2 میلیون و752 هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش 2 میلیارد و 178 میلیون دلار امـسال از استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده است. "> صادرات دو میلیون و 752 هزار تن محصولات پتروشیمی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

2 میلیون و752 هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش 2 میلیارد و 178 میلیون دلار امـسال از استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش شوشان به نقل از واحد مرکزی خبر، ناظر گمرکات خوزستان امروز با بیان اینکه سهم وزنی و ارزشی این گروه از کالاها از کل صادرات استان به ترتیب 35و 77 درصد بوده است افزود: بیشتر محصولات پتروشیمی صادراتی از استان خوزستان شامل انواع گازها، پلی اتیلن، نفتای سبک، آمونیاک و سایر محصولات شیمیایی هستند.

آقای علیدادی افزود: بیشتر محصولات پتروشیمی خوزستان از بـنادر امـام خمینی ، آبـادان و خرمشهر به کشورهای امارات ، عراق ، ژاپن ، کره جنوبی ، چین و هندوستان صادر شده است.

ناظر گمرکات خوزستان صادرات یک سال گذشته این گروه از محصولات را بیش از 4 میلیون و 242 هزار تن بیان کرد و گفت: این محصولات دارای 3میلیارد و 249 میلیون دلار ارزش بوده اند.

هم اکنون 14مجتمع ( مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام، مارون، بوعلی‌سینا، رازی، فن‌آوران، امیرکبیر، تندگویان، لاله، شیمی بافت، نوید زرشیمی، رجال، فارابی، خوزستان و غدیر) در منطقه ماهشهر و 2 واحد پتروشیمی در آبادان و خرمشهر فعال است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار