شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، کسی که کلیددار تقسیم خزانه یارانه‌ها به رسانه‌هاست باز هم برای انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات، نامزد شده تا رسانه‌ها را در برابر الطافش محک بزند!
حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، کسی که کلیددار تقسیم خزانه یارانه‌ها به رسانه‌هاست باز هم برای انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات، نامزد شده تا رسانه‌ها را در برابر الطافش محک بزند!

خبرگزاری فارس - گروه جامعه: انتخابات نماینده مدیران مسئول در هأت نظارت بر مطبوعات، در هر دوره با حواشی روبرو بوده و ابهاماتی را برای اصحاب رسانه به جا گذاشته است امروز نیز شانزدهمین دوره این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که 5 نفر از نامزدها انصراف داده‌اند.

طبق آنچه سید علاءالدین ظهوریان، دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات اعلام کرده است در این دوره از انتخابات رضا کلانی، محمدحسین فرهادیان، حسین خاکزاد شاهاندشتی، سید نظام الدین موسوی، سید صادق خرازی از انتخابات انصراف داده‌اند و مسیر انتخابات با حضور 25 نامزد نمایندگی ادامه می‌یابد. 

اما آنچه در دوره‌های پیشین این انتخابات نیز همواره از سوی مدیران مسئول رسانه‌ها مورد تأکید بوده بحث ابهام‌آمیز بودن انتخابات و اصرار حضور یک مقام دولتی در جایگاه نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات است، اینکه نقص قانون تا کجاست که یک نفر همزمان صاحب رسانه‌ای باشد (که قاعدتاً مطالباتی از معاونت مطبوعاتی از جمله « دریافت یارانه» دارد )، در عین حال در سمت معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد هم فعالیت کند (تشخیص اینکه به هر رسانه چقدر یارانه تعلق گیرد هم با خودش هست) و فراتر از این موارد نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات هم باشد تا رأی بدهد که کدام رسانه فعالیت کند و کدام لغو مجوز شود!

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد 10 مهرماه امسال در پاسخ به اینکه چرا شما به عنوان توزیع کننده یارانه به رسانه محلی خود یارانه نجومی و چند برابر رسانه‌های سراسری پرداخت کرده‌اید؟ گفته است: من در حال حاضر رسانه‌ای ندارم و نماینده رسانه‌ای نیستم!

اما جالب است که امروز در انتخابات مدیران مسئول، به عنوان یک مدیر مسئول رسانه، نامزد شده و در رقابتی نابرابر با نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی، ظاهراً قرار نیست این جایگاه نمایندگی را از دست بدهد.

نکته قابل توجه در این دوره از انتخابات نیز بحث الکترونیکی شدن انتخابات است که ابهام در نتیجه انتخابات را بیش از پیش خواهد کرد.

سید نظام الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز که از این انتخابات انصراف داده است در اطلاعیه‌ای تصریح کرده است: «با توجه به ابهامات در فرآیند نظارت بر انتخابات الکترونیک نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات ، مشخص نبودن نحوه تبلیغات و معرفی نامزدها به ویژه حضور مقام دولتی برگزار کننده انتخابات یعنی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در قامت رقیب سایر نامزدها که عملاً شرایط رقابت را نابرابر کرده است از حضور در این انتخابات پر ابهام انصراف می دهم.»

هیأت نظارت بر مطبوعات را هفت نفر تشکیل می‌دهند، یکی از قضات به انتخاب رئیس قوه قضاییه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر آموزش عالی، یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب مدیران مسئول، یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا.

شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات، امروز از ساعت 10 تا 16 به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) در حال برگزاری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار