادآموزی، ملاقات با نماینده ولی فقیه، عطرافشانی و زیارت قبور شهدا، تجلیل از تلاشگران و آموزش دهندگان عرصه سوادآموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و خاطره‌نویسی آموزش دهندگان و آموزش پذیران و تجلیل از چهره‌های موفق سوادآموزی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در هفته سوادآموزی برگزار می‌شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار