شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
پرسپولیس و نفت تهران در یکی از مهم ترین دیدارهای هفته هشتم لیگ شانزدهم، به مصاف یکدیگر می روند، دیداری که سیزدهمین نبرد این دو تیم در لیگ برتر خواهد بود.
شاگردان علی دایی و برانکو ایوانکوویچ در یکی از حساس ترین بازی های هفته هشتم لیگ برتر و پس از شروع دوباره بازی های لیگ، با یکدیگر مصاف خواهند داشت، دیداری که سه امتیاز آن برای هر دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



با بازگویی 8 + 8 نکته ویژه از بازی این دو تیم همراه "ورزش سه" باشید:

1 .از نکات جالب این بازی می توان به لباس دو تیم اشاره کرد، نفتی ها در حالی در این بازی از لباس دوم خود استفاده خواهند کرد که از ابتدای لیگ شانزدهم و با تعویض مالکیت این تیم، رنگ لباس نفتی ها تغییر کرد، نفتی های تهران که سال ها زردپوش بودند در بازی های لیگ شانزدهم از لباس قرمز رنگ به عنوان پیراهن اول خود استفاده کردند و در بازی روز آینده به علت همرنگ بودن با سرخ پوشان پایتخت باید به گذشته بازگردند و از پیراهنی غیر از این رنگ استفاده کنند. 

2. مربیان تیم نفت در فصول اخیر نیز از نکات بارز بازی دو تیم است، نفتی ها امسال از علی دایی روی نیمکت خود سود می برند در حالیکه در فصول گذشته علی رضا منصوریان و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربیان این تیم روی نیمکت نشستند، مربیانی سرخابی که مسئولیت فنی تیم های اول و سرخابی های پایتخت را برعهده داشتند و دارند. 

3. یکی از حساسیت های این بازی به رتبه دو تیم در جدول رده بندی مربوط می شود، بازی تیم های پرسپولیس و نفت را می توان نبرد صدر جدولی ها نامید، پرسپولیسی ها این روزها رده دوم جدول رده بندی را از آن خود کرده اند و نفتی ها نیز در پله سوم جدول قرار گرفته اند. 

4. برخلاف پرسپولیسی ها که از ابتدای تاریخ لیگ برتر در سطح اول فوتبال ایران حضور داشتند، نفتی ها در لیگ دهم برای اولین بار موفق شدند در لیگ برتر حضور داشته باشند. فصل 89 – 90، اولین دوره ای بود که نفتی ها رنگ لیگ برتر را به چشم دیدند. 
 


5. پیش از آغاز رقابت های لیگ شانزدهم چیزی نمانده بود تا نفتی ها عمر خود را به سر رسیده ببینند، متولی این تیم که دیگر تمایل به تیم داری نداشت تصمیم به انتقال سهمیه لیگ برتری این تیم گرفت اما در نهایت این اتفاق نیفتاد تا گروهی جدید در سمت مدیرت این تیم آغاز به کار کنند و نفتی ها کماکان در سطح اول فوتبال ایران باقی بمانند.

6. پرگل ترین دیدار این دو تیم در دومین بازی مستقیم پرسپولیس و نفت روی داد، این دو تیم در بازی برگشت لیگ دهم به مصاف یکدیگر رفتند و پرسپولیسی ها در آن بازی موفق شدند با نتیجه پنج بر یک به پیروزی برسند، دیداری که پرگل ترین بازی این دو تیم نیز محسوب می شود، البته پرسپولیسی ها یک پیروزی سه بر صفر را نیز در کارنامه خود دارند که آن را می توان دومین پیروزی پرگل این تیم دانست. 

7. بهترین پیروزی نفتی ها نیز در بازی برگشت فصل پیش رخ داد، آنها توانستند در این بازی با نتیجه دو بر صفر پرسپولیس در کورس قهرمانی را شکست دهند.
 
 

8. اما از دیگر نکات ویژه این این بازی می توان به تلاش دو تیم برای رسیدن به پیروزی چهارم نام برد، پرسپولیسی ها و نفتی ها تاکنون در سه بازی برابر یکدیگر پیروز شدند و حالا به دنبال برد چهارم مقابل یکدیگر هستند، دو تیم تاکنون 12 بار در برابر یکدیگر حاضر شده اند که سهم هرکدام از دو تیم سه برد بوده و شش بازی نیز به تساوی رسیده است. 

1 + 8. در باز کردن دروازه حریفان نیز پرسپولیسی ها سرتر از حریف خود هستند، این تیم تاکنون توانسته 15 بار دروازه حریف خود را باز کند و نفتی ها نیز در پاسخ 10 بار موفق شدند در برابر سرخ های پایتخت گلزنی کنند. 

2 + 8. حضور مثلث رویایی نفتی ها در لیگ پانزدهم نیز از اتفاقات ویژه فصل نقل و انتقالات پیش از آغاز بازی های لیگ برود، علیرضا بیرانوند درون دروازه، سیدجلال حسینی در خط دفاع و وحید امیری در خط حمله سه بازیکن موثر نفتی ها در لیگ گذشته بودند که در فصل نقل و انتقالات از این تیم جدا شده و به جمع پرسپولیسی ها پیوستند. 

3 + 8. سه بازیکن نامبرده به علاوه کمال کامیابی نیا چهار بازیکن این روزهای پرسپولیسی ها هستند که پیش از این پیراهن نفتی ها را به تن کرده بودند در طرف مقابل محمد قاضی تنها بازیکنی است پیش از این برای پرسپولیسی ها به میدان رفته است. البته برخلاف بازیکنان، در کادر مربیان نفتی ها پرسپولیسی سابق به وفور یافت می شود، علی دایی، محمد دایی، بهزاد غلامپور و محمدرضا مهرانپور از مربیان نفت هستند که پیش از این یا برای پرسپولیس به میدان رفته اند و یا روی نیمکت این تیم نشسته اند.
 
4 + 8. ایمان مبعلی، مهندس نفتی ها را می توان یکی از دو بازیکن ارزشمند لیگ فعلی دانست، مبعلی که سال هاست برای نفتی ها به میدان می رود در لیگ اخیر توانست یکی از بازیکنان تاثیرگذار لیگ خود را معرفی کند، وی در هفت هفته برگزاری بازی های لیگ شانزدهم توانسته 3 بار برای نفتی ها گلزنی کند و 4 بار نیز با پاس گل خود بازیکنان دیگر را در معرض گلزنی قرار دهد. 
 


5 + 8. محمد قاضی بهترین گلزن نفتی ها در لیگ فعلی نام دارد، وی توانسته 4 بار برای یاران علی دایی گلزنی کند، به غیر از وی ایمان مبعلی با 3 گل و ارسلان مطهری با 2 گل در رده های بعدی بهترین گلزنان این تیم قرار دارند. 

6 + 8. اما در جمع پرسپولیسی ها مهدی طارمی به مانند فصل قبل تاکنون توانسته بیشترین گل را برای تیمش به ثمر برساند، طارمی در دقایقی که برای پرسپولیسی ها به میدان رفته است توانسته 3 بار برای سرخ پوشان گلزنی کند و پس از او وحید امیری با 2 گل در رتبه بعد قرار دارد. 

7 + 8. پرسپولیسی ها در هفت بازی خود در لیگ شانزدهم تاکنون طعم شکست را نچشیده اند، آنها 4 بار در برابر حریفان خود به برتری رسیده اند و 3 بار نیز به تساوی رسیده اند تا 15 امتیاز به دست بیاورند. سرخ پوشان 7 بار نیز گلزنی کرده اند و تنها 2 بار دروازه خود را باز شده دیدند. 
 


8 + 8. در طرف مقابل نفتی ها نیز در بازی پیشین خود یک بار شکست را پذیرا شدند، آنها علاوه بر یک باخت در 3 بازی به تساوی و در 3 بازی نیز به پیروزی رسیده اند تا اکنون 12 امتیازی باشند. نفتی ها تاکنون 10 بار دروازه حریفان را باز کرده اند و 6 بار نیز اسیر مهاجمان حریف شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار