شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
وزیر کشور از تغییر معاونت سیاسی این وزارتخانه در آستانه برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا خبر داد. رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که «آیا معاونت سیاسی وزارت کشور تغییر می‌کند یا خیر؟»، به فارس گفت: در معاونت سیاسی یک بررسی‌هایی را داریم انجام می‌دهیم، با توجه به اینکه آقای امیری از وزارت کشور به معاونت پارلمانی ریاست جمهوری رفته‌اند، در حالی بود که ایشان هم به عنوان معاونت پارلمانی و هم به عنوان قائم‌مقام بنده در وزارت کشور مشغول به خدمت بودند و وظایف مربوط به قائم مقامی را هم پیگیری می‌کردند که با رفتن ایشان در این حوزه خلاهایی ایجاد شده است که لازم است بنده این حوزه را ترمیم کنم.
احمدی جایگزین مقیمی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس از آقای مقیمی درخواست کردیم در حوزه قائم‌مقامی بنده بیایند و به ما کمک کنند چرا که به هر حال ما موضوع انتخابات را داریم و این حوزه به جهت ایجاد هماهنگی بین استان‌ها بسیار مهم است چون انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری همزمان برگزار می‌شود و بر این اساس نیاز بیشتری وجود دارد که فردی کمک بنده در این حوزه باشد. وزیر کشور تاکید کرد: به هر ترتیب در این شرایط باید جای ایشان هم فردی را قرار دهیم که یکی از گزینه‌های مطرح علی‌اصغر احمدی است و خودم هم با ایشان صحبت کردم که قرار شده ایشان فکرشان را کنند و بعد از این ایام عزاداری‌ها به ما اعلام کنند که اگر به توافق رسیدیم ان‌شاءالله ایشان را به عنوان معاون سیاسی بگذاریم.

علی اصغر احمدی معاون هماهنگی و امور اجرایی نهاد ریاست جمهوری و دبیر کل جمعیت هلال احمر است که سابقه معاونت وزارت کشور را نیز در کارنامه خود دارد. وی در دولت اصلاحات دو دوره معاون انتظامی و امنیتی بوده است. او همچنین مدتی استاندار گلستان، نماینده شاهرود در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دبیر شورای امنیت کشور بوده‌ است.

استعفای آقای جنتی را از تیتر روزنامه‌ها مطلع شدم

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر «استعفای علی جنتی وزیر ارشاد و اینکه آیا وی تا پایان دولت یازدهم در کابینه حضور خواهد داشت یا خیر؟»، گفت: در جریان این موضوع نیستم. بنده تیتر روزنامه‌ها را وقتی دیدم از این موضوع مطلع شدم. وی افزود: با آقای جنتی رفاقت دوری داشتم و با هم محشور نبودیم. البته در دولت همسایه هستیم و ایشان در کنار بنده می‌نشینند. این را بگویم که آقای جنتی واقعا متدین، ماخوذ به حیا و جدی در کار است و مواضع‌شان نیز مواضع بسیار خوبی است. وزیر کشور تصریح کرد: نمی‌دانم که آیا ایشان استعفا داده‌اند یا خیر. البته قطعا امروز در هیات دولت این موضوع مطرح می‌شود. وی بیان کرد: امیدوارم دولت از خدمات ایشان کماکان بهره‌مند شود.

همچنین سیدسلمان فارسی، سخنگوی وزارت کشور فعالیت جنتی به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور را رد کرد. سامانی گفت: من این موضوع را از شما می‌شنوم و تا به حال در خصوص انتخاب آقای جنتی صحبتی در وزارت کشور نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار