مدیرکل ثبت احوال استان خوزستان از آمادگی کامل این استان برای صدور کارت ملی هوشمند خبر داد.

"> آمادگی صدور کارت ملی هوشمند در خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷

مدیرکل ثبت احوال استان خوزستان از آمادگی کامل این استان برای صدور کارت ملی هوشمند خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، بهنام مریدی پیش در نشست ثبت وقایع حیاتی استان اظهار کرد:  آمار اطلاعات جمعیتی می تواند در تحقق اهداف توسعه کشور از جمله بهبود نظام سلامت و بهداشت عمومی، گسترش آموزش و رشد اقتصادی، گسترش فضاهای فرهنگی آموزشی و ... موثر باشد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در زمینه الکترونیکی کردن اسناد جزو استانهای برتر کشور بوده، افزود:  در کشور تنها دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد  توانسته اند نسبت به تکمیل آرشیو الکترونیکی اقدام کنند.

مریدی تصریح کرد: استان خوزستان توانست 7.5 میلیون سند سجلی را به صورت آرشیو الکترونیکی آماده کند.

وی درباره صدور کارت ملی هوشمند با بیان اینکه تاکنون تنها 200 فقره کارت ملی در تهران هوشمند شده، عنوان کرد: پس از پشت سر گذاشتن مشکلات و مسائل مختلفی که در راه بود در 6 ماه نخست امسال، نخستین دستگاه الکترونیکی برای هوشمند کردن کارت ملی وارد کشور شد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان ضمن اعلام آمادگی در زمینه هوشمند سازی کارت‌ های ملی، گفت: به دنبال آن هستیم که ملزومات مورد نیاز را انجام داده و با توجه به اینکه آرشیو الکترونیکی اسناد را به پایان رسانده‌ایم، آمادگی خود را اعلام می ‌کنیم که اگر سازمان صلاح بداند وارد این بخش شویم.

مریدی با اشاره به عملکرد ثبت احوال استان خوزستان، گفت: صدور و چاپ  شناسنامه های مکانیزه از مهمترین فعالیتهای این اداره است که در این راستا تمام شهرهای استان به دستگاه چاپ شناسنامه جدید و مکانیزه مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 240 هزار شناسنامه جدید در استان خوزستان صادر شده، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از 120 هزار شناسنامه برای افراد بالای 15 سال صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان خوزستان با اشاره به روند صدور شناسنامه مکانیزه اظهار کرد: در حال حاضر اولویت صدور شناسنامه جدید با افرادی است که برای تعویض و ایجاد تغییرات در شناسنامه از جمله نام، عکس و... به این اداره مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: استان خوزستان با توجه به ظرفیتهای موجود تا کنون مشکلی در زمینه صدور شناسنامه مکانیزه نداشته است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار